Koska tuloksia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja RockMe
  • Aloitettu Aloitettu
Olen treenaillut nyt puoli vuotta ja hieman kauemmin syönyt terveellisesti sekä varmasti tarpeeksi. Treenailu on kyllä mukavaa hommaa, helpottaa työstressiäkin, mutta tietysti mietityttää, että miten nopeasti tuloksia alkaa näkymään? Varmasti tuo on hyvin yksilöllistä, joten siksi mielelläni kuulisin, että miten pitkään muilla kesti ennen kuin tuli tuloksia? Ja millaisia?

Itsellä on nyt puolen vuoden jälkeen paino pysynyt samana, mutta jenkkakahvat pienentyneet ja jalkoihin on tullut hieman muotoa. Ikäväkseni mulla on paljon vielä kiinteytettävää ja ratsastushousuista tuskin koskaan pääsen eroon... Jokohan toisen puolivuotisen treenailun jälkeen olisi jo paremmin muutoksia näkyvissä...

Kannattaa ottaa kuvia itsestään samoissa olosuhteissa (sama valaistus, sama vaatetus, samat asennot) tietyin väliajoin esim. kuukauden välein. Se on jännä, että kuvissa muutos näkyy, vaikka ei itsestä tunnu miltään.

joo mä kans suosittelen kuvia samoissa vaatteissa ja asennoissa. Ja painoa ei kannata tuijottaa vaan paremmin esim. mittanauhaa tai sitten esim. inbody mittausta jos tarkempaa tietoa haluaa. Mä huomasin jo puolessa vuodessa melkosia muutoksia aiempaan, alussa kehitystä tuli nopeammin kuin nykyisin mutta edelleen painot nousee tasaisesti vaikkakaan ei niin paljon samassa ajassa :)

OT onko tietoa missäpäin oulussa vois inbody mittauksia tehdä ja millä hinnalla. En ole vielä löytänyt mistään ja kiinnostais käydä.

Mulla on pian kans puol vuotta treeniä takana. Perse on kasvanu, kädet voimistunu, läski pysyy, jalat vähä kasvanu, kai toi torsoki on tos vahvistunu. Tuntuu kyl, että nyt noi fläsät jakautuu tasasemmin.

Kuvat samassa asennossa & valaistuksessa kuukauden välein on mielestäni hyvä idea, mutta toisaalta, jos et laihduta samalla ja rasvaa tosiaan on, niin kuvissa ei välttämättä näe muutosta kuin vasta pitemmällä aikavälillä. Näin ainakin itselläni. Olen nyt ottanut neljät kuukausikuvat ja pientä on edistys, vaikka treenailen kyllä tosissani ja syön mielestäni riittävästi. Kärsivällisyyttä vaatii naisella lihaksen kasvatus... Puolikin vuotta lienee vielä mitätön aika.

Tämän mimmin tuloksia: Noin puolessa vuodessa olen saanut painoa lisää n. 6 kiloa. Kropan koostumus tuntuu pysyneen samana, joten voisin olettaa, että lihasta on tullut ihan mukavasti. Kesällä otin tavoitteen nostaa painoa 66 kilosta 72-75 kiloon pikku hiljaa, jonka jälkeen pienellä dieetillä saisin kuorittua ylimääräistä laskiä pois. Aloitus kuvia en tietenkään tajunnut ottaa, mikä harmittaa, sillä olisi tosiaan ollut ihan kiva verrata onko sitä kehitystä todellisuudessa tullut vai onko kehitys vain harhaa :D
Kannattaa kyllä ehdottomasti ottaa niitä aloituskuvia!

Tulosten näkyminen voi kyllä viedä aikaa vuoden, kaksikin, riippuu miten kovaa treenaat ja millainen vartalosi rakenne on. Itse olen tosi pitkä joten näyttäviä pulleita lihaksia en varmaan tule koskaan saamaan. Ainakaan niin helposti (nopeasti) kuin joku lyhyempi henkilö kovaa treenaamalla...

OT tuli edellisestä mieleen, että ilman roinaamista ihmettelen suuresti jos joku saa useamman kilon vuodessa ahkerallakin salilla käynnillä PELKKÄÄ lihasta. Mulla oli alkupaino 63 kiloa ja sama paino on edelleen, mutta on siitä aiemmasta läskistä hitusen lihastakin tullut, mutta en silti puhuisi, että kovin montaa kiloa vielä... Sali/treenikertoja 1 v ja 2 kk aikana 238 (eilen katsoin koneelta käyntimäärät huvikseni).

Välillä itselläkin paino oli muutaman kilon korkeampi (64-66), että on optimaallisempi tilanne lisätä sitä lihaa mutta todellakin oli ylimääräistä, nestettä ja läskiä mitä kertyi kun söi kulutusta enemmän vaikka terveellisesti ja monipuolisesti söinkin. Lihasmassan kasvattamisen aikana kun kuitenkin kehon rasvakudos hetkellisesti lisääntyy mutta katoaa sitten suurimmaksi osaksi oikealla ruokavaliolla ja treenillä ajan kanssa. Toki tässäkin voi olla poikkeuksia mutta kaikki varmaan tietää että liian vähillä kaloreilla on vähän paha mitään kasvatella.

Vaikka kuvista näkee että kehitystä on tapahtunut, silti joku 5-7 kilon saaminen pelkkänä lihaksena on minusta liioittelua ilman douppaamista. Vähän samanlaista kuin pelko että saa liian suuret lihakset kuukaudessa jos käyttää isoja painoja :D Toki jos on ollut ennestään lihakseton, tuntuu että ne nopeasti kasvavat mutta kun se "oma lihasmassa" on saavutettu, väittäisin että se kilon, kahdenkin extralihaksen kasvattaminen on työn alla.

Alussa tosiaan tuloksia tulee nopeasti mutta äkkiä se kehitys hidastuu. Lihas toki painaa läskiä enemmän ja kun lihasta tulee, painon nousuun vaikuttaa myös veren määrä, nesteet ym jotka lisäävät painoa vaikkei sitä fläsää niin tulisikaan :)

Tulipa semmoinen olo että kirjoitinkohan ymmärrettävästi, mutta tuntuu että joillain on myös melko utopistia kuvitelmia miten paljon sitä vuodessa voi natuna lihasta naisille kasvattaa :) Tuloksia toki tulee ja pitääkin tulla että jaksaa motivoida itseään :)

Editoidaan sen verran vielä ettei kukaan ehdi herneilemään ja tylyttämään, aina voi toki poikkeuksia olla. Mutta ilman inbodymittauksia en suostu väitteitä nielemään että on saanut 6-12 kk esim. 7 kiloa lihasmassaa :D

En kyllä tossa postissani väittänytkään, että olisi tullut lihasta 6 kiloa puolessa vuodessa. Paino on ton verran noussut, eli mukana tossa painossa on taatusti läskiä ja nestettä. :D
Tuskin kukaan pystyy nostamaan painoa pelkkänä lihaskasvuna, ihan aina tulee takuulla plussakaloreilla sitä laardiakin. Ei mulla ole mitään utopistisia kuvitelmia, mutta kerroin sen mitä oma pää ja peili kertoo kehityksestä. Ajatellaan, että alkumittauksessa rasvaprosentti olisi vaikka 22 ja loppumittauksessa samainen 22, niin silloin on tullut kroppaan sekä lihasta että rasvaa lisää, eiks niin? Eli kehitystä on tapahtunut. Siitä kertyneestä rasvasta pääsee kyllä sitten eroon aikanaan jos tahtoo :D

Tuo lihasmassan ja voiman kertyminen on yksilöllistä. Toiset saa käydä vuosikaupalla salilla, eikä kasva kumpikaan osasto sitten millään (tai kasvaa, mutta hitaasti), toiset saavuttaa samat tulokset paljon lyhyemmässä ajassa.

Hyvänä esimerkkinä voisin kertoa erot minussa ja siskossani. Meillähän on periaatteessa samat geenit, eli siitäkään ei voi olla kiinni. Tosin ehkä sisko sitten on tullut enemmän äitiin ja minä isään (isän puolella naisetkin siis rotevampia). Sisko on treenannut aktiivisesti ainakin 4 vuotta, minä tällä erää vasta 1,5v. Onhan mulla periaatteessa pitempi salihistoria takana, mutta ennen tätä kautta se oli semmoista huvikseen heilumista, pitkiä taukojakin oli, enkä tiennyt aiheesta oikein mitään. Kunhan nyt vähän sinne päin.

Tällä hetkellä meidän tulokset ovat melko tasoissa. Joissakin lihasryhmissä minä olen selvästi edellä, joissakin sisko aavistuksen mua edellä. Luulenpa siltikin, että ennemmin tai myöhemmin ohitan siskon kaikissa tuloksissa. En tiedä mistä johtuu, kun se reenaaminen ja kehittyminen on ollut mulle paljon helpompaa.

Mitä mittoihin tulee, niin meidän elopaino on suunnilleen samaa luokkaa (68-70kg), sisko on mua n. 5cm pitempi, mutta silti tuhdimmassa kunnossa. En väitä, että mä olisin saanut 1,5 vuodessa kilokaupalla lihasmassaa, olen aina ollut painava kokoisekseni. Itseasiassa tänä aikana mun paino on pysynyt suunnilleen samoissa lukemissa, tosin koostumus muuttunut aika paljon.

olen kans hyvä esimerkki helposti kehittyvästä henkilöstä. mulla on vuoden aikana tullut pehmytkudosmassaa (rasvatonta massaa) monta kiloa. 51kg paino aloitettaessa ja rasva% 19 = 9,7kg rasvaa ja 41,3kg rasvatonta massaa
nyt paino monta kiloa enemmän, 8,25kg rasvaa ja 46,75kg rasvatonta. eli lähes 5,5 kiloa alle vuodessa rasvatonta massaa. eri asia jos puhutaan proteiinimassasta, sitähän on paljon vähemmän jos kuivapainoa ajattelee :D

tosin oon käyttäny kalorilaskuria ja kattonu tarkkaan treenit ja ruoat ja levot. en usko että tän aloittelijan kehityksen jälkeen jatkuis läheskään samana nousu, mut kyllä siihen naisetkin pystyy näköjään :) mut juu, otan siis aika tosissaan tämän joten aika tarkka olen ollut..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom