Kolme kovinta ROCK-livealbumia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja protsku
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

protsku

Banned
Tässä omat suosikit sen perusteella mitä nyt olen 20 vuotta rokkia kuunnellut aktiivisesti:

The Who - Live at Leeds
Bruce Springsteen and The E Street Band - Live 1975-1985 3CD
Pink Floyd - PULSE 2CD

Erityisen vaikuttava on ollut joka kerta tuo Pink Floyd kun soittavat Dark Side Of The Moon -levyn kokonaan livenä. Tässä on lisätietoa tästä livepläjäyksestä:

http://www.pinkfloyd-co.com/disco/pulse/pulse_album.html

:worship: :5:

Kissin Alive I on kova, Made in tokyo, AC/DC LIVE. Monta muutakin hyvää on olemassa, nämä ainoastaan mitä äkkiä tulee mieleen...

Pitää kattoa Who:n ja Pink Floydin levyt.

1. Thin Lizzy: Live and dangerous

Thin Lizzy oli uskomaton tai oikeastaan täydellinen livebändi. Kirottua, ettei itsellä koskaan ollut mahdollisuutta nähdä alkuperäistä Lizzyä livenä. "Uuden" Thin Lizzyn näin 2001 keikalla Jenkkilässä.

2. Hurriganes: Live in Stockholm

Tää kiekko räjähti tajuntaan! Cissen ja Remun "rajoittuneesta" soittotaidosta huolimatta jyrää niin perkeleesti :worship: ! Tää levy todistaa että, Suomestakin löytyy (tai löytyi) rockmunaa!

3. Stevie Ray Vaughan&Double Trouble: Live Alive

Stevie Ray Vaughanin hieno live kokoelma.

Noita livelevyjä on niin paljon ettei niitä oikein saa puristettua kolmeen. The Who, Van Halen, Van Morrison, Elvis, Pink Floyd, Dio, Deep Purple... :hyper: Listaa riittää...

en tiä lasketaanko tää ROCK-livealbumiksi mutta metallican S&M live on aikas mellevää kamaa omg :)

Stobe sanoi:

Oletko tutustunut SRV:n livelevyihin Live At The Carnegie Hall tai Live At The El Mocambo - näistä varsinkin tuo Kanadan keikka on timantinkovaa Stevie Ray Vaughania ja siitä on myös video ja DVD. Surullista että näin hieno mies kuoli traagisesti helikopterionnettomuudessa, on mielestäni kaikkien aikojen karismaattisin blues-persoona.

:worship:

P.S. Ja onhan SRV:n livesoittoa myös hienolla In The Beginning -levyllä joka on taltiointi vuoden 1980 höyrylaivakonsertista. Mieshän oli aivan mahtava slidekitaristi kaiken muun ohella.

World Wide live - The Scorpions

Tälläkin palstalla on varmaan paljon porukkaa joka ei ole ikinä kuullut scorpionsilta mitään rokkaavaa...

protsku sanoi:
Oletko tutustunut SRV:n livelevyihin Live At The Carnegie Hall tai Live At The El Mocambo - näistä varsinkin tuo Kanadan keikka on timantinkovaa Stevie Ray Vaughania ja siitä on myös video ja DVD. Surullista että näin hieno mies kuoli traagisesti helikopterionnettomuudessa, on mielestäni kaikkien aikojen karismaattisin blues-persoona.

:worship:

P.S. Ja onhan SRV:n livesoittoa myös hienolla In The Beginning -levyllä joka on taltiointi vuoden 1980 höyrylaivakonsertista. Mieshän oli aivan mahtava slidekitaristi kaiken muun ohella.

Joo tuttuja kiekkoja. Mulla kävi uskomaton tuuri 1990 kun näin SRV yhden viimeisistä keikoista Phoenixissa Arizona State Fairissa. Eipä silloin olisi uskonut, että kuukauden kuluttua ukko on haudassa. Itse keikka ei varmasti ollut Vaughanin parahaita, mutta mieleenpainuva keikka kyllä. SRV oli kyllä ehdottomasti yksi historian kovimpia kepittäjiä mun mielestä :worship: . Sääli, että ura jäi liian lyhyeksi

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Children of Bodomin Tokyo Warhearts on ihan järjettömän kova liveveto!

Stobe sanoi:

Stevie Ray Vaughanin hieno live kokoelma.

Luin muutama vuosi takaperin Stevie Ray Vaughanin elämänkerran (ei omaelämänkerran, huom) ja siinä sanottiin että Live Alivea on jälkeenpäin korjailtu studiossa todella paljon koska tuohon aikaan bändi oli niin pahassa huumekoukussa että livesoitto oli aika surkeaa.

Samassa opuksessa kerrottiin että Stevien nenärusto oli osittain sulanut sierainten väliltä ahkeran kokaiinin nuuskaamisen takia ja hra V. huvitti bändikavereitaan vetelemällä nenäliinaa toisesta sieraimesta sisään, toisesta ulos tuon reijän kautta. Itse asiassa Vaughan lähti vieroitukseen sisäisen verenvuodon takia mikä luultavasti aiheutui hänen lempijuomastaan, kokaiinilla terästetystä viskistä, jota vatsa ei pidemmän päälle kestänyt. Ennen vieroitusta kokaiinia kului useampi gramma päivässä, juotuna ja nuuskattuna.

Mutta parhaista livealbumeista ei ole vielä mainittu sitä parasta: Motörhead, No Sleep til Hammersmith.

No niistä live albumeista, jotka olen kuunnellut, parhaimmat ovat:

1. Guns N' Roses - Live ERA '87-'93
2. Dream Theater - Live Scenes from New York
3. Queen - Live at Wembley
4. Robbie Williams - Live at Knebworth(?)

Tässä ne ovat:
1. Who: Live At Leeds
2. Motörhead: No sleep ´til Hammersmith
3. Rush: Exit ; Stage Left
4. Lynyrd Skynyrd: One More From The Road (todella kova...)
5. Jimi Hendrix: Concerts
6. Nirvana: Unplugged
7. Deep Purple: Made In Japan
8: AC/DC : If You Want Blood...
9: Ramones: Its Alive
10. MC5 : Kick Out The Jams
11. Neil Young : Live Rust
12. Ozzy Osbourne: Speak Of the Devil
13. Hawkwind: Space Ritual
14. Black Oak Arkansas: Raunch 'N' Roll Live
15. Led Zeppelin: Song Remains The Same

Nää ei ole todellakaan kovin rock, mutta mun top 3: