Koirankusetuslenkit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jkk
  • Aloitettu Aloitettu

Jkk

Jos modet tykkää, että tuli väärälle osiolle niin kauhakuormaaja töihin vaan.

Aerobisen määrä on laskenut dramaattisesti, aika ei vain tunnu riittävän :( Koiranulkoilutuslenkkejä tulee kuitenkin päivää kohden väh. kaksi (30-60 min). Nämä nyt eivät temmollaan juuri päätä huimaa (koira vasta 4 kk), mutta sisältävät kuitenkin reipasta kävelyä vaihtelevassa maastossa, yleensä metsässä. Kunhan tuo koirakin tuosta kasvaa lenkkien pituus tulee varmasti kasvamaan.

Tänään otin piruuttani sykemittarin mukaan lenkille ja lukemat olivat hienoinen yllätys: 40 minuutin aikana kaloreita paloi 320, keskisykkeen ollessa 115. Kaksi tälläistä settiä siis päivän aikana pitää varmasti aineenvaihdunnan hyvin käynnissä? Ei näistä kuitenkaan taida olla kokonaan aerobisen korvaajaksi?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
tee enempi töitä. vaikkei koira jaksa, sä voit ite vaikka painella rinkiä sen ympärillä, mennä pitkin mettiä, luistelukävellä, askelkyykkykävellä, kävellä talutusnarun yli korkeella askeleella jne jne, että saat sykettä ylös. uskosin, että helposti nousee yli 150:nkin, vaikkei kummiakaan tee extraa.

hauskoja lenkkejä! sivustakatsojille ne saattaa sitä olla, mutta mitä sitten.
:)

Joo :D Itseasiassa nykyiset lenkitkin on varmaan aika koomisen näköisiä ulkopuolisen silmissä: kävelen koiran kanssa metsään, päästän vapaaksi ja aloitan "lenkkini" eli painelen kovaa kyytiä kaikki mäet ja nyppylät ja koira pyörii ympärillä sellasella 15 m säteellä. Aina on paita lenkin jälkeen märkä ja koirakin tuntuu nauttivan vapaasta juoksentelusta.

He he, tää on näköjään yli kolmekymppisten ongelma. Ihan sama meininkin täälläkin. Talvea ja lumia mä odotan jo nyt. Se on niin nastaa vetää "lumivetoja" koirien kanssa. Ei tarvi olla kuin parikytä metriä, niin kyllä on jalat hapoilla, kun pistelee hangessa spurttia. Suosittelen lämpimästi. Jkk:lle suosittelisin teknistä aluspaitaa, joka siirtää kosteuden. Esim. Rukalla on todella hyviä kerrastoja. Stadiumista saa 12 egellä sellaisen t-paita malllisen teknisen. Ei pääse talvella vilustumaan, kun hikoilun jälkeen kuitenkin tulee niitä kävelyjä. Vittumaista, jos on pakkasta.

ringside sanoi:
Jkk:lle suosittelisin teknistä aluspaitaa, joka siirtää kosteuden. Esim. Rukalla on todella hyviä kerrastoja.
Joo, kiitti vinkistä: joulupukki toikin tollaisen jo viime jouluna. Oli korvaamaton aamulenkeillä.

Jkk sanoi:
Tänään otin piruuttani sykemittarin mukaan lenkille ja lukemat olivat hienoinen yllätys: 40 minuutin aikana kaloreita paloi 320, keskisykkeen ollessa 115. Kaksi tälläistä settiä siis päivän aikana pitää varmasti aineenvaihdunnan hyvin käynnissä? Ei näistä kuitenkaan taida olla kokonaan aerobisen korvaajaksi?

Miksei riitä ? Tostahan tulee jo 8-9 tuntia viikossa jos käyt päivittäin, eihän sillä väliä nouseeko se syke kävelemällä/juoksemalla, kyllä 115 sykkeellä peruskunto paranee eli matala syke ihan jees kun määrät tota luokkaa - lisäksi se tulee ilmeisesti mielekkäällä tavalla

No joo, täähän on todella mukavaa hyötyliikuntaa eikä näin ollen tunnu tarpeeksi "työltä", että siitä uskoisi olevan oikein hyötyäkin ;) mutta tottahan tuo on, peruskunto parantunee ja laardiakin palanee.

Itse kun otin juoksu lenkkejä juoksin mäkeä ylös ja alas,niin koira tuli parikertaa mukana mutta sitte se jäi puoleen väliin mäkeä istumaan ja katsoi mua ihmeissään :D Kyllä syke nousee hyvin jyrkkää mäkeä juostessa.

Heh, meiän piski on sitä kokoluokkaa että ei taia kusilenkeistä paljoa tuota aerooppista kertyä...

Itse huomannut miten kätevää on viedä oma 70 kiloinen läskipääbullmastiffini esim. jonkin matkan päässä oleville isoille kallioille. Yleensä päästän koiran vapaaksi ja eikun kiipeilemään/hölkkäämään. Takuulla nousee syke ja hiki virtaa. Koira tulee omaa vauhtia perässä tai menee vähän edellä.

Saattaahan se olla ohikulkijoiden silmiin vähän erikoinen näky, kun jyrkimmissä kohdissa tämän kokoinen naikkonen työntää hurttaa takapuolesta ylöspäin.. :D

Yleensäkkin on helpompi lenkkeillä itse, jos päästää koiran irti ja antaa tulla omaa tahtiaan mukana. Meillä onnistuu ainakin öisin kun ei enää ole muita liikkeellä.

Eli eikun metsään vaan, koira irti ja vauhtia. :whip:

Meillä bokseri ja staffi, niiltä ei koskaan puhti lopu ennen minua. Fillarilla tai rullaluistimilla ne saa väsymään. Aamuisin menee 4 km ja 45 min. Uni karisee kivasti silmistä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom