kisat lähestyy...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pinja
  • Aloitettu Aloitettu
No niin, ei ole enää kauaa kun kevään fitnesskisat on edessä. Kyselisinkin nyt niiltä, jotka ovat tällä palstalla kirjoitelleet ja ovat menossa lavalle, että mitkä ovat viime hetkien fiilarit ja mikä on tämänhetkinen kunto? Koska muistaakseni tälläkin palstalla on kirjoitellut keväänkisoihin menijöitä(vai muistanko väärin...)?

Kiitos kysymästä, kunto näyttää hyvältä! Olen itse oikein tyytyväinen, saa sitten viikon päästä nähdä mihin tämä riittää...

Oliko kukaan mimmeistä katsomassa lauantaina Lahdessa olleita karsintoja? Miltä näytti?KPFitnessin uutisissa oli pari kuvaa, mutta niistä ei oikein saanut tolkkua...

Saaga:

En ollut Lahdessa, mutta huomasitko, että ne KP:n sivuilla olleet kuvat saa suuremmiksi, ku klikkaa sitä kuvaa?!?!?

Juu, huomasin että kuva saa isommiksi. Kilpailijat ovat vaan niin vinottain, ettei oikein saa tolkkua... No, parin päivän päästä nään sitten tosi läheltä;)

Keille katsastuskisat olivat pakolliset tällä kertaa, kun "kärkinimiä" oli pois niiden 6 parhaan listoilta Lahden kisoissa. Esim. Marja Kälvälä? Ed. vuosien voittajathan ovat aiemmin saaneet katsastuksista vapautuksen, mutta miten nyt oli?

Näissä "ei-SM arvoisissa" kisoissa ilman katsastuksia pääkisaan pääsevät tietysti aiemmat yleisen sarjan SM-voittajat sekä edellisen syksyn yleisen sarjan SM-finalistit.

Tuosta Kälvälän hommasta ei ole ainakaan minulla tietoa. Kiinnostaisi kyllä tietää, että millä perusteilla hän pääsi ilman katsastuksia kisoihin, sillä hänellä ei ainakaan Fitness- kisoista ole minkäänlaisia sijoituksia, koska on aiemmin kisannut kehonrakennuksessa. Tuntuisi jotenkin hullulta, että fitnesskisoihin riittäisi näytöksi se, että on jossain toisessa lajissa pärjännyt?!?

Niin, ja sanottakoon nyt tässä, jos jotain on jäänyt mietityttämään, että mikkeliläinen bodyfitnesskisaaja Marjut Vainio oli tosiaan loppujen lopuksi syksyn SM-kisassa 6., vaikka alkuperäisissä tuloksissa hänen sijoituksensa oli 8. tasapisteillä 7. tulleen Jaana Kohosen kanssa. Se Karjalaisen käry ainakin nosti sijoitusta pykälällä, ja sitten oli tainnut tulla jotain pikku kämmejä siinä, että minkä kierroksen pisteet ovat ne ratkaisevat... että näin hyvin sekavasti ilmaistuna :D

Hhmmm..jos olen asian ihan oikein ymmärtänyt,niin kaikki ketä on vain kisoihin ilmottautunut,pääsevät Hesan kisaan.
Eli Lahden katsastukset eivät karsineet ketään joukosta pois ja eikä sinne mun käsittääkseni ollut myöskään pakko osallistua.

Se miksi kisaajat ovat kuvassa vinottain,johtuu siitä että lava oli T-kirjaimen mallinen,joten arvostelun aikana piti ottaa yleisö huomioon..siksi tuomaristo oli sijoittunut poikittain.
Viimeinen,kolmas kierros,tehtiin ihan normaalissa "mallissa".

Niin eli siis Minä olin katsomassa Lahden kisat (huoltajana)....
Voisin haukkua kyseisen tuomariston "suuresta" mokasta syvimpään ojaan,mutta pidän suuni visusti supussa.:jahas:

Bodyn voittaja Tirroniemi oli kyllä upea näky ja luulen että hän tulee sijoittumaan hyvin Hesassa....

Originally posted by Maaru
Voisin haukkua kyseisen tuomariston "suuresta" mokasta syvimpään ojaan,mutta pidän suuni visusti supussa.:jahas:

Mikäs moka siellä on nyt sattunu? Suomen tuomari tason parantamisessa on kyllä parantamisen varaa ja hyvinkin paljon. Tästä aiheesta väännetään kättä ja liitosta sanotaan, että "kyllä, kyllä hankitaan tuomareiksi asiansa osaavia", mutta miksi asian eteen ei tehdä mitään????

Esim. eräs tuomari haukkui minun kisa-asennot 2 viikkoa ennen kisoja ja opetti minulle sitten kuinka ne tulisi oikein tehdä...just joo ja hänen tuomarikurssillaan oppimansa asennot oli päin P:tä!!! Onneksi Lakaniemi (päätuomari) korjasi ne ennen ensimmäistä karsintakisaa viime syksynä ja homma saatiin kuntoon. Oon kyllä ikuisesti katkera tälle ihmiselle :curs: , toivottavasti ei mene enää pätemään hyvillä tuomaritaidoillaan kenellekään muulle kilpailijalle.

P.s olipas mukava fiilis nousta lavalle, kun nokan edessä istui kyseinen henkilö :evil:

fitnesspimu, siel oli kuulema sattunut pisteiden laskussa virhe tuomareille ja pysti vaihtoi omistajaa. Yhteenlaskutaito olisi toivottavaa tuomareilta... :rolleyes:

Ei se ollut laskutaidosta kiinni vaan siitä että VAHINGOSSA oli jäänyt yhden kilpailijan pisteet NÄKEMÄTTÄ!!!
MItä V****A ne siitä paperista oikein sitten katsoo????
Ja siinä tosiaan kävi niin..että yksi pysti vaihtoi omistajaa takahuoneessa.....
Anteeksipyyntöjen kera..

Noloa ja suututtavaa!!!!!!!!!
:curs:

Huh, törkeä moka!! Oliko kyseessä T.M.:n pisteet? Kun KP:n finalistien palkintokuvissa hän oli oudosti sijoitettuna ikään kuin neljänneksi tai viidenneksi, vaikka tulikin toiseksi.

Jaa vai että aiemmat finalistit pääsevät suoraan pääkisaan...no jopas on homma muuttunut, kun aiemmin vain voitto takasi suoran pääsyn pääkisaan, ilman osallistumista katsauksiin! Kun kilpailijoita on keväällä muutenkin vähän, syö tuo kyllä osallistujamäärää katsauksesta melkoisesti...

Minun tietääkseni katsastusten osallistumispakon rajaa laskettiin, koska niin harva olisi tänä keväänä päässyt suoraan pääkisaan. Ja nyt kun katsastuksia oli vaan yksi olisi ollut hölmö tilanne, että samat ihmiset olisivat käyneet kaksi periaatteessa samaa kisaa viikon välein. Eli pääkilpailun jännitys olisi hävinnyt ennen aikojaan...
En toki sano sitä, etteivät sijoitukset voisi muuttua viikossa, sillä niin kävi ihan kärjessäkin molemmissa lajeissa esim. viime keväänä: vrt Kuopion karsinta viikkoa aikaisemmin - pääkilpailu. Mutta kenenkään kunto ei viikossa muutu niin hirveästi, että isoja heittoja tulisi.

Olen antanut itselleni kertoa;) , että Kälvälän Marja päästetään suoraan pääkisaan juuri tämän "jännitysmomentin" takia. Minun mielestäni se on ihan ok että Marja pääsee suoraan. Alussa olin ihan vit... nut, mutta kun ajattelin asiaa järjestäjien kannalta ymmärrän tilanteen. Toisaalta olen sitä mieltä, että katsastuksissa olleet saavat etua, sillä he voivat korjata ja hienosäätää juttuja. Eli omalta kannaltani ihan hyvä... :D

Originally posted by Maaru
Ei se ollut laskutaidosta kiinni vaan siitä että VAHINGOSSA oli jäänyt yhden kilpailijan pisteet NÄKEMÄTTÄ!!!
MItä V****A ne siitä paperista oikein sitten katsoo????
Ja siinä tosiaan kävi niin..että yksi pysti vaihtoi omistajaa takahuoneessa.....
Anteeksipyyntöjen kera..

Noloa ja suututtavaa!!!!!!!!!
:curs:

No huh huh :curs: Tosi törkeetä! Varmaan kilpailijoille jäi tosi hyvä mieli...

Mitäköhän se Lakaniemi on siellä oikein tyränny ?! Hän on kuitenkin päätuomari?! Liekö keskittynyt nuuskan laittoon :lol2:

Lakaniemi ei ollut paikalla..
Sari Sandberg oli päätuomarina...
Maku ja mieli on mikä on kenenkin suussa sekä mielessä..
ja paljon puhetta kyseinen tapaus aiheuttikin....
Toivon että Hesassa tuomareillä on silmillä jotain muutakin kuin puuta.

Brune..ei ollut TM..kilpailijat itse valitsi kuvapaikan..

Eipä mahda Sandberg enää toimia päätuomarina KP:n kisoissa. Aika nolo, kun ensimmäisellä kerralla tollanen moka sattuu. Sattuuhan sitä tekevälle, mutta aikamoista huolimattomuutta. Ei voi muuta sanoa...

Oliko KP raivona? :curs:

Back
Ylös Bottom