GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Klimakteeritreeni?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja misseli
  • Aloitettu Aloitettu
Hei! Olipa hienoa löytää tämä sivu! Olen juuri aloittelemassa punttitreeniä/sauvakävelyä ja toivon mukaan myös juoksutreeniä monen vuoden tauon jälkeen... Ylipainoa on 25 kg ja olen "klimakteerikko". Mitenkä voisin treenata että kilot putoisivat. Kehossa tapahtuu niin paljon muutoksia kun tulee "tähän ikään".

Nuorempana naisena treenasin erittäin paljon puntteja, pitkän matkan juoksua, uintia ja pyöräilya. Osallistuin myöskin juoksu-/pyöräkilpailuihin (lång distans). Nyt vanhempana (45 v.) on tuo kaikki jäänyt mutta kaipaan urheilua aivan valtavasti... (suomen kieleni on päässyt unohtumaan hiukan koska olen asunut Ruotsissa 26-vuotta).
Olin salilla tänä aamuna ja nostelin puntteja, mutta ei siinä hommassa ollut päätä eikä häntää...Onko naisten treeni nykyisin "fitnesssuuntaista" - siis kevyillä punteilla eikä 20 kg rautatangoilla (niinkuin "silloin ennen"). Olin todella vahva nainen ennen ja treenesin aika raskailla painoilla samalla kun juoksin 8-12 km pari kertaa viikossa sekä uin 1-2 km muutaman kerran viikossa (suomalainen sisu!). Tuntuu niin oudolta mennä salille ja aloittaa treenaamaan tälla lailla - nykyisin naiset treenaavat kuten sanottu aivan toisella lailla - ainakin täällä Ruotsissa...

...Onko naisten treeni nykyisin "fitnesssuuntaista" - siis kevyillä punteilla eikä 20 kg rautatangoilla (niinkuin "silloin ennen")....
....Tuntuu niin oudolta mennä salille ja aloittaa treenaamaan tälla lailla - nykyisin naiset treenaavat kuten sanottu aivan toisella lailla - ainakin täällä Ruotsissa...

Riippuu varmasti paljolti millä salilla olet ruotsissa käynyt! Ja silti joka salilla on omat "jumppailijat" jotka tekee "55 toistoa 2kg:n käsipainolla, ettei kasva liian suuret hauislihakset, ja hiki se vasta pahasta on..." ;)

Mutta varmasti löytyy ruotsistakin kovaa treenaavia naisia (ainakin Linda Fodor, jos ei muita...) Ehkäpä he ovat jollain muilla saleilla treenaamassa? Onhan täällä suomessakin saleja, joihin kertyy erikseen enemmän "sunnuntai-kuntoilijoita" tai kovempaa treenaavia... Ota selvää missä voisi olla toisen tyyppisiä saleja, jos et kyseisellä viihdy!?

Mietin mitä tarkoitit fitnesssuuntaisella treenillä? Itse ymmärrän tuon sanan fitness kilpailuun tähtäävällä treenillä, joka ei ole mitään kevyttä jumppailua, vaan kovaa treeniä...
Ymmärrän toki jos sanalla on ruotsissa ehkä toisenlainen merkitys... Pointtisi oli kuitenkin että naiset treenaa nykyään kevyemmin kuin ennen.

Sinähän voit alkaa treenaamaan kovaa ja kunnolla, huolimatta siitä kuinka kevyesti muut naiset salillanne treenaa! Näytät sen suomalaisen sisun :thumbs:

Juuri niin! Olen tällä kylällä eksynyt niille saleille, jossa vedetään hyvin varovasti. Treenitulokset loistavat poissaolollaan ja motivaatio häipyy. On pallo hukassa kun en tiedä miten treenaisin...Tässä on ristiriita! Terve järkeni sanoo että no pain no gain ja se on mottoni. Mutta kukaan naiskuntoilijoista salillani jossa käyn treenamassa ei esim. tee rintapunnerrusta penkillä, vaan hinaavat niitä punteilla. Se on vaan ne miehenpuolet jotka treenaa "kunnolla".

Silloin nuorempana (olen 45 v. nyt) treenasin aivan toisella lailla ja olin aivan upeassa kunnossa. Mutta, otanpa esille vanhat treenipäiväkirjat ja alan niitä soveltamaan.

Sana "fitnessisuuntainen" (fitnessinriktad träning) tarkoittaa täällä Ruotsissa enemmän kevyempää, rasvanpolttotreeniä. Fitnessikilpailut ovat todella vaativia kilpailuja, en tarkoita mitään alentavaa kyseisestä lajista...

Eli muutan treenin, ruokavalion ja koppasen esille sen suomalaisen sisun niin eiköhän se tästä!

.......Sana "fitnessisuuntainen" (fitnessinriktad träning).....
Näin ajattelinkin...itsellä taas ruotsi niin hakusessa..... :lol2:
Paljon tsemppiä treeneihin! Ja voisithan pyytää että joku personal trainer katsoisi treenisi alulleen, jotta suunta on oikea... eiköhän se vanha treeni teho sieltä löytyisi, sitten kun olet päässyt hyvin ensin alkuun!

Suositut

Back
Ylös Bottom