Kotiharjoitteluapua!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dori
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Heips!
Antakaa hyviä treeni ohjeita kotiin!! meidän kylällä ei salille pääse joten treenaan kotona....Kuinka usein ohjelmaa pitäisi vaihtaa että kehitys etenee?ja minkälaisilla painoilla että tuloksia tulee...? Tahdon timmin ja vah¨van näköisen kropan, mutta en isoja lihaksia! Hyviä vatsatreeni ohjeita?! Kiitos jo etukäteen jos joku kerkiää vastailemaan!! :rock:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Heips!
Tahdon timmin ja vah¨van näköisen kropan, mutta en isoja lihaksia! Hyviä vatsatreeni ohjeita?! :rock:

:D

Okei, ei varmaan tarvi pelätä isoja lihaksia, vaikka miten treenailisit siellä kotona. Ei ne vahingossa tule. Tai jos tulee, niin kerro mullekin miten onnituit! :)
Paras vatsaliike on IMO maastaveto :) Mutta kotona varmaan erillaisia rutistuksia voisit tehdä, ja jalkojennostoa maaten lattialla, sohvanreunasta vähän pitää kiinni ;)

kotiharjoittelusta

juups, eli kotoa löytyypi käsipainot aina 15kg asti ja crosstrainer...eipä muuta... ja minulla on geeneissä se, että lihakset muotoutuu ja kasvaa nopeasti...tutkittu juttu! :)

:D

Okei, ei varmaan tarvi pelätä isoja lihaksia, vaikka miten treenailisit siellä kotona. Ei ne vahingossa tule. Tai jos tulee, niin kerro mullekin miten onnituit! :)
Paras vatsaliike on IMO maastaveto :) Mutta kotona varmaan erillaisia rutistuksia voisit tehdä, ja jalkojennostoa maaten lattialla, sohvanreunasta vähän pitää kiinni ;)

saanko kysyä, et millä keinolla sä saat maastavedon (sjmv?) tuntumaan vatsassa...? tai olemaan vatsaliike, voi kait se jollain vatsaankin ottaa.

:eek: Pakko kommentoida ihan aiheen vierestä, että sellaisia geenejä ei olekaan, jossa 15 kilon käsipainoja kotona nostellen kasvaa yhtäkkiä isot lihakset... Ja henkilökohtaisesti kiinnostaisi kyllä mennä tuollaiseen tutkimukseen, jossa selviäisi mitkä geenit on tullu itse aikoinaan saatua.

En tarkoita ilkeillä. Pisti vaan silmään. :eek:

Terveisin; Omasta mielestään erinomaiset geenit omaava, mutta vuosikausia kroppansa eteen töitä paiskinut henkilö.:D

saanko kysyä, et millä keinolla sä saat maastavedon (sjmv?) tuntumaan vatsassa...? tai olemaan vatsaliike, voi kait se jollain vatsaankin ottaa.

Kyllä maastaveto tuntuu vatsassa ja koko keskivartalossa sen verran ettei munkaan tarviis oikeestaan kylkiäkään tehdä erikseen:rolleyes: Tarpeeksi painoja vaan. Ja siis maastaveto, mave, ei sjmv (=suorin jaloin maastaveto), joka tuskin tuntuu samalla tavalla vatsoissa..

Luulis noilla käsipainoilla ainakin alkuun pääsevän. Tältä sivulta http://www.exrx.net/Lists/Directory.html voi katsoa, miten erilaisia lihasryhmiä voi treenata käsipainoilla. Sivun oikeanpuoleisesta listasta valitset treenattavan lihasryhmän ja sieltä sitten otsikon "Dumbbell" alta löytyy käsipainoilla tehtäviä liikkeitä. Luulisi sieltä jotakin inspiraatiota löytyvän kotitreeniin.

Vatsatreenissä oma suosikkini on jalkojen nostot penkillä, vähän muistuttaa tätä http://www.exrx.net/WeightExercises/RectusAbdominis/WtInclineLegHipRaise.html
mutta itse teen sen tasapenkillä jalat koko ajan suorana, ja jalkojen ollessa kattoa kohti rutistan vielä vatsoilla peffan irti penkistä. Kun pitää vatsan tiukkana koko ajan, ottaa mukavasti sekä syviin lihaksiin, että myös noihin päällispaloihin. Sekava selostus, mutta "mukavin" vatsaliike, mitä tähän asti olen keksinyt.

Kotitreenissä voisi hyvä investointi olla myös leuanvetotanko, leuanvetoja täällä on moneen otteeseen suositeltu parhaana selkäliikkeenä. JOs voimat ei riitä vetämään itseä ylösasti (kuten allekirjoittaneella), voi aloittaa esim. pelkillä laskeutumisilla.

juups, eli kotoa löytyypi käsipainot aina 15kg asti ja crosstrainer...eipä muuta... ja minulla on geeneissä se, että lihakset muotoutuu ja kasvaa nopeasti...tutkittu juttu! :)

Tahtoo tietää kuinka nopeaa ja miks mulla ei oo:itku: Vaikea uskoa että ne sieltä vahingossa pullahtaisi vaikka olis kuinka hyvät geenit. Kyllä sitä työtä joutuu hyvilläkin geeneillä tekemään paaaaaaljon.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jep, kyllä maastanosto - ainakin sumotyyliin tehty - tosiaankin tuntuu varsinkin tuolla "alavatsan" seutuvilla kovastikin. Koko "korsettihan" siinä nimittäin jännittyy kovasti.

Ketjun aloittajalle: vaikka sinulla olisi hyvätkin geenit lihaskasvua ajatellen, voit silti huoletta treenata kovaa - joka tapauksessa naisten lihasmassa kasvaa nimittäin aina a)hitaasti b)huomattavasti vähemmässä määrin, kuin miehillä. Ja kannattaa muistaa, että nimenomaan LIHAKSET tuovat ne kiinteät ja timmit muodot kroppaan. Kuten olen ennenkin sanonut: läski hyllyy ja luut kolisevat, mutta lihas on kiinteää ja kimmoisaa. :)

Zone-sarja -42%
:eek: Pakko kommentoida ihan aiheen vierestä, että sellaisia geenejä ei olekaan, jossa 15 kilon käsipainoja kotona nostellen kasvaa yhtäkkiä isot lihakset... Ja henkilökohtaisesti kiinnostaisi kyllä mennä tuollaiseen tutkimukseen, jossa selviäisi mitkä geenit on tullu itse aikoinaan saatua.

En tarkoita ilkeillä. Pisti vaan silmään. :eek:

Terveisin; Omasta mielestään erinomaiset geenit omaava, mutta vuosikausia kroppansa eteen töitä paiskinut henkilö.:D

Ei ole kyse siitä onko erinomaiset geeniy vai minkälaiset....olipa miten oli minulla lihakset kasvaa varsinkin käsiin helposti ja ei tarvitse paljoa reenata...parin kuukauden ajan kun vetää jokatoinen päivä punttitreenin nii varsinkin olkapäänlihakset on kunnon pakkulat ja näytän riskiltä....en ottanutkaan ilkeilynä mutta oli pakko kirjoittaa että ei pidä puhua jos ei tiedä! :whip:

Dori, ihan nyt kaikella ystävyydellä sanottua: on yksinkertainen fysiologinen mahdottomuus, että naiselle - tai ylipäätään kenellekään - kasvaisi näkyvät lihakset muutamassa kuukaudessa. Kyse on siis ollut joko a)siitä, että olet tullut "tiedostavammaksi" kroppasi suhteen ja ehkä myös nähnyt "lihaspatteja" siellä, missä niitä ei oikeasti ole tai b)lihastesi päältä on palanut pois rasvaa, jolloin alla oleva lihas paljastuu ja näkyy selkeämmin. Mutta muutaman kuukauden treenin jälkeen kyse ei ole missään tapauksessa ollut isoiksi kasvaneista lihaksista, se ei vain yksinkertaisesti ole mahdollista.

En nyt sano tätä vängätäkseni enkä vittuillakseni, vaan ihan vain lakonisesti faktan totean. :piis:

EDIT: Olikohan niin, että nainen voi kovaa treenaamalla ja optimaalisesti syömällä saavuttaa muutamia kiloja puhdasta lihasmassaa vuodessa? Eli ei tosiaankaan juuri mitään kuukautta, paria kohti - ja aika harva edes treenaa ja syö oikealla tavalla optimaalista lihasmassankeruuta ajatellen. Eikä se kaikki massa sitäpaitsi olkapäihin pamahda, vaan kertyy tasaisesti ympäri kroppaa ;)

Kannattaa myös muistaa erottaa toisistaan pumppi/treenin jälkeinen turvotus ja lihasten koon kasvu. Edellinen saa monta kertaa hämäävästi uskomaan, että kyseessä on jälkimmäinen, mutta näin ei ole. Valitettavasti, jos minulta kysytään.

EDIT. Se pitää vielä lisätä, että myös minulla lihasten kasvu heti salillakäynnin aloittamisen jälkeen näkyi ennen kaikkea olkapäissä, eikä tähän kulunut kuin reilut puoli vuotta, niin eron huomasi selvästi (myös ulkopuolisten mielestä). Niissä ei yksinkertaisesti ollut aiemmin lihasta, joten kun nollasta lähtee, niin helposti tarttuu. Mutta tämän alkuinnostuksen jälkeen kasvu on kyllä tasaantunut huomattavasti, ja nyt saa tehdä ihan kunnolla töitä, jotta kehitys kehittyy. Alkuvaiheessa kehitys voi tuntua hurjalta (varsinkin kun siihen alkaa kiinnittää huomiota), mutta tasaantuu kyllä melko pian.

Hei

:) Tarkennusta... Niin siis tarkoitin noilla "erinomaisilla geeneillä" sitä, minkä voi kukin ilman mitään tutkimuksia todeta =Vanhempani ovat hyväkuntoisia perusterveitä ihmisiä. Olen onnekseni perinyt heiltä myös voimailuun/urheiluun ylipäänsä sopivan vartalon. Vartalon muoto on siis "luonnostaan" urheiluun sopiva.:thumbs: Ei siis päärynä tms. vartalo, jonka kanssa saisi kai paiskia vielä enemmän töitä.

Hyvistä geeneistä huolimatta lihakset eivät ole koskaan pompsahtaneet minulle tuosta vain vahingossa. Ei! :itku: Tämän vuoksi kovasti epäilen niiden pompsahtamista kenellekään.

Ja edelleen mielenkiinnon vuoksi kyselen; Miten nopea lihaskasvusi on tutkittu? Tarkoitatko lähinnä omaa empiiristä tutkimusta punttien parissa?:D

Latest posts

Back
Ylös Bottom