Kommentteja saliohjelmaan

Väsäsin eilen illalla ekaa kertaa itselleni saliohjelmaa. Tyrkkäsin sen jo tuonne Treeni-puolelle yöllä, mutta laitan myös tänne. Parannusehdotuksia kaivataan :)

Rinta + hauis

Penkkipunnerrus 3*8-10
Vipunosto maaten käsipainoilla 3*8-10 ]
(Dippi 3*8-10)
Päänyliveto 2*15

Hauiskääntö 3*8-10
Yhden käden hauiskääntö vinopenkissä 3*8-10
Keskitetty kääntö 2*15

Jalat

Askelkyykky 3*12-15
Prässi tai sjmv 3*12-15
Polven koukistus maaten 3*12-15
Polven ojennus 3*12-15
Pohkeet (istuen / seisten fiilisten mukaan) 3*15

Olkapäät ja ojentajat

(Vuoro)pystypunnerrus käsipainoilla 3*8-10
Vipunostot sivuille kulmassa 3*8-10
Etuvipunostot 3*8-10

Ojentaja talja 3*8-10
Ranskalainen punnerrus 2*8-10
Yhden / kahden käden ojentajapunnerrus istuen kp 3*8-10

Vatsat (alavatsa pitkillä sarjoilla tmv)

Selkä ja vatsa

Vipuvarsisoutu / kulmasoutu tangolla 3*8-10
Ylätaljaveto eteen 3*8-10
(Alataljaveto ??)
Selän ojennus 2*20

2 vatsalihasliikettä (rutistukset taljassa / vatsakoneessa tmv)

Paljon on yksityiskohtia auki. Onko treenipäivien järjestyksessä huomautettavaa? Vatsat ainakin tulevat hölmösti kahdesti peräkkäin, mutta aattelin tehdä olkapääpäivänä lantion nostoja pitkillä sarjoilla tmv. Onko liikaa tavaraa tai pitäisikö jotain osiota vielä täydentää? Sarjojen ja toistojen määrät, onko ok?

:)

Ootko Milotta kokeillut vielä tehdä ylätaljavetoja eri leveyksillä? Mulla on toiminut hyvin tämmönen selkätreeni:

Ylätalja eteen leveä myötäote
Alatalja kolmiotangolla
Ylätalja eteen kapea myötäote
Moottorisaha
Selänojennukset lisäpainolla

Ennen tein ylätaljaa ainoastaan leveellä otteella. Kapealla sain treenin tuntuun eri kohdassa selkää.

Originally posted by Niina
Moottorisaha

Ihan pakko kysyä mikä toi moottorisaha liikkeene tarkoittaa; en nimittäin ole ennen kuullut. Onko mahdollisesti kyse yhdellä kädellä tehtävästä kulmasoudusta, niin että selkä on vaakatasossa maahan nähden. Toivottavasti tajusit tuosta epäselvästä selityksestäni... ;)

Mikäli selänojennus on sitä, mitä luulen ni sama homma tulee sjmv:ssä käytyä läpi. Ja mielestäni sjmv ei ole verrannollinen liike prässiin. Ne prässit mitä olen nähnyt, ottaa aika lailla eri lihaksiin kuin sjmv, joka kuitenkin on erittäin hyvä liike, jota suosittelen kaikille! :)

Eli suosittelisin alaselkätreeniä jalkojen yhteyteen tai takareisitreeniä selän yhteyteen.

Mites muut tuumii tuosta?

Originally posted by Sakael
Ihan pakko kysyä mikä toi moottorisaha liikkeene tarkoittaa; en nimittäin ole ennen kuullut. Onko mahdollisesti kyse yhdellä kädellä tehtävästä kulmasoudusta, niin että selkä on vaakatasossa maahan nähden. Toivottavasti tajusit tuosta epäselvästä selityksestäni... ;)

Joo sama liike kyseessä:)

Originally posted by Hippa
Mikäli selänojennus on sitä, mitä luulen ni sama homma tulee sjmv:ssä käytyä läpi. Ja mielestäni sjmv ei ole verrannollinen liike prässiin. Ne prässit mitä olen nähnyt, ottaa aika lailla eri lihaksiin kuin sjmv, joka kuitenkin on erittäin hyvä liike, jota suosittelen kaikille! :)

Eli suosittelisin alaselkätreeniä jalkojen yhteyteen tai takareisitreeniä selän yhteyteen.

Mites muut tuumii tuosta?

Totta Hippa. Sjmv on kyllä erinomainen liike takareisille ja beballe. Jos joku liike pitäis karsia tosta jalkatreenistä niin mä poistaisin ton askelkyykyn...

Kiitoksia vastauksista! :)

NIINA: Minulla on ollut sekä alataljasoutu että ylätalja kapealla otteella kolmioraudalla mukana kahdessa edellisessä ohjelmassa. Mut kiitos vinkistä, taidan kokeilla jompaa kumpaa 2 sarjaa tuohon. Jos ei toimi / ohjelma tuntuu pitkältä, jätän sit pois.

HIPPA: Hyvä idea, taidankin siirtää selänojennuksen jalkapäivään ja pohkeet sit jollekin toiselle päivälle, jos menee liian pitkäksi jalkatreeni.
Juu, sjmv ja prässi eivät ole verrannollisia. Molemmat ovat olleet mulla edellisessä ohjelmassa (onkohan jopa kahdessa edellisessä) ja nyt en osannut päättää, kumman haluaisin mukaan. Halusin kuitenkin pitkästä aikaa askelkyykyn mukaan.

Miten jalkatreenin kokonaisuuden kannalta, kumpaa suosittelisitte? Vai olisiko sittenkin kyykky parempi...

Originally posted by Niina
Jos joku liike pitäis karsia tosta jalkatreenistä niin mä poistaisin ton askelkyykyn... [/B]

Heh... :D Yksi vaihtoehto olisi ottaa jalkatreenin "pääliikkeeksi" kyykyn / prässin / sjmv (tai kaksi näistä) ja täydentää tätä kahdella sarjalla askelkyykkyä.. Kun sen nyt haluan mukaan, sitä on mulle suositeltu usealta taholta (polvenojennus ei jostain syystä passaa mun polville, polviin sattuu ja pitää vatkata suht pienillä painoilla). Joten kaavailin askelkyykyn ja sjmv:n etureisitreeniksi.

[Joten kaavailin askelkyykyn ja sjmv:n etureisitreeniksi. [/B][/QUOTE]

Mulla noi liikkeet tuntuu kyl enemmän takareisissä. Prässi taas tuntuu hyvin etureisis. Juu ja ei sit kyllä parane tehä ojennusta jos ottaa polviin..Ootko muuten kattonu ettei sulla oo reisiojennuksessa selkänoja liian edessä?

Olipas sekava nuo aamuiset viestit.

NIINA: Asento on tarkistettu ammatilaisilla, mutta sattuu silti :(. Sori, kirjoitin väärin, tarkoitin sjmv:n tilalta prässiä etureisitreeniin (työkaveri tuli härömään kesken viestin kirjoituksen ;)). En kyllä ihan heti keksi, miten sjmv:n saisi tuntumaan etureiskoissa :D. Askelkyykyn tuntuvuus riippunee siitä, miten sen tekee. Otanpa vielä tuon jalkatreenin kunnon syyniin ja testailen, miten saan siitä tasapainoisen harjoituksen. Tällä hetkellä tuntuu siltä, että prässi (/ kyykky) ja sjmv pääliikkeiksi (olivat tosin edellisissäkin ohjelmissa, hmmm..) ja askelkyykkyä pari sarjaa täydentämään (jos jaksaa) sekä reisikoukistus.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom