en kyllä tiedä että kuuluuko ihan pakkotoistosivulle, mutta tunnutte tietävän niin monista asioista. Olen 17-vuotias tyttö, painoja kotona suurimmaksi osaksi nostellut(myös salilla satunnaisesti). Nykyään olen huomannut että niskat on tajuttoman kipeinä, selkä, takapuoli ja kaikki. Lihakset ei niinkään, vaan luut. Kuukautisia ei ole kuulunut puoleen vuoteen ja sairastin anoreksiaa aikaisemmin muutama vuosi sitten. Olin todella huonossa kunnossa, mutta paranin pian. Nykyään paino on kai normaalin puolella(172 cm, 54 kg) Olen yrittänyt saada lääkäriajan muttei ole vielä onnistunut muualle kuin yksityiselle. Olen myös yrittänyt nostaa painoa tuosta muutamalla kilolla, muttei ole onnistunut. Painoa nostaakseni olen syönyt PALJON leipää(n. 9-10 siivua päivässä, päälle voita/hunajaa), juustoa(n.200g/päivä) ja pähkinöitä(n. 0-300 g/päivä) ja noiden lisäksi puuroa pari kertaa päivässä, lounaan, päivällisen ja muutaman hedelmän. Proteiinit olen saanut suurimmaksi osaksi kananmunista ja jauhelihasta/kinkusta. Olen lisännyt myös joitain naposteluja ruokavalioon esim. suklaata.
En tiedä että oliko tuossa nyt tarpeeksi tietoa, mutta voitte kysyä lisää jos ei ollut. Tiedättekö mikä voisi olla vikana? Itse pelkään osteoporoosia tai jotain vastaavaa ja huolestuttaa paljon. Kiitos jo vastauksista.
En tiedä että oliko tuossa nyt tarpeeksi tietoa, mutta voitte kysyä lisää jos ei ollut. Tiedättekö mikä voisi olla vikana? Itse pelkään osteoporoosia tai jotain vastaavaa ja huolestuttaa paljon. Kiitos jo vastauksista.