Kisakampaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ZannaZ
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%

ZannaZ

Hysteerinen söpöliini
Ikä
39
Pistetään tästäkin nyt thread pystyyn. Faidra onkin kasannut rutkasti hyödyllistä tietoa mm. kisameikistä ja asuista. Iso kiitos siitä :worship:, on varmasti apua niin meille kisaajille kun "ompelijoille" ja "meikkaajille" ja muille vastaaville avustajille.

Mutta sitten itse asiaan. Eli kyseessä kisakampaus. Olen pohdiskellut tässä muutamia seikkoja
a) kuinka paljon on kierroksien välissä aikaa?
- Tämä siksi, että mietin kun perusfitnesissä olisi tarkoitus kisata niin kerkääkö ensimmäisen fysiikkakierroksen ja vapaaohjelma-kierroksen välissä kuinka hyvin perehtyä mahdolliseen ulkonäön muutokseen, juurikin kampauksen osalta? Esim. jos pitää fysiikkakierroksella hiukset auki, mitenkä hyvin kerkeää taikoa kampauksen vaparikierrokselle (hiukset pois silmiltä, tod. näk. jonkinmoinen poninhäntä/nutturakampaus)?

b) Onko mahdollista saada kisapaikalle oma meikkaaja ja/tai kampaaja? Joka mahdollisuuksien puitteissa loihtisi erilaisia kampauksia? Mitä mahtaisi maksaa? Kellään suositella jotain tiettyä kampaaja/meikkaajaa?
- Mietin tosiaan jos onnistuisi saamaan jonkun nätin nutturakampauksen tuossa välissä, toki riippuen a):n vastauksesta

c) Mistä tietää millainen kampaus on eduksi esim. kasvojen muodolle? Jos on pitkät hiukset, kiinni vai auki? Entä jos on lyhyet, mitä sitten? Entä hiustenväri? Yksi väri vai vaikkapa raitoja?

d) Mitenkäs mahdolliset lisäkeet/glitterit/koristeet/muut härpäkkeet? Tarpeellisia vai turhia? Saako niillä mitään hyötyä. Tuntuu olevan aika must olla jonkinsortin säihkettä bikineissä, mitenkäs hiukset?

Hmm... No, nää tuli päälimmäisenä mieleen. Antakaahan tytsit paukkua :whip:. Kertokaa omia kokemuksia ja mielipiteitä. Ja kaikkea mitä tulee vaan mieleen. Mitä yleensä pitää kisakampauksessa ottaa huomioon?

Miten muuten, pruukkavatko mimmit vaihtamaan kampausta kierrosten välissä? Kun on poikkeuksetta ainakin kaksi kierrosta, perus fitnesissä ainakin yksi fysiikkakierros ja vapari, jatkoon pääseillä toinenkin fysiikkakierros, body fitnesissä kokouikkari- ja bikinikierros ja jatkoon päässeet.

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
ZannaZ sanoi:
a) kuinka paljon on kierroksien välissä aikaa?
- Tämä siksi, että mietin kun perusfitnesissä olisi tarkoitus kisata niin kerkääkö ensimmäisen fysiikkakierroksen ja vapaaohjelma-kierroksen välissä kuinka hyvin perehtyä mahdolliseen ulkonäön muutokseen, juurikin kampauksen osalta? Esim. jos pitää fysiikkakierroksella hiukset auki, mitenkä hyvin kerkeää taikoa kampauksen vaparikierrokselle (hiukset pois silmiltä, tod. näk. jonkinmoinen poninhäntä/nutturakampaus)?

Kierroksien välissä on aivan riittävästi aikaa vaihtaa lookkia. Varsinkin kevään kisoissa sarjoja on sen verran paljon, että aikaa odotteluun jää vähän liiankin paljon (IMO). Keväällähän on vielä kehiksienkin kutsukilpailu, joten sarjojen välissä ehtii vaikka :zzzz:

Jos laitat fysiikkakierrokselle hiukset auki, niin vapariin on hyvin suositeltavaa laittaa ne kiinni. Ei ole hyvännäköistä, jos kilpailijan hiukset tulevat jatkuvasti kasvojen eteen esim. punnerruksissa yms.

ZannaZ sanoi:
b) Onko mahdollista saada kisapaikalle oma meikkaaja ja/tai kampaaja? Joka mahdollisuuksien puitteissa loihtisi erilaisia kampauksia?

Nykyisin KP:n kisoissa huoltajia ei saa olla. Ainakin Kultsan kisoissa aina vedotaan pieniin pukkaritiloihin, joka on kyllä aivan totta. Lahdessa taitaa olla eri säännöt/suositukset. Korjatkaa jos olen väärässä.

ZannaZ sanoi:
c) Mistä tietää millainen kampaus on eduksi esim. kasvojen muodolle? Jos on pitkät hiukset, kiinni vai auki? Entä jos on lyhyet, mitä sitten? Entä hiustenväri? Yksi väri vai vaikkapa raitoja?

Tätä asiaa kysyisin kyllä kampaajaltasi. Itse ainakin suosin aina ennemmin raitoja/hiusten monivärisyyttä kuin yksi väristä. Kampaajat ovat alan ammattilaisia ja ainakin omalla vakkarillani on joka kerta jtn uutta kivaa ehdotettavanaan!

ZannaZ sanoi:
Miten muuten, pruukkavatko mimmit vaihtamaan kampausta kierrosten välissä? Kun on poikkeuksetta ainakin kaksi kierrosta, perus fitnesissä ainakin yksi fysiikkakierros ja vapari, jatkoon pääseillä toinenkin fysiikkakierros, body fitnesissä kokouikkari- ja bikinikierros ja jatkoon päässeet.

Olen vaihtanut kampausta kierrosten välissä, enkä ole kokenut sitä ongelmaksi. Hyvin olen ehtinyt sutaista kutrit kuntoon :D

p.s sellainen tuli mieleen, että jos ajattelet laittaa vaparikierrokselle vaikkapa nutturan, niin testaa sitä harjoituksissa. On aika ikävä ylläri tehdä esim. kuperkeikkoja tms. jos nuttura on tiellä ja se painaa ikävästi.

Latest posts

Back
Ylös Bottom