Hei!
Missä vaiheessa lihasjumi alkaa tulla ihan oikeasti vakavaksi? Olen menossa lääkäriin selän takia tammikuun alkupuolella, kun en aikaa aikaisemmin saanut. Ongelmaksi on vain noussut jatkuva särky. Tällä viikolla olen treenannut 4 krt salilla ja tehnyt kaksi kevyttä lenkkiä. Silti olen todella kipeä! Venytellyt olen joka treenin jälkeen ja lisäksi kotona useimpina iltoina. Oikea puoli on jatkuvassa jumissa ja alaselkää särkee. Buranaa olen ottanut, mutta tämä kolotus on aivan kaameaa. Pahentaako venyttely vain tilannetta? Olisiko jotain lääkettä suositeltavaksi?
Missä vaiheessa lihasjumi alkaa tulla ihan oikeasti vakavaksi? Olen menossa lääkäriin selän takia tammikuun alkupuolella, kun en aikaa aikaisemmin saanut. Ongelmaksi on vain noussut jatkuva särky. Tällä viikolla olen treenannut 4 krt salilla ja tehnyt kaksi kevyttä lenkkiä. Silti olen todella kipeä! Venytellyt olen joka treenin jälkeen ja lisäksi kotona useimpina iltoina. Oikea puoli on jatkuvassa jumissa ja alaselkää särkee. Buranaa olen ottanut, mutta tämä kolotus on aivan kaameaa. Pahentaako venyttely vain tilannetta? Olisiko jotain lääkettä suositeltavaksi?
Nimittäin taustoistasi jotakin lukeneena voisin päätellä, että alipainolla olisi osuutta asiaan (?). Olin itse aikoinaan syömishäiriön kourissa todella alipainoinen (pahimmillaan 42kg tähän 166cm:n varteen) ja minulla oli silloin todella kovia rasituskipuja koko kropassa. Välillä kolotti ihan paikallaan ollessanikin ja koko ajan oli lihassärkyä ja -jumeja. Harrastin tietysti paljon liikuntaa (lenkkeilin ja kävin salilla) ja söin aivan liian vähän. Mitään hienoa lääketieteellistä selitystä en osaa noille omille kivuilleni antaa, mutta mun kohdalla ne johtui varmasti siitä alipainosta ja liian liikunnan + liian vähäisen ravinnon summasta. Kroppa oli yksinkertaisesti niin rasittunut, ettei siihen auttanut enää "muutaman päivän lepo" tai "kevyt palauttava liikunta". Ja kivut ei lähteneet pois vielä siinä vaiheessa, kun aloin syödä enemmän, ryhdyin totaalilevolle liikunnasta ja paino alkoi vähitellen nousta... meni jonkun aikaa että sain syödä normaalisti ja paino alkoi lähennellä normaalilukemia, kunnes kivut katosivat.