Kofeiinitabut

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja typhoon
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
40
Kuinkahan pitkä vaikutus aika on tuollaisella 100mg kofeiini napilla?
Eilen otin yhden napit noin tunti ennen treeniä (klo14) ja illalla kun yritin mennä nukkumaan nii olo oli vielä pirteä kuin peipposella.. uni tuli vasta parin tunnin pyörimisen jälkeen.
Tuntuu vaan että eihän se nyt voi niin pitkään vaikuttaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
typhoon sanoi:
Eilen otin yhden napit noin tunti ennen treeniä (klo14) ja illalla kun yritin mennä nukkumaan nii olo oli vielä pirteä kuin peipposella.. uni tuli vasta parin tunnin pyörimisen jälkeen.

Kofeiinin puoliintumisaika on ~6 tuntia eli räknäile tuosta paljonko ainetta oli veressä kun kävit nukkumaan. Joka tapauksessa kofua siis kiertää elimistössä vielä hyvän tovin sen nauttimisen jälkeen, eri asia sitten mikä kenelläkin on vaikuttava annos.

Pari tuntia ennen treeniä voi ottaa. Ja jos tosiaankin yksi tabu tehoaa sulla noin hyvin niin älä ota enempää, keho tottuu ja sitten ei enää vähempi tehoakaan.

Join mukin kahvia eilen ennen treeniä 21.00 ja yllättäen oli vaikeuksia nukkumisen kanssa . Pyörin sängyssä vielä 03.

typhoon sanoi:
Kyllä se vaan yllättävän pitkään vaikuttaa. Itselläni aika hyvä valvottaja oli viime vuonna se, kun otti kofeiinia ja kävi treenaamassa alkuillasta sekä veti treenin vielä vähän turhan loppuun asti. Normaali iltoina tämä ei ollut ongelma, kun tiesi, että tarvittaessa voi sitten nukkua vaikka aamulla vähän pidempään, mutta sitten kun seuraavana päivänä oli vaikka joku tentti tai vastaava, johon oli aivan pakko herätä tiettyyn aikaan ja olisi ollut myös pakko saada nukuttua riittävät yöunet ennen sitä, niin ongelmat alkoivat. Eli stressasin sopivasti siitä nukahtamisesta ja kun lisäksi kropassani oli vielä melkoisesti kofeiinia jäljellä(en ollut tajunnut puoliintumisajan olevan noin pitkä), niin eihän nukahtamisesta tullut mitään ennenkuin vasta aamuyöstä.

Itse ratkaisin ongelman tänä vuonna niin, että otan kofeiinit ja vitamiinit heti aamusta(=minulla n. klo 10-13 ;) ) ja noin tunti ennen treeniä heraproteiini-glutamiinijuoman. Salille lähden sitten noin 1 - 1,5 tuntia heräämisen jälkeen. Näin saan treenissä riittävästi tehoja irti itsestäni, mutta kofeiinilla on kuitenkin vähintään 12 tuntia aikaa poistua elimistöstäni ennen nukkumaan menoa, jolloin nukahdan helpommin ja nukun huomattavasti syvemmin.

Eli jos haluat välttämättä ottaa kofeiinia ennen treeniä, niin olisi ehkä hyvä idea sijoittaa treeni sitten aamupäivälle tai alkuiltapäivään, niinkuin sinulla näyttää olevankin. Jos tuo klo 14 otettu kofeiininappi haittasi nukahtamistasi vielä illallakin, niin kokeile seuraavan kerran vain puolikasta tablettia tai jätä kofeiini kokonaan ottamatta ennen treeniä. Jopa kofeiinin(,vaikka erittäin mieto piriste onkin) kanssa saattaa nimittäin tulla se ongelma, että et muista riittävästi kuunnella kehoasi, vaan menet salille väkisin kofeiinin voimalla, vaikka kroppasi olisi kipeästi tarvinnut lepopäivää ja yrittää kertoa siitä väsymyksen tunteella. Ylikunto haittaa myös nukahtamista ja kofeiini vielä lisää tuota vaikutusta. Eli jos treenisi vain kulkee ilman kofeiinia, niin ei sitä kannata käyttää ollenkaan.

Eli älä tee niinkuin minä teen, vaan niinkuin minä sanon. :D

Beni sanoi:
Join mukin kahvia eilen ennen treeniä 21.00 ja yllättäen oli vaikeuksia nukkumisen kanssa . Pyörin sängyssä vielä 03.

Raskaan unaerobisen liikunnan ennen nukkumaan menoa ei myöskään luulisi tuovan sitä unta helpommin... Harmi vaan ettei aikatauluaan voi aina treenaamisen mukaan järjestää...

Kävin kans hakemassa tänään noita kofeiini tabuja, ja samantien nappasin 2nappia naamaa (en siis normaalisti juo kahvia), ja siitä sitten 45min niin olin salilla, ja kun oli siellä 30min ryskännyt iski todella huono olo, ja eikun vauhdilla vessaan :urjo:. Noh nytpäs tietää että 1napu riittää kovasti, ja mielummin reippaaman nesteen kera ku tällä kertaa. Normaalistikki meinaa tulla huono olo salilla kun oikee painaa meneemään, mutta ilmeisesti nyt muutaman viikon tauoko, darrasta juuri palauduttu + tabut olivat liikaa. nolona menin sitte tapahtuneen jälkeen (toivoen mahd. vähän todistajia äänille) vetää muutaman sarja loppuu ja hakemaan pulloni.

Mä oon joskus testannu noita tabuja tauriinin kanssa ja kyllä enemmänkin haittaa niistä oli. Normaalistikin treenatessa tulee juotua jonkin verran vettä mutta tuon annoksen jälkeen elimistö tuntui kuivuvan niin pirusti ettei meinannu saada treenattua ollenkaan.

Ei kannata kovin räjähtävästi aloitella niillä tableteilla jos ei ole olemassa jo jonkinlaista toleranssia esim. kahvista. HC-käytöllä tolet kuitenkin kehittyy ja sitten meneekin helposti 8 kuppia kahvia ja parit napitkin päivässä. Parempi jos pärjää pienemmällä :)

Jossain vaiheessa tilanne on sitten se että "treeniboostit" on täys nolla ja kahvit pitää vetäistä jotta pysyisi salilla hereillä :lol2:

Ite otan 2x 100mg n. tunti ennen treeniä ja kyllä hikoilu ja vireystaso on ihan eri luokkaa kuin ilman...
Ei tuu salilla haukoteltua ja sitä kautta motivaatio ja tsemppi treenissä paljon parempi.

itekki hommasin nyt noita pitää testata miten vaikuttaa :) normaalisti tulee juotuun pari kuppii kahvii päiväs nii aattelin otta pari tabuu ennen treeneihin menoo :D

Kahvia tulee juotua pitkin päivää + kofeiinitabut ennen treeniä. Tuo kahvittelu on ihan vaan maun puolesta juomista ja tapa joka mukavasti piristää ettei oo ihan kujalla etenkin aamuisin. Tabut otan ennen treeniä piristävän vaikutuksen takia koska väsyneenä salille mennessä treeni on niin tuomittu menemään vituilleen. Hyvä apuhan se on vireydessä kunhan ei liikaa ota ettei tule mitään rytmihäiriöitä tai nosta liikaa sykettä.

Tietääkö joku viisaampi kuin iso hyöty kofeiinista on rasvanpolton kannalta? Luulisi että yleinen elimistön toiminnan kiihtyminen kofeiinilla doupattuna treenatessa lisäisi rasvanpolttoa jonkun verran.

Vuoden verran tullut nappailtua noita ennen treeniä. Nykyään ne ei enää tuo mitään pirteyttä, mutta väsymys lähtee kyllä. 3-4 nappia otan ennen treeniä. Kahvia en juo ollenkaan. Toleranssia on tullut jo sen verran, ettei tuo määrä enää juuri kolahda, mutta en viitti enää annosta kasvattaa kun ei oo kovin terveellistä pidemmällä tähtäimellä jos parin vuoden päästä joutuu yli 10 nappia popsimaan että ois jotain vaikutusta. Kannattaa varsinkin alussa ottaa varovasti ettei tuu pahoinvointia. Kesällä piti raskaan työpäivän jälkeen jaksaa salille, joten nappasin 5 tabua naamaan ja päälle puoli litraa mad crocia:urjo:. Kofeiinihan ei pelkästään oo älyttömän tehokas piriste, mutta kun siihen tauriinit ja sokerit lyö kylkeen, niin alkaa pumppu takomaan niinku piripäinen jänis:rolleyes:

EDIT: on ollut ainakin bodyssä juttua kofeiinin rasvanpolttovaikutuksista

...Tietääkö joku viisaampi kuin iso hyöty kofeiinista on rasvanpolton kannalta? Luulisi että yleinen elimistön toiminnan kiihtyminen kofeiinilla doupattuna treenatessa lisäisi rasvanpolttoa jonkun verran.

Toimii todella hyvin. Kuten sanoit nopeuttaa ruuansulatusta ja sykettä jne. ja kalorien kulutus kasvaa.

Itse olen käyttänyt six star musclen drenalin hardcorea. Rasva palaa hyvin mutta paljon niitä tabuja sai vetääkin. Yhdessä tabussa on 100mg kofeiinia joka on suunnillee saman verran kuin yhdessä kahvikupissa. Sisältää noi tietty paljon muitakin piristeitä.

Näitä tabuja sitten 6 päivässä. Eli kahvia sais juua kuus kuppia samaa vaikutusta varten.3 ennen treeniä ja 3 muulloin :dance:. Mulla meni ainaki vatsa sekasin ja hikoilin tosi paljon. Enkä käyttäny noita ku 2 viikkoo. Mut siis joo toimii, mut en suosittele käyttämää kovin pitkää aikaa putkeen, menee elimistö vähän sekasin. Tietty en tiiä toimiiko pelkkä kofeiini ihan samal tavalla, mut nois tabuissa kuitenkin kofeiini oli tietääkseni se vaikuttavin aine, muut oli vaan semmosta lisähienostelua :D.

jep, lopetin ainakin kahvin juonnin, kun sitä ei oikeestaan ikinä tehnyt mieli ja jos tarvii tehoo voi sit sen kupillisen hörppästä.

Noita 100mg tabuja saa tunkee puolpurkkia turpaasa kerralla, enkä oo huomannu oikeestaa mitää vaikutustusta :zzzz: Ihan apteekista ostettua tavaraa ja en juo kahvia. Ehkä toiset henkilöt on herkempiä kofeiinille.

Ite oon ottanu 2-3 100mg tabuja ja tauriinia teelusikallisen n 40min ennen treeniä ja kyllä se toimii hiukan. Ei nyt mitää superpumppia mut ei tuu haukoteltua samanlailla.
Nykyään ei voi enää käyttää tuotakaa ratkasuu ku käyn salilla 7-8maissa niin ei tuu yöllä uni. Nyt taas huomannu et ei se vireystaso johtunukkaan välttämättä täysin kofu+tauriini mixisitäkään, koska nykyäänki jaksaa ihan hyvi. Ei tartte vaa kusella juosta koko aja (kofeiini ku poistaa nesteen).

Viimeksi muokattu:
Itse nappaan 2tabua ennen treeniä ja eron huomaa kyllä. Jos napit on unohtunu kotiin, niin kyllä haukotuttaa, väsyttää ja veto on poissa. Itse en juo kahvia.

Ite otan aamulla 1-2kpl ja ennen treeniä sit 2-3kpl. Treenit kulkee todella hyvin, mut sit kovan treenin jälkee alkaa kyllä väsyttämään niin maan perkeleesti. Loppupäivä meneeki sit nukkuessa :D.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom