Kivikautinen ruokavalio

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja maggie
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
Onko jollakin kokemusta? Oon lukenu aiheesta jonkin verran ja kuulostaa aika terveelliseltä, ainakin proden, vitamiinien ja kuidun määrä on huikea. Ainut vitamiini jota tulee kivikautisesta ruokavaliosta liian vähän on d-vitamiini, mikä on aika loogista kun kivikaudella ihmiset oli kaiket päivät ulkona auringossa...

Mun maha ei kestä kauheen hyvin viljaa, joka ei kuulu kivikautiseen ruokavalioon, siinä yks syy kokeilla tätä :)

Täs pari linkkiä:

http://www.youtube.com/watch?v=uCFZoqmKf5M&feature=related

http://koti.mbnet.fi/lowcarb/dieetitp.html

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vaikuttaa ihan järkevän loogiselta. Tosin kun on tullut syötyä, mitä nyt on vuosien varrella tullut syötyä, niin voi kestää jonkin aikaa ennen kuin vatsa tottuu.

Itse opettelin syömään terveellisemmin Kiloklubin avulla ja meni monta kuukautta ennen kuin vatsa tottui kasvisten ja kuidun määrään. Tosin leipä onkin teollinen tuote ja kuidut leivänsyönnin kautta saatuna aika kaukana kivikautisesta ruokavaliosta.

Tuossa jonkinlainen kultainen keskitie voisi olla hyväksi, niin kuin kaikessa.

Yllätys ainakin minulle oli, että nykyään hedelmien ja vihannesten vitamiinipitoisuudet ovat pienentyneet (tehomaatalouden takia). Ja että niitä pitää syödä kolminkertainen määrä.

Yllätys ainakin minulle oli, että nykyään hedelmien ja vihannesten vitamiinipitoisuudet ovat pienentyneet (tehomaatalouden takia). Ja että niitä pitää syödä kolminkertainen määrä.

Luomua kehiin. Kaksinkertainen hinta on parempi kuin kolminkertainen määrä.

Yllätys ainakin minulle oli, että nykyään hedelmien ja vihannesten vitamiinipitoisuudet ovat pienentyneet (tehomaatalouden takia). Ja että niitä pitää syödä kolminkertainen määrä.[/QUOTE]

Ja mieluiten luomuna, sekä liha että hedelmät ja vihannekset. Mietin vaan tässä kuinka kalliiksi tällänen ruokavalio tulee? Luomutuotteet ja varsinkin vähärasvainen liha on kallista. Tosin suurin osa kaappien sisällöstä vaihtuu, eikä tartte ostaa kallista leipää tai leivänpäällysteitä...

Joo luomutuotteet ovat kuitenkin parempi vaihtoehto, totta. Mutta täytyy myöntää, että useammin voisi vaatia kauppaankin sitä luomua enemmän.

Luomuruisleivän takia piti jo kyllä kauppaa vaihtaa, kun lähieskorttimarketissa leipävalikoima oli tavattoman huono.

Luomu on Pop!

Tekisi kyllä mieli kokeilla tuota, että miten ihan tähän jokapäiväiseen olotilaan ja treenaamiseen vaikuttaisi.

Pähkinät ja siemenet ja hedelmät on kyllä mun suosikkejani muutenkin. Mutta toisaalta pitäisi luopua juustoista ja rahkasta ja piimästä ja suklaasta...

Tuosta Primal Eatingista on jo yksi aika kattava ketju (KLIK).

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom