Kofeiini (kahvi) heti treenin jälkeen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Scud
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
44
Eli viime aikoina on heti treenin ja palautusjuoman jälkeen tullut nautittua salilla vielä kupponen kahvia. Nyt sitten kysyisinkin viisaammilta onko tästä mahdollisesti jotain haittaa? Kreatiinikuuri ei ole päällä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ainakin teoriassa voisi ajatella, ettei diureettien nauttiminen heti treenin jälkeen, jolloin pitäisi palauttaa kropan nestetasapaino, tee palautumiselle hyvää.

Mulla menee päiväs joku neljä isoa kuppia kahvia, mutta jostain luin että kaksi kuppia olisi suositeltavaa. Tiedä sitten onko vaikutusta jos juo pari kuppia enemmän.

Kreatiini ei imeydy yhtä hyvin,jos napsii kofeiinia samaan aikaan. Tuskin siitä silti mitään näkyvää haittaa on,jos ei ole hihistelijä.

Mä join ennen kahvia varmaan 10 isoa kuppia päivässä. Kun luin jostain, että siitä on haittaa kreatiinin imeytymiselle vähensin juomisen kolmeen kuppiin päivässä. Mun kokemusten mukaan sillä ei ole ollut mitään merkitystä.. kreatiini kuuri toimii ihan sammalla tapaa kuin ennenkin. Varmaan tässäkin on yksilöllisiä eroja.

Originally posted by Stalker
Eli viime aikoina on heti treenin ja palautusjuoman jälkeen tullut nautittua salilla vielä kupponen kahvia.

Se salin tiskillä oleva tyttönen taitaa olla aika hyvän näkönen, teet kaikkesi viivyttääksesi kotiinlähtöä... Ja aiemminhan olikin jo puhetta siitä, kuinka istut salilla vaikkei olis edes treenipäivä...:D

Ei se kahvi edelleenkään vaikuta mihinkään kreatiinin imeytymiseen.

On osoitettu, että kreatiinin atp:n tuotantoa stimuloiva vaikutus eli sarjakestävyyttä parantava vaikutus saattaa häiriytyä jos kahvia käytetään runsaasti ja varsinkin lähellä itse treeniä.
Siitä huolimatta kreatiinin lihassoluja volymisoiva vaikutus ei ole millään tavoin riippuvainen kofeiinin käytöstä.

Originally posted by S225T

Siitä huolimatta kreatiinin lihassoluja volymisoiva vaikutus ei ole millään tavoin riippuvainen kofeiinin käytöstä.

Onko tässä otettu huomioon, että kofeiini poistaa nestettä, eli kropassa on vähemmän nestettä, jota kreatiini voisi "vetää" lihassoluihin? Tai sitten pitää juoda enemmän vettä, kun juo kahviakin..

:confused:

Mutua...

Originally posted by Tonza
Onko tässä otettu huomioon, että kofeiini poistaa nestettä, eli kropassa on vähemmän nestettä, jota kreatiini voisi "vetää" lihassoluihin? Tai sitten pitää juoda enemmän vettä, kun juo kahviakin..

:confused:

Mutua...

Nämä nyt on kyllä kaksi ihan erillistä asiaa.

Mun mielipide on se, että tämä menee taas turhan hifistelyn puolelle. On se nyt hirveää, jos mies ei uskalla kahvikupposta treenin jälkeen juoda. Jos treeni, lepo, ravinto ja ylipäätään elämäntavat on kunnossa, niin paljonko se pääsee kehitykseen vaikuttamaan näin prosentuaalisesti, että juoko sen kupin kahvia vaiko eikö?

Ihan sama mitä se kahvi tekee kreatiinin kanssa kun mies ei kerta ole kreatiinikuurilla.
Silti pakko avautua siitäkin aiheesta: Kreatiinivarastot tankkautuu ihan yhtä täyteen vaikka kofeiinia nauttisikin, mutta kofeiini tekee juurikin tuon ettei kreatiini paranna suorituskykyä. Syytä en mene arvioimaan, itselläni kun kofeiini jo itsessään lisää suorituskykyä.

Itse asiaan: En tosiaankaan joisi mitään diureettia treenin jälkeen, lisäksi kofeiini on adenosiinireseptorien antagonisti, joten se saattaa heikentää ruoansulatusta tehostamalla sympaattisen hermoston toimintaa(muistaakseni). Sanomattakin on selvää että treenin jälkeen pitäisi nopeasti saada rentouduttua ja ruoansulatus toimimaan. Kofeiini saattaa alentaa insuliiniherkkyyttä, joka jälleen kerran, on paska juttu. Kaiken kukkuraksi kuuma kahvi vain haittaa kehon lämpötilan laskua treenin jälkeen.

Kahvi on pahaa, ja siitä on monia haittoja ETENKIN treenin jälkeen.

Joo, kyllä menee aika pilkun viilaamiseksi... Kuppi kahvia sinne tai tänne. Ihan sama.

Itse kyllä nautin kahvini ennen treeniä, jolloin siitä on hyötyäkin. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom