Kokemuksiani CLA:sta ja kalaöljystä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kooma
  • Aloitettu Aloitettu
Aloin syömään CLA:ta ja kalaöljyä päivittäin n. 9 kuukautta sitten. Otan kumpaakin 3 tablettia päivässä jaettuna kolmeen erään (yht. 3000mg CLA + 1860mg kalaöljyä päivässä), aamulla, päivällä ja illalla.

En voi varmaksi sanoa asioiden välisiä yhteyksiä mutta sen tiedän että ravintopuoleni, treenini ja elämäntapani eivät ole tänä aikana muuttuneet huomattavasti. Joten ainoa "muuttuja" on CLA:n ja kalaöljyn nauttimisen aloittaminen

Kuitenkin, vasta nyt, 29 vuoden ikäisenä sain tuntea miltä tuntuu olla kipeänä silleen "normaalisti". Eli, olen aina ollut todella herkkä flunssille ja kurkunpään sekä keuhkoputkien tulehduksille. Sairastun käytännössä n. 4-6 kertaa vuodessa ja kun sairastun, se on sitten menoa. Ei toivoakaan edes istumatyön tekemisestä vaan tavallinen flunssakin vetää koko kropan ihan paskaksi ja saa maata viikon sängyssä. Makuaisti menee yleensä kolmeksi päiväksi ja nenän iho on flunssan jälkeen punainen ja rakkuloilla, rasvaamisesta huolimatta. Ihmettelin aina miten muut (kaverit, vaimo yms.) pystyvät tekemään mitään jos heillä on flunssa koska itsellä pelkkä yskäkin tulehdutti keuhkoputket samantien ja nosti parin päivän kuumeen.

Noh, mihin tämä kaikki johtaa: Siitä asti kun aloin syömään CLA:ta ja kalaöljyjä, en ole KERTAAKAAN 9 kuukauden aikana sairastunut sillä tavalla että joutuisin olemaan sängyssä tai edes ottamaan päiväunia. Olen kyllä ollut kahdesti flunssassa ja kumpanakin kertana suurin oire on ollut pari aivastusta päivässä, kipeä kurkku ja toisella kerralla puolitoista päivää kestänyt 0,5 celsiusasteen lämpö/kuume, joka ei haitannut yhtään työntekoa. Tällä hetkellä olen siis toisen kerran flunssassa tänä aikana ja ainoa mistä olen joutunut tinkimään on treenaaminen, olen tarkoituksella huilannut 2 päivää treeneistä mutta huomenna olisi tarkoitus jatkaa vanhaan malliin. Taudit eivät siis puhketessaan aiheuta lähellekään niin pahoja oireita kuin ennen!

Eli tässä mun kokemuksia. Ainakin allekirjoittaneella CLA ja kalaöljy tuntuu siis vaikuttavan immuniteettiin TODELLA huomattavasti. Jokainen meistä on yksilö ja voi olla että mulla on puutteita jossain rasva-aineenvaihdunnassa tai jotain koska nuo ravinteet toimivat noin hyvin. Sen verran nuo aineet kuitenkin minua vakuuttavat että tilailen seuraavaksi kalaöljyä 6000 tabletin ja CLA:ta 1000 tabletin bulkkierän ulkomailta.

Eli, jos immuniteetin kanssa ongelmia, suosittelen kokeilemaan vaikka pari kuukautta kalaöljyä ja CLA:ta. Itse arvelin vielä tuplata kalaöljyn määrän jatkossa kunhan saan ostettua tuon ison erän tabuja.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Empäs ole koskaan ajatellutkaan että CLA:ta vois ottaa jatkuvalla syötöllä, aina ollu se käsitys että sillon tällön voi popsia purkin kun haluu kiristellä... mut eihän siitä kai haittaa ole jatkuvallakaan syömisellä, jos vielä vaikka rasvakaan ei tarttus niin tehokkaasti :)

Justiinsa pistin tilaukseen cla:ta jos siitä ois dieetillä apua rasvanpoltossa. Ite oon huomannu vähä samanlaista että pysyy paremmin terveenä kun syö hyviä rasvahappoja.

En tiedä CLA:sta, mutta päivittäinen 20-25 gramman kalaöljyannostus (joko rasvaisesta kalasta ja/tai lisäravinteilla) viime syksystä alkaen on poistanut nivelvaivat ja ihon kunto on parantunut. Jossain näkee varoituksia lisääntyneestä verenvuototaipumuksesta, mutta mitän tuollaista haittapuolta ei ole näkynyt. Tässä kuussa otetaan sitten veriarvot, joten näen ihan konkreettisesti, mitä veren rasvoille on tapahtunut. :)

Tuota, eikös jossain ollut viimeaikoina juttua CLA:n yhteydestä johonkin syöpään? (anteeksi nää tarkat tiedot) Toivottavasti olen nähnyt unta. Itselläni kalaöljy vaikuttaa positiivisesti ihon kuntoon! Hipiä hehkuu.

Jos kalaöljyä ottaa 20-25g niin tuleeko kattokaas A/D-vitamiinia liikaa, koska monasti ovat siinä mukana, ainakin vitamar. Voi olla, että tarkoitus oli sanoa 2-2.5g.

10g luulis kyllä riittävän isoillekin ukoille, voin tosin olla väärässäkin.

Tuota, eikös jossain ollut viimeaikoina juttua CLA:n yhteydestä johonkin syöpään? (anteeksi nää tarkat tiedot) Toivottavasti olen nähnyt unta. Itselläni kalaöljy vaikuttaa positiivisesti ihon kuntoon! Hipiä hehkuu.

Luin yhden tutkimuksen missä sen kerrottiin jopa ehkäisevän syöpää. Ja kaikkia muitakin mm verisuonitauteja. Nimenomaan siis muutaman gramman päiväannoksilla. (3-8g)

EDIT: tai siis tossa on toi juttu:
http://www.biovita.fi/suomi/terveyssivut/cla.html

Jos kalaöljyä ottaa 20-25g niin tuleeko kattokaas A/D-vitamiinia liikaa, koska monasti ovat siinä mukana, ainakin vitamar. Voi olla, että tarkoitus oli sanoa 2-2.5g.

20-25 grammaa tarkoittaa 20-25 grammaa. Ei ole A ja D vitamiineja - ei kannata ostaa ylikalliita, vitaminoituja öljyjä. E vitamiinia tulee kun se on aina pieninä pitoisuuksina mukana härskiintymisen estäjänä, mutta siinä on rajat niin korkealla ettei haittaa (farmaseutilta kysyttyä sekä muista lähteistä tarkistettua). Nivel- ja iho-ongelmien estäjänä ovat vain suuret annokset toimineet.

20-25 grammaa tarkoittaa 20-25 grammaa. Ei ole A ja D vitamiineja - ei kannata ostaa ylikalliita, vitaminoituja öljyjä. E vitamiinia tulee kun se on aina pieninä pitoisuuksina mukana härskiintymisen estäjänä, mutta siinä on rajat niin korkealla ettei haittaa (farmaseutilta kysyttyä sekä muista lähteistä tarkistettua). Nivel- ja iho-ongelmien estäjänä ovat vain suuret annokset toimineet.
Mikäs tollanen tuote on?

Meikällä on nyt Rainbown kalaöljykapseleita, mutta niissä on lisätty D-vitamiinia. Hinnaltaan tuo vain on halvin mitä olen löytänyt.

Mutta mistä saisi suuremman putelin pelkkää kalaöljyä kapseleina? Halvalla.

D-vitamiinia tarvitaan oikeasti paljon varsinkin nyt suomessa talvella. vähintään 25 mikrogrammaa. NOW-merkkinen kalaöljy on ainakin hemmetin halpaa, mutta sitä ei kai myydä suomessa.

Empäs ole koskaan ajatellutkaan että CLA:ta vois ottaa jatkuvalla syötöllä, aina ollu se käsitys että sillon tällön voi popsia purkin kun haluu kiristellä... mut eihän siitä kai haittaa ole jatkuvallakaan syömisellä, jos vielä vaikka rasvakaan ei tarttus niin tehokkaasti :)

Se ei hirveästi auta että sitä CLA:ta syö silloin tällöin purkin ja kapseleitakin vähän miten sattuu. CLA toimii ainoastaan riittävällä annostuksella (3000 mg/pvä) ja sitä on syötävä riittävän kauan (väh. 2-3 kk) koska rasvan palaminen on aika hidas prosessi! Ruokavaliossa täytyy myös olla lisäksi hyviä rasvahappoja ettei CLA lähde korvaamaan solukalvojen rasvahappojen puutteita.

Kalaöljyistä sen verran että merkkejä löytyy kyllä paljon mihin ei ole lisätty vitamiineja, elikkä puhdasta omega3. Ei tartte lähteä ulkomailta tilaamaan...siinäkin oma vaivansa. Kalaöljyvalmistetta valitessa kannattaa myös huomioida tuotteen puhtaus. Jos on joku halvempi merkki en menisi puhtaudesta takuuseen. Mitä puhtaampi kalaöljy on sitä paremmin se imeytyykin eikä röyhtäytä. ;)
kannattaa aina suomesta ostaa asiantuntevasta kaupasta koska Suomeen kauppoihin tuotteet tulee aina tullin läpi. Verkostomarkkinoinnin tuotteita ei kannata harkitakaan kun niiden puhtaudesta ei voi mennä takuuseen.

Mites noiden kalaöljyjen vanhaksi meneminen? Itselläni on useampi purkki omegoja jotka ovat menneet vanhaksi 12/2007. Öljy härskiintyy ja sit paska lentää vai?

Suositut

Back
Ylös Bottom