Kohotusta kuntoon

Eli nyt pitäis ruveta kohottamaan kuntoa kun on tullut tota tupakkaaikin poltettua (nyt ei tosin pitkään aikaan onneksi kun lopetin). Eli lähinnä haluaisin parantaa cooperin testin tulosta joka on tällä hetkellä jotain 2 300-2 400 (tosi surkea mun mielestä :nolo: ) ja lisäksi pitäisi saada hyvä hapenottokyky (jumalauta salilla ku tekee yhen kunnollisen kyykkysarjan ni sydän meinaa tulla rinnasta läpi ja hengästyttää niin pirusti). Eli kysynkin että minkälaista/pituista lenkkiä kannattaisi vetää ja kuinka monta kertaa vikossa? Olen käynyt lenkillä satunnaisesti (n. 20 min juoksua suht kovalla tempolla, lopussa olen kunnolla hengästynyt), mutta nyt olisi tarkoitus alkaa käymään säännöllisesti. Salilla käyn 4 kertaa viikossa 3-jakosella ohjelmalla eli 5 päivän kierto. Ja mites sais ne lenkit sovitettua jalkatreenien kanssa kun yleensä on jalat aika kipeet salin jälkeen (jotkut sanoo että kannattais käydä vielä samana iltana ku on jalkatreenit lenkillä?) Kiitos jo etukäteen :worship:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ajattelin tota koittaa tota HIITiä. Parantaa hapenottokykyä hyvin ja eiköhän se cooperkin siitö nouse. Luin että pitäis tehä tyhjään mahaan ja olla sen jälkeen syömättä 30-60 min rasvan palamisen takia. Mulla ei oo kuitenkaan mitään tarvetta polttaa rasvaa ku oon niin laiha että voinkohan mä tehdä ton melkein milloin vain ja syödä heti sen jälkeen? Ja se vielä ihmetyttää että kun ekalla viikolla toi kestää 4 min ja siihen lisätään aina minuutti viikossa niin kuinka moneen minuuttiin asti tota tehdään???? Ei kai sitä nyt tehdä niin kauan että juostaan jotain 30 min?? :hyper:

Angel of Death sanoi:
Ja se vielä ihmetyttää että kun ekalla viikolla toi kestää 4 min ja siihen lisätään aina minuutti viikossa niin kuinka moneen minuuttiin asti tota tehdään???? Ei kai sitä nyt tehdä niin kauan että juostaan jotain 30 min?? :hyper:
8 viikkoa sitä tehdään ja sitten alotetaan alusta tai lopetetaan koko homma.

Ja paras harjoitus cooperia varten on tietysti cooper itsenäisesti :). HIIT ei kyllä taida olla paras keino cooperia silmällä pitäen, vaikka hapenottokyvylle se on bueno. Jos cooperin tulos tuntuu tärkeämmältä kuin hapenottokyky(jos ymmärsit pointin, että HIIT on ehkä parempi hapenottokyvylle ja pidemmät lenkit cooperille. ) niin suosittelen tekemään pitkiä lenkkejä, joiden pituus/kesto riippuu nykykunnostasi.

Ja sitten vielä: söörtsii ois voinu käyttää!!111! ;)

Hyviä juoksuja.

Demonpump sanoi:
Ja paras harjoitus cooperia varten on tietysti cooper itsenäisesti :). HIIT ei kyllä taida olla paras keino cooperia silmällä pitäen, vaikka hapenottokyvylle se on bueno. Jos cooperin tulos tuntuu tärkeämmältä kuin hapenottokyky(jos ymmärsit pointin, että HIIT on ehkä parempi hapenottokyvylle ja pidemmät lenkit cooperille. ) niin suosittelen tekemään pitkiä lenkkejä, joiden pituus/kesto riippuu nykykunnostasi.

No todellakaan jos Cooperia haluaa parantaa niin pelkkä Cooperin juokseminen ei sitä juuri paskaakaan tule parantamaan. Vähän sama kuin penkkiykkönen muka paranisi tekemällä aina penkkiykköstä :david: Ja Cooperhan on nimenomaan hapenottokykyä mittaava testi, vai mitä luulit että sillä testataan?

Rin Tin Tin sanoi:
No todellakaan jos Cooperia haluaa parantaa niin pelkkä Cooperin juokseminen ei sitä juuri paskaakaan tule parantamaan. Vähän sama kuin penkkiykkönen muka paranisi tekemällä aina penkkiykköstä :david: Ja Cooperhan on nimenomaan hapenottokykyä mittaava testi, vai mitä luulit että sillä testataan?

Tätä mäkin vähän ounastelin. Eli toi HIIT olis varmaan ihan hyvä? Ja sit ois salillakin helpompaa paremman hapenottokyvyn johdosta ni ei sydän pomppaa rinnasta ulos heti ekan kyykkysarjan jälkeen :hyper: ja demonpumpille kiitos tosta jakson (8 viikkoa) selventämisestä.

Angel of Death sanoi:
Tätä mäkin vähän ounastelin. Eli toi HIIT olis varmaan ihan hyvä?

Mun mielipide HIITistä: :kakka: Annettu yhden tyyppiselle intervalliharjoitukselle seksikkäältä kuulostava nimi, siinä kaikki. Mä lähtisin ehkä kehittämään juoksua niin että viikossa kolme juoksulenkkiä joista yksi sellainen rento pk-vauhtinen, yksi joku tehoharjoitus (intervallia, vetoa, mäkijuoksua, whatever) ja yksi sellainen vähän pitempi ja todella hidasvauhtinen. Jos haluaa useampia treenejä niin vaikka yksi ihan lyhyt "palautteleva" lenkki ja sitten yksi tehoharjoitus lisää joka tyypiltään erilainen kuin se toinen tehotreeni.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom