Kivennäistasapainosta ja paksuista jaloista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kovalin
  • Aloitettu Aloitettu
Ajattelin pistää uuden threadin tässä, kun lueskelin noita vanhempia viestejä. Jokseenkin ikävähkö ongelma on nuo mun jalat, jotka on suhteessa muihin osiin suhteettoman isot. Varsinkin sääret on lyhyet ja paksut. Luokittelu muille osille on hoikka, vaikka jonkin verran lihasta on tullut punttisalin myötä. Lihasta on kertynyt sääriinkin ihan mukavasti, mutta turvotuksen vietävä pistää sääret näyttämään paksuilta tönköiltä. Toivotonta löytää pitkävartisia saapikkaita, kun säären ympärysmitta on paksummalta kohdalta yli 40 cm... huoh... ei auta kuin suutari...:( tai lyhytvartiset, heh.
Jos kyse on kivennäistasapainosta, niin minkälaista "hoitoa" ajattelette että voisin kokeilla? Pelkän NaCl:n lisäystäkö? :)

Aika tällästä perustietoa, mutta ...
Myös veden juonnin lisääminen voi auttaa....samoin suolan vähentäminen...
Jalkojen turvotus voi myös olla "rakenteellinen" juttu, jos läpät ei vie tarpeeks vauhdilla nestettä kiertoon. Siihen auttaa siis jalkojen pitäminen koholla, esim. selinmakuulla ja jalat tyynylle tms. Ja varmaan jotkut tukisukat...lymfa...ym.
Tosta kivennäistasapainosta en sitten osaa sanoa yhtään mitään. Ehkä joku muu osaa. Nämä oli omia kokemuksia.

Ei se riitä että juo vettä kun jos on taipuvainen kerryttämään sitä nestettä jalkoihin tai jos on huono nestekierto jaloissa. Ne turpoaa silti.
Mä suosittelen tuotteita jotka auttaa vahvistamaan jalkojen verisuonia niin että ne nesteet ei pääse karkaamaan ihonalaisiin kudoksiin. Esim. Pycnogenol (rannikkomännynkuoriuute) säännöllisesti käytettynä auttaa vahvistamaan jalkojen verisuonia. Löytyy myös tuotteita mitkä auttaa parantamaan jalkojen nestekiertoa esim. SaltBalans super, Kevyet jalat, Hevoskastanja ym.
Suolan kanssa kannattaa kokeilla mikä toimii. Liian vähäinen suolan saanti voi myös turvottaa mutta myös liikasaanti. Suolan valinnassa kannattaa olla tarkkana, parhaimman laatuisia suoloja ovat merisuola ja kristallisuola/ruususuola. Kristallisuola sisältää itseasiassa enemmän kaliumia kuin natriumia ja se on väriltään vaaleanpunaista. ;) itse käytän aina sitä jos turvottaa.

Joo, vettä juon pari litraa päivässä, joten se lienee riittävä. Rankemmissa treeneissä olen juonut vielä reippaasti lisää... Tuota Antisaltia en ole vielä kokeillut. Pitänee kokeilla. :)
Pycnogenol on tuttu tuote. Käytin sitä allergisen astmani hoidossa yhdessä lääkkeiden kanssa ja nyt selviän jo ilman kortisonia. :) Mutta en ole huomannut että sillä olisi merkittävää vaikutusta nestekiertoon. Jos nyt oikein ymmärsin, niin kalium on se avainsana?
Starfish: loistava idea! :) Saako tuota kristallisuolaa ihan tavallisista marketeista ja käytetäänkö sitä normaalin suolan tavoin?

Kristallisuolaa saa mun mielestä ainoastaan terveyskaupoista ja varmaan joistakin punnitse&säästä kaupoista. Itse käytän sitä ihan normisuolan sijasta ruokia maustamaan ja sitten kun tuntuu että turvottaa niin laitan sitä n. 1/2 tl lasilliseen vettä ja juon sen.
Ruokavaliosta kannattaa siistiä kaikki valmisruoat ja lisäaineita sisältävät elintarvikkeet pois. Olen huomannut että niillä on aika negatiivinen vaikutus ihoon.

Ajattelin pistää uuden threadin tässä, kun lueskelin noita vanhempia viestejä. Jokseenkin ikävähkö ongelma on nuo mun jalat, jotka on suhteessa muihin osiin suhteettoman isot. Varsinkin sääret on lyhyet ja paksut. Luokittelu muille osille on hoikka, vaikka jonkin verran lihasta on tullut punttisalin myötä. Lihasta on kertynyt sääriinkin ihan mukavasti, mutta turvotuksen vietävä pistää sääret näyttämään paksuilta tönköiltä. Toivotonta löytää pitkävartisia saapikkaita, kun säären ympärysmitta on paksummalta kohdalta yli 40 cm... huoh... ei auta kuin suutari...:( tai lyhytvartiset, heh.
Jos kyse on kivennäistasapainosta, niin minkälaista "hoitoa" ajattelette että voisin kokeilla? Pelkän NaCl:n lisäystäkö? :)
Käy apteekista hakemassa Valmarin-liuosta, jos haluat tasapainottaa kivennäistasapainoa. Monet ovat kehuneet. Minä aloitin juuri tänään kuurin.

Ravintoon liittyvää keinoa en ole itselleni löytänyt. Parasta hoitoa on kuitenkin pyöräily ja muut pohkeen pumppausta sisältävät liikkeet.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom