Kommentteja ruokavaliosta ja painonpudotuksesta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja venom79
  • Aloitettu Aloitettu
Tervehdys,

Pitkästä aikaa olen aloitellut treenausta ja pitäisi hieman saada rasvaa pois..

Taustoja sen verran, että olen treenannut aikaisemmin kohtuullisen kovaakin, mutta erinäisistä syistä taukoa on tullut nyt noin 4 vuotta, jona aikana ruokailu on ollut todella epäsäännöllistä (päivällä ei juuri mitään ja illalla sitten kauheasti) ja treeniä ei juuri ollenkaan.. Eli aineenvaihdunta on varmasti ollut säästöliekillä (toivottavasti se siitä herää treenin ja ruoan myötä)..

Olen siis mies, 29 vuotias, pituutta 183 cm ja painoa oli kuukausi sitten 108 kg, tällä hetkellä 105 kg.. Eli kuukaudessa on lähtenyt 3 kiloa, joka on suurelta osin varmastikin nestettä.. Mutta suunta on oikea..

Nyt aion panostaa kunnolla ravintoon ja liikuntaan, tässä tämän hetkistä ravintoa:

Aamupala n. klo. 7:30: 2 palaa wetabixiä

Välipala n. klo. 10:00: Proteiinidrinksu, 47g proteiinia, 29g hiilareita + vitamiineja

Lounas n. klo. 13:00: Kinkkukiusaus, lohikiusaus, keitto tms. n. 350 kcal

Välipala n. klo. 16:00: 2 palaa ruisleipää, vähärasvaista juustoa, voita, kinkkua ja Omega-3, 2000mg

Välipala treenin jälkeen: Proteiinidrinksu, 47g proteiinia, 29g hiilareita + vitamiineja

Iltapala n. klo. 21:00: 3 siivua täysjyvä paahtoleipää, voita, kinkkua, vähärasvaista juustoa, kurkkua ja tomaattia

Yllä olevien ruokien lisäksi noin litra rasvatonta maitoa päivässä (6 dl proteiinien yhteydessä, lisätty proteiinin ja hiilarin määrään. Loput muuten ruokien kanssa)

Suurin piirtein ylläolevista tulee päivittäin n. 2000 kcal, eli pitäisi selkeästi olla miinuksella (ainakin nälästä päätellen)

Treeni on seuraavanlainen:

Ma. noin 30-45 minuuttia intervallia tai hölkkää fiiliksen mukaan
Ti. puntti (rinta, ojentajat, olkapäät)
Ke. noin 30-45 minuuttia intervallia tai hölkkää fiiliksen mukaan
To. puntti (hauis, selkä, vatsa)
Pe. noin 30-45 minuuttia intervallia tai hölkkää fiiliksen mukaan
La. lepo
Su. lepo

Mitäs mieltä gurut ovat tästä, pitäisikö ruokavaliota tai treeniä vielä tarkastella?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jaa,missä jalat?
Jalkojen treenaus lisää energiankulutusta.
No onhan tossa noi intervalli harjotukset joka toinen päivä, varsinki ku ne on noin pitkiä ni kyl ne sitä energiaa kuluttaa. Tosin tossa on tietenki vaarana et ku hölkkää ni nivelet ei tykkää hommasta mutta jos on tarkotus laihduttaa eikä kasvattaa massaa niin aerobinen tekee sen paremmin ku sali treeni.

Juu jalat olen nimenomaan sen takia jättänyt pois, koska tulee kuitenkin intervallia ja jalat on muutenkin kohtuu kuosissa, joten en ainakaan massaa halua jalkoihin ja perseeseen..

Fiiliksen mukaan hölkkäilen, välillä on sääret niin kipeät, ettei viitsi hölkätä, joten kovilla on tosiaan jalat ennen kuin tottuu rasitukseen..

Täytyypä miettiä tuota jalkojen treenausta, pitäisi sitten melkeinpä lisätä yksi salikerta viikossa ja tehdä pelkät jalat silloin ja vähentää yksi "aerobinen"

Suositut

Back
Ylös Bottom