Kisameikki

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Faidra
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Ikä
42
Kun nyt kerta olen tässä jo postannut niin monesta aiheesta, niin jatkanpa edelleen. Kisa-asujen hankkimisen jälkeen olisi hyvä miettiä vielä hyvissä ajoin ennen kisoja kisameikkiä. Olen lukenut paljon aiheesta mm. Irontrybe-palstalta ja viikonloppuna sain hienon tilaisuuden seurata vierestä, kun IFBB pro -naiskehonrakentaja Colette Nelson meikkasi kisaavia tyttöjään lavakuntoon. Kyselin samalla Colettelta paljon tuosta kisameikistä ja hiuksista kun kerran tuli niin hieno tilaisuus.

Yksi varoitus kuitenkin ensin: en todellakaan ole ammattilainen joten tekstissä voi olla virheitä. Nämä tiedot on monilta kymmeniltä eri ihmisiltä, joilla kaikilla on omat mielipiteensä ja kokemuksensa meikkaamisen suhteen. Kaikki heistä ovat kuitenkin olleet lavalla tai meikanneet tyttöjä lavalle.

Pohjaan Colette käytti kahta erilaista tapaa. Hänellä oli monta monituista purkkia eri sävyisiä, hyvin iholla kestäviä meikkivoiteita. Näitä hän sekoitteli pienen maalipaletin päällä keskenään topsy-puikolla ja tarpeeksi tumman sävyn löydettyään kokeili ensin kaulalle, onko väri tarpeeksi tumma. Protan maalataan siis kaulalle asti ja rajan kohdalla on helppo koittaa tuota värisävyn tummuutta. Colette sanoi, että harvoin ostettu värisävy on täsmälleen oikea, joten sekoittamalla sävyjä ainakin saa oikeanlaisen. Toinen tapa oli Classified Cosmetics ERA -spray. Mm. Elaine Goodlad käyttää tuota kisatessaan. Tämä olikin sitten helpoin tapa saada väri kasvoihin, mitä ikinä voisin kuvitella... sprayta suihkutettiin ylhäältä alas kasvojen poikki, oikealta vasemmalle, sitten ympäri ja lopulta tasoitettiin reunoilta pienellä sudilla. Ja pohja oli valmis! :eek: Melko uskomaton juttu... ja hinta kans. Katie maksoi pullostaan muistaakseni €60 (tosin samaa luokkaa taitavat olla muutkin kunnon pohjat). Suomessa tiedän monen käyttävän mm. Grimasin meikkivoiteita tai Joe Blascoa. USA:ssa monet pro:t käyttävät MAC Cosmeticsia. Yleinen sääntö noiden värisävyjen kanssa taitaa olla se, että sävy on niin tumma että normaalisti sitä käyttäisi tummempi ihminen (ei siis mikään valkonaama kuten me :D). Kasvojen tulee kuitenkin näyttää lopulta hitusen vaaleammalta kuin muun ihon, muuten lopputulos näyttää luonnottomalta. Tässä esimerkki sävystä, Joe Blascon Moon Haze:
TI-0219-01-035.jpg

Hyvä tapa löytää oikea väri on testata protania vaikka 3 kerrosta (hyvin pienelle alueelle, ts. kolikon kokoiselle) rintaan tai jalan sisäpintaan mistä se ei näy muille. Sitten kävelet vaikkapa Stockmannille tai kunnon kosmetiikkaliikkeeseen ja pyydät oikean sävyisen pohjavärin.

Ja yksi varoitus vielä: jos et ole kovin hyvä meikkien kanssa, ei kannata läträtä yksin nestemäisellä pohjavärillä. Sama pätee meikkaajaan, joka ei ole tehnyt lavameikkiä kovien valojen alle. Nestemäinen väri kuulemma "liukuu" kasvoilla ja kokematon meikkaaja voi saada värit karmean näköiseksi. Kakkumainen väri on helpompi levittää. Ja päälle sitten puuteria joka ei heijasta valoa, tai ns. bronzeria (mikähän toi on suomeksi.. aurinkopuuteri?).

Pohjaan siis esim:
-Classified Cosmetics ERA Face -spray
-Grimas
-Joe Blasco Ultra Base, esim. sävy Moon Haze
-MAC Cosmetics Studio Tech Foundation, sävy NW45/NW50 tai NC45/NC50 (C tai W meinaa ihon sävyä, kylmä vai lämmin)
-Mikä vaan kaupasta saatava laadukas, kestävä meikkivoide - muutama tumma sävy joita sekoitetaan keskenään (halvin vaihtoehto ja saattaa olla myös huonoin...)

Sitten silmät, sielun peili... Colette ei käyttänyt kenelläkään tytöistä värillisiä luomivärejä. Hänen mielestään meikin olisi hyvä olla "smoky" jolloin käytettävät värit ovat suht luonnollisia, esimerkiksi ruskean sävyisiä, tummaa harmaata ja mustaakin mikäli se ei ole liian terävä. Esimerkiksi sininen uikkari ja kirkkaansininen luomiväri voivat olla aika huono yhdistelmä lavalla. Tarkoitus on näyttää klassisen kauniilta ja luonnolliselta, ei maalipurkissa uineelta - tässäkin asiassa voi käyttää järkeä! Ennemmin hiukan sitä värillistä sävyä kuin koko silmän leveydeltä. Helmiäissävyistä taidetaan olla montaa mieltä. Toisten mielestä niitä ei missään nimessä tulisi käyttää (näyttävät suttuisilta kuvissa ja lavan kirkkaissa valoissa) ja toisten mielestä taas niillä silmät saa kunnolla esille. Tälläkin palstalla varmasti on asiantuntijoita - auttaisiko joku tässä kysymyksessä? Tässä on nyt vaan yksi esimerkki (ei Coletten meikkaama) kisameikistä... yritän aina bongailla tämmöisiä lähikuvia. Liitin postiin myös kolme kuvaa: ensimmäisen kaivoin jostain koneeni uumenista ja kaksi viimeistä on viikonlopun kisoista Atlantasta, meikkaajana Colette ja meikattavana Katie.

attachment.php

Tässä erään kilpailijan lista esimerkkituotteista silmämeikkiin, tuotteet MAC Cosmerics ja värit yms. löytävät MACin nettisivuilta. Hän näköjään käyttää meikeissään helmiäissävyjä.. ja ainakin omaan silmääni näyttää lavalla säteilevältä. Lista on siis:
-Fake Lashes: #7 (et halua näyttää silmättömältä)
-Lashes: PRO LONGLASTING Mascera
-Base:PEARL FROST Creme Colour Base
-Brow Highlighter:Its a white eye shadow (can't find it)
-For Eyes: Choose shimmers and such to go with your suits, I love for the inner corner and inner lower corner RETRO SPEC (thats the name of the color)
-Liner: Charcoal Black
-Brow: Espresso (depends on your natural color of brow...but even if you don't pencil in your brow, take time to do so on the show to ensure its complete and a finished look)
-I then finish it off with EYE GLITTER

Eli tuohon silmämeikkiin näköjään helmiäistä. Joku toinen voisi tehdä sen täysin toisella tavalla. Kisameikki saa ja pitää näyttää friikiltä läheltä katsottuna. Mikäli olet epävarma, kannattaa käydä meikkaajalla joka osaa tehdä lavameikin.

Vielä yksi tärkeä, huulet. Huulet saavat olla tummat, koska vaalea väri ei näy lavalta ja helposti hukkuu tummaan ihonväriin. Tummat punaruskeat, kunnollinen punainen jne. ovat hyviä värejä - niin huulipunassa kuin rajauskynässäkin. Pinkki voi näyttää tökeröltä. Muista että huulimeikin sävyn pitäisi sopia silmämeikin sävyyn, ei siis kylmiä ja lämpimiä sävyjä sekaisin (sama pätee poskipunan sävyyn!). Korostuksena voi käyttää hiukan vaaleata huulen keskiosassa. Jotkut käyttää huulikiiltoa, toiset ei, eli oma valinta tässä kohti lienee paras vaihtoehto. Täydellinen hymy korostuu sillä, kun hampaat ovat valkoiset. Vaikkapa Crest WhiteStrips (saakohan noita jo Suomesta) toimii tosi hienosti. Kannattaa testata myös apteekin vaalentavia hammastahnoja.

Tässä mun osuuteni tältä erää, kokeneemmat vois jatkaa! Sen verran monimutkaista touhua on, että ite ainakin taidan suosiolla vaan hankkia jonkun meikkaamaan mut. :lol2:

EDIT: Tulokkaiden pitkän sarjan voittajan meikki oli upea keväällä 2005! Sattuuko kukaan tietämään, kuka hänet meikkasi?

Liitteet

• kisameikki.webp
    kisameikki.webp
    32,1 KB · Katsottu: 750
  • makeup1.webp
    makeup1.webp
    29,5 KB · Katsottu: 510
  • makeup2.webp
    makeup2.webp
    17,7 KB · Katsottu: 642
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Fitnesspimun ajatuksia...

Hyvä keskustelun aihe! Mä rakastan kisameikin tekemistä yli kaiken. :hyper: Olen joka kerta tehnyt kisameikkini itse (4krt.). Ensimmäisellä kerralla kysyin vähän apua isosiskoltani, joka tekee mallin töitä ja toimi myös aikoinaan mallitoimistossa kouluttajana. Olen kerran aikaisemmin antanut ns. meikki konsulentin tehdä minulle harjoituskisameikin. Onneksi todellakin oli kyse vain harjoituksesta, sillä siinä sotamaalauksessa en olisi lähtenyt edes lähimpään discoon.

Ihan aluksi ihon puhdistuksen ja rasvauksen jälkeen levitän kasvoille meikkivoiteen. Olen huomannut että voin käyttää kisameikin alla ihan samaa meikkivoidetta kuin arkikäytössäkin eli Max Factorin Lasting performance:a. Sen jälkeen kiinnitän meikkivoiteen normaalilla arkikäytössäni olevalla Max Factorin meikkipuuterilla. Iho on tasainen ja matta.

Peruspohjan jälkeen levitän Grimasin Cake make-up (värinro 1040) puuteria kasvoilleni vaaleanpunaisella sienellä, joita myydään puuterin kanssa. Tuputtelen sienellä kasvoni yhtä ruskeaksi kuin pro tanilla värjätty muu ihoni.
Nimenomaan tällä värinro 1040:lla saa kasvot tarpeeksi ruskeaksi.

Sen jälkeen laitan väriä kulmakarvoille ruskealla puukynällä ja tasoitan ne kulmaharjalla. Ohuet kulmakarvat eivät oikein toimi lavalla, enkä arkielämässäkään suosi sellaisia. Toki kulmakarvani ovat muotoillut ja siistit.

Luomivärinä olen käyttänyt valkoista/vaaleaa Lumenen luomiväriä nro. 112 Only You:ta. Sillä sivelen koko liikkuvan luomen. Luomen ulkonurkasta sisäänpäin olen käyttänyt Lumenen mustaa luomiväriä. Vaaleaa luomiväriä olen vielä sipaissut luomen yläosaan eli kulmakarvojen korkeimman kohdan alle.

Silmät rajaan No 7 eye linerillä ja ripset käännän ja maalaan ripsivärillä*10 000 krt :D Irtoripsiä en ole koskaan laittanut. Ensimmäisellä kerralla kokeilin, mutta en tuntenut niitä omakseni, koska kyseessähän oli urheilukilpailu. En olisi voinut kuvitellakaan heittäväni jalkaa tai kärrynpyörää sellaiset ripset silmissäni :lol2: Minun mielestäni voi kyllä käyttää muutamaa "tehosteripseä" silmän ulkokulmalla, mutta sen enempää en itse laittaisi.

Huulet olen maalannut huulten rajaus kynällä käyttäen "liukasteena" vähän huulikiiltoa.

Kertaakaan kisojen aikana en ole joutunut korjaamaan silmämeikkiäni. Grimasin meikkipuuteria olen vähän sipaissut kasvoille, jos hikipisarat ovat saaneet otsan loistamaan.

Olen samaa mieltä Faidran kanssa että missään nimessä luomiväriksi ei kannata valita samaa väriä kuin bikinisi. Vaaleanpunaiset luomet ja vaaleanpunaiset bikinit eivät oikein toimi. Meikkialan "ammattilaiset" ovat kyllä sitä mieltä että lavameikin tulee olla tumma ja kestävä. Nimenomaan suosia tummia sävyjä silmiä meikatessa oli vaatteiden sävy mikä tahansa.

Koskaan en ole kokeillut maalata kasvojani pro tanilla. Minun mielestäni se kuivattaa ihoa kovasti ja saa näyttämään ihon elottomalta ja itsensä ikäistään vanhemmalta. Jos pro tan jää kasvoille laikukkaaksi on sen korjaaminen vähän hankalaa. Meikin saa aina pestyä pois ja korjattua, jos epäonnistuu täysin. Olen tykännyt kovasti Grimasin meikkipuuterista, sillä on ihanaa puhdistaa kasvot paksusta meikkikerroksesta heti kisojen jälkeen.

Faidra sanoi:
Sen verran monimutkaista touhua on, että ite ainakin taidan suosiolla vaan hankkia jonkun meikkaamaan mut. :lol2:

Heti tärppää :D Mulla vois olla sulle meikkaajaehdokas Tampereella, pätevä sellainen. Jos kiinnostaa nyt tai myöhemmin - privaile, niin kerron lisää ja annan yhteystietoja!

Meikkaaja Helsingistä

Heippa kaikille, anteeksi jos sekoilin tänne saman postin nyt kaksi kertaa. Älkää ampuko olen uusi käyttäjä. Eksyin tänne alottelevan treenaajan roolissa, mutta olen siis myös ammattimaskeeraaja. Olen ollut alalla 10-vuotta ja takana on leffaa, muotinäytöstä, oopperaa,balettia, muotikuvausta jne jne. Joten vaikka tämän alan kisoista ei ole kokemusta uskoisin ymmärtäväni yskän. Joitain kisakuvia olen katsellut ja ehkä ammattilaisen avulle voisi olla tilaa :) .Voin erittäin mieluusti tällä palstalla vastailla kysymyksiin tai askarruttaviin asoihin jos tarvitsee?Minulla on myös hyvä mahdollisuus antaa henkilökohtaista ohjausta, koska toimin myös pääopettajana yhdessä Suomen suurimassa maskeerauskoulussa. Tilat on hienot,tilavat ja aivan ydinkeskustassa. Voin myös tehdä kisameikkejä. Ottakaa vain arvon kisaajatytöt rohkeasti yhteyttä autan todella mieluusti kovasti kunnoittamani lajin edustajia. Sähköpostini on antidote78@hotmail.com.Kunnon meikillä jossa kaunis ballerinamainen silmänsuurennos, kauniisti korostettu ja varjostettu pohja + sensuellit huulet tuo varmasti lisävarmuutta kisoihin!!:)Eikä hinnatkaan ole suolaiset, koska olen niikun sanottu itse alkava treenaaja ja tuen mielelläni "kaveri hinnoin" lajia.:rock:

Zone-sarja -42%
Kuulostaapa hyvältä! Olisitko kiinnostunut pitämään tytöille jonkinlaista meikki-iltaa? Voitais tulla pienellä porukalla opiskelemaan sekä kunnollisen päivämeikin tekoa erilaisille kasvoille (itse ainakin oisin tästäkin kiinnostunut) että kisameikin tekoa, pitää samalla mimmimiitti ja vähän hemmotella itseämme vaikkapa jollain tuoteostoksilla, mikäli maskeerauskoululla on sellaisia myytävänä...?

Heippa,

kyllä tämä onnistuu aivan varmasti. Olen tehnyt vastaavanlaisia iltoja paljon yrityksille. Illan sisältö voidaan määritellä ihan teidän mukaan. Voidaan opetella perusasioista, tekniikoista, väreistä mistä vaan ..Voin tehdä sitten meikit myös kaikille (kisameikin, iltameikin minkä vaan). Koululla on myös käytössä oppilaita joiden työ ei maksa mitään. Oppilastyö on tietenkin ilmainen.Jos itse teen maksaa se muutaman kympin. Koulumme tuo myös maahan erittäin laadukasta kosmetiikkasarjaa jota on myynnissä eli hyvät shoppailu mahdollisuudet.Neuvotaan tietenkin myös muista tuotesarjoista koulussamme on opetussarjana juuri tuo Grimas. Itse olen työskennellyt myös Versacen, Max Factorin, Ben Nyen,IsaDoran ja Lancasterin kanssa joten eiköhän jokaiselle löydy ne omat tuosta:). Mitä tahansa haluatte voidaan räätälöidä teille jopa kokonainen päivä. Kyseleppä millaista kiinnostusta olisi. Kaikki no siis mahdollista.
Jos sitten tahtoo todella henkilökohtaista paneutumista kisa/lavameikkiin on parempi varata henkilökohtainen aika.Riippuu tietenkin taas ryhmän koosta :).

Punttimimmien meikkiseminaarista ...

Tällainen seminaaripäivä on aivan mahdollinen. Jos kiinnostuneita ilmaantuu enemmänkin. Koulussamme on tilat ainakin 20 ihmiselle ja kaikille jopa omat opastajat. Voisin itse vetää "demot" eli esimerkki meikit ja opetuksen. Koska kaikille löytyy omat opastajat niin mahdollisuus on ruotia läpi yleisen opetuksen jälkeen myös henkilökohtaisemmin jokaista askarruttavat asiat.Osallistumismaksu riippuu hieman tulijamäärästä. Yhdessä seminaarissa ehdittäisiin varmasti kattaa kaikkia naisia kiinnostavat meikkitrendit, ihonhoito, lava-esiintymismeikit ja perus päivämeikit. Sitten hemmottelu meikit ja shoppausta.Edellä jo lupailinkin, että urheiluhengessä olisin valmis tekemään tämän hyvin edulliseksi, joten tarjoaisin alustavasti väh. 10 hengelle osallistuminen 30 eur 8-10 tunnin seminaarista.Tämä vain yksi pakettivaihtoehto. Mutta hyvät naiset kaikki on mahdollista :).

Yksi ja selkee kysysmys: sakotetaanko ns kevyttä meikkiä? Säännöissähän ei sanota että meikaus ollisi pakollinen. (bfitness)

Minusta tuommoinen kuulostaa oikein hyvältä, itse ainakin oisin heti mukana. :) 30e päivästä on mielestäni melko vähän, varsinkin jos siihen kuuluu noin paljon asiaa ja ehkäpä vielä mimmeille meikit biletysiltaa varten! Tänne kisapuolellehan ei voi kirjoitella kuin kisaamaan aikovat, joten tästä pitäis varmaan keskustella ennemmin tuolla Punttimimmeissä. Olettaisin että Mike puuhaa asiaa eteenpäin Pakkiksen puolesta?

edit: hömppä, tuskin sakotetaan, mutta lavalla arvostellaan myös urheilijan yleisolemusta. Kasvot näyttää melkoisen haaleilta ilman kunnollista lavameikkiä, joten veikkaisin kyllä että turvallisin veto olis suosiolla meikata kasvotkin lavakuntoon. Valot on todella kovat ja "pesee" pois muutenkin siitä meikistä puolet. Suoraan säännöistä lainattu:

1. Tuomarin pitää ensimmäiseksi huomioida kilpailijan urheilullinen kokonaisvaikutelma. Tämä tehdään arvioimalla kilpailija päästä alaspäin, ottaen huomioon kehon kokonaisuuden. Arviointi alkaa fysiikan yleisnäkymästä, jossa otetaan huomioon hiukset ja kasvot; yleisvaikutelmallinen urheilullisuus; fysiikan tasapainoinen ja symmetrinen olemus; ihon kunto ja sävy; ja urheilijan kysy tuoda itseään esille itsevarmasti, kauniisti ja ylpeästi.
...
3. Arvioinnissa pitää ottaa huomioon myös ihon sävy ja kiinteys. Ihon pitää olla pehmeän ja terveen näköinen, ilman selluliittia. Kasvot, hiukset ja meikki pitää ottaa huomioon urheilijan kokonaisvaikutelmassa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Heippa! Minäkään en "kuulu" tänne kisafoorumin puolelle, mutta ajattelin myös tarjota apuani jos joku kaipailee (deletoikaa jos tämä kiellettyä):)
Olen kanssa meikkaaja-maskeeraaja ja pian kampaajakin (ihan viittä vaille valmis);)
Noita meikkejä olen tehny aika paljon,ja nimen omaan vahvoja lavameikkejä...(Pikapuoliin aukaisen nettisivut jossa voi katsella noita töitä mitä on tullu tehtyä..) Eli jos apua tarvitsevia niin hihkaiskaa,voin yrittää auttaa.:D

hömppä sanoi:
Yksi ja selkee kysysmys: sakotetaanko ns kevyttä meikkiä? Säännöissähän ei sanota että meikaus ollisi pakollinen. (bfitness)

Kasvoille ei oikein voi laittaa ns. kevyttä meikkiä, sillä naama näyttää lakanan valkoiselta muun kropan rinnalla.

edit: ja en sitten huomannut tuota faidran jo laittamaa :pässi:

Viivi sanoi:
Kasvoille ei oikein voi laittaa ns. kevyttä meikkiä, sillä naama näyttää lakanan valkoiselta muun kropan rinnalla.

edit: ja en sitten huomannut tuota faidran jo laittamaa :pässi:
En nyt tarkoitakkaan mitään tavallista kevyttä meikkiä, mitä ihmiset sillä normaalisti ymmärtävät, vaan hieman "kevyempää" kuin normi sotamaalaukset lavalla. Eli jos korostaa vain esim. rajauksilla silmät ja korostaa myös huulia normi bilehile meikkiä rankemalla kädellä ...Onko tämä siis automaattisesti "out" meikki tuomariston silmissä? En tahtosi vetää persoonaani sopimatonta meikkiä MISSÄÄN muussa tilaisuudessa kuin naamiaisissa.:D

Valitettavasti fitness lavalle kuuluu ns. sotamaalaus, se kuuluu lajiin ja siihen on vain ns. alistuttava.

Kyllä se onnistunut ja hyvin tehty meikki vaikuttaa jonkun verran tuomareitten päätökseen.
Jos joku nyt on ihna ylivoimainen kunnoltaan ja muutoin niin tuskin sitä nyt liian vaaleasta meikistä rankaistaan.

Värienhän ei välttämättä tarvitse olla harmaa tai musta vaan käyttää voi muitakin värejä, korostaen omaa persoonaansa.
Irtoripset simmuihin niin sitä maskaraa ei tartte laitta koko tuubin verran.
Harvoin siellä lavalla nyt ihan hirmuisia mokia meikin kanssa on nähty.

Jos ei halua laittaa kunnon meikkiä lavalle, niin pitää miettiä onko laji oikea ??!!

Viivi sanoi:
Jos ei halua laittaa kunnon meikkiä lavalle, niin pitää miettiä onko laji oikea ??!!

Niinpä:rock: No katsotaan sitten joskus diskataanko mut huonnon kunnon vai liian vähän meikin takia.

Onko jossain eläväisempää ketjua aiheesta? Tai joku osaava voisi herättää tämän henkiin!

Ois tarkotus tehdä kaverille kisameikki ens huhtikuussa ja aika alkaa opettelemaan! :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom