Kotiteatteripaketin "tykyttää" kun levy pyörii...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tape80
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
No niin.

Eli itselläni on tuo perus valmis kotiteatteripaketti Anttilasta ostettuna pari vuotta sitten. Nykyään en pysty sitä kuuntelemaan kun leffaa katsellessa kuuluu ihme tykytysstä. Jos esim. Menu päällä ei mitään mutta kun pyörii niin alkaa. Ei häiritse kun jotain tapahtuu, mutta kun hiljainen kohtaus, esim. kauhuleffassa niin se kuuluu häiritsevän kovaa. Subbari vielä vahvistaa joten se piti ottaa pois.

Kajarin johtoja olen irroittanut ja vaihtanut paikoiltaan mutta ei auta. Jos kuuntelen televison kautta soittimen äänet 1.sellä, tykytys kuuluu myös samanvahvuisena. Ilmeisesti ei siis kajareista kuitenkaan ole kysymys.

Onko mitään tehtävissä vai pitääkö heittää menemään... Rahatilanne sen verran auki että ainoa mahdollisuus olisi ostaa vain xboxiin se dvdt mahdollistava lisälaite mutta en kuitenkaan haluaisi leffoja siltä katsoa kun kerran tällainen kotiteatterisysteemikin on...

Jos joku osaa sanoa ongelman ja ehkä neuvoa ratkaisussakin niin suuri :rock: :worship:

-Tape80

Miten ongelma alkoi? Onko se lisääntynyt pikkuhiljaa, vai alusta alkaen samanlainen "tykytys"?

Ainoa mikä mulle tulee mieleen, on se että jos systeemi saa maata useammasta paikasta (esim. vahvarin virtajohto <----> tv:n antennijohto) ja tää voi aiheuttaa "kiertoa". Tälle on joku tietty termikin, mutta en saa sitä nyt päähäni. Tällanen ongelma mulla on joskus ollut, mutta en enää muista tarkkaan millaista hälyääntä se aiheutti.

Kiinnitin vaan kerran huomiota ja sen jälkeen se on ollut koko ajan... On saattanut tulla puolitoista vuotta sitten muutossa, ja laitoin aika paljon laitteita yhteen tv-tasoon... Mikä tuohon olisi ratkaisu? Voisi olla jopa tuo syynä...

Niissä parissa halpissetissä mitä olen joskus kuullut on tullut jos jonkinlaista rahinaa ja naksutusta ulos.

Oletko varma ettei ääni ole mekaaninen ja tule dvd-soittimesta? Joskushan vekottimien pyöritinkoneisto sirrittää.

Tape80 sanoi:
Kiinnitin vaan kerran huomiota ja sen jälkeen se on ollut koko ajan... On saattanut tulla puolitoista vuotta sitten muutossa, ja laitoin aika paljon laitteita yhteen tv-tasoon... Mikä tuohon olisi ratkaisu? Voisi olla jopa tuo syynä...
Nyt kun muistelen asiaa, niin homma liittyi siihen, että tietokone oli myös liitettynä systeemiin. Onko sulla tietokoneen äänikortti kytketty vahvariin? Esim. tuolla jotain juttua asiasta:

http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/22687'

Periaattessa kai antennipiuhan irrottaminen voisi auttaa (väliaikaisesti), jos tuosta ongelmasta on kyse.

MHK sanoi:
Niissä parissa halpissetissä mitä olen joskus kuullut on tullut jos jonkinlaista rahinaa ja naksutusta ulos.

Oletko varma ettei ääni ole mekaaninen ja tule dvd-soittimesta? Joskushan vekottimien pyöritinkoneisto sirrittää.

Ei tule. Jos laitan soittimen äänet nollille, ei kuulu enää naksutusta. Tämän jälkeen ei kuulu mitään muutakaan... Se tykytys ei hiljene äänen tahtiin. Vain jos
äänet pois kokonaan, tykytys vaimenee. Sama voimakkuus kuitenkin oli sitten 1 ta 20 volumea...

Tepes sanoi:
Nyt kun muistelen asiaa, niin homma liittyi siihen, että tietokone oli myös liitettynä systeemiin. Onko sulla tietokoneen äänikortti kytketty vahvariin? Esim. tuolla jotain juttua asiasta:

http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/22687'

Periaattessa kai antennipiuhan irrottaminen voisi auttaa (väliaikaisesti), jos tuosta ongelmasta on kyse.

Ei ole tietokone siinä kiinni. Tosin on kyllä videoiden kautta televisiossa kone kiinni mutta ei yhteyttä kotiteatteriin...

Itelläni samankaltainen ongelma.
Subbari alkaa "tykyttämään" kun kännykkään tulee viestiä/puhelua.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom