Kisadietti - mielipiteitä!!!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Celia
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
47
Maanantaina alkaisi kisadietin (20 vko) testaus (tarkoitus kilpailla 2005 keväällä) ja sain valmentajalta diettiohjelman. Olen 155 cm, 55 kg (tavoite n. 46 kg). Mielestäni dietti alkaa melkoisen ankarasti, 1200 kcal, vain. Mitäs mieltä olette??? Itse olisin aloittanut 1800 ckla:sta ja pudottanut 6 viikon kuluttua vasta 1200 kcal:iin. Lihaksethan tuolla lähtee?! En haluaisi menettää vaivalla hankkimaani massaa.

Kommentteja, erityisesti teiltä, jotka olette vieneet kisadietin läpi! Millä kaloreilla olette aloittaneet (tietysti pituus ja paino vaikuttaa)ja miten sitten vähennelleet?

En oikein ymmärrä mitä järkeä moisessa testausdieetissä on... Menetät tehokasta treeniaikaa dieetillä kärvistellessä. Eikä minkään valtakunnan testi ole kuitenkaan sama kuin oikea kisadieetti, jolloin pitää olla lavalla tiettynä päivänä. Miettikää ihmeessä valmentajasi kanssa vielä!
Niin, ja 1200kcal on todellakin ihan liian matala taso 20vko:n dieetin aloitukseksi.:down:

Jos sinulla on valmentaja, joka tietää mitä tekee ja olet itse valmis toimimaan ohjeiden mukaan voit ihan hyvin käydä sitten ajallaan kisadieetille ilman sen kummempia harjoitteluita. Toki kuntoa voi tässä ajan kuluessa parantaa ja ruokailutottumuksia kehittää.
Tsemppiä kuitenkin, on sitten valitsemasi tie kumpi hyvänsä! :)

Saagan kanssa täysin samoilla linjoilla. Tuollaisesta testi dietistä ei välttämättä ole hyötyä juuri lainkaan, sillä kroppa voi reagoida joka kerta dietillä ollessa aikalailla eritavoin. Eli mikä toimii nyt, ei välttämättä tuo samaa tulosta seuraavalla kerralla.

Ja nuo kalorit kuulostaa kyllä käsittämättömän alhaisilta. Itse olen sinua vielä puolitoista senttiä lyhyempi, ja lavapaino ollut viimeistelyjen jälkeen 48-49kg. Aloituskalorit olleet minulla tuollaisella 18-20 viikon dietillä n. 2000-1800. Ja missään vaiheessa diettiä en ole mennyt alle 1300 kcal. Ja läski on lähtenyt tuollaisillakin kaloreilla, ja lopputulos ollut mielestäni kiitettävä.

Eli suosittelisin miettimään vielä, ja tosiaan, jos valmentaja osaa hommansa, niin mitään testidiettiä ei mielestäni tarvita. :piis: :haart:

Samaa mieltä Saagan ja Vilma-Liinan kanssa!Ei kannata tuhlata hyvää treeniaikaa dieettamiseen. Nyt on paras hetki kasvattaa lihasmassaa.

Yhdyn muuhun joukkoon, todella arveluttavaa tehdä kunnon testidiettiä, nyt kun sitä lihasmassaa tulisi saada ja tietysti mahdollisimman paljon.

Dietillä palaa aina lihasta, ja tulevia kisoja ajatellen tuntuu kurjalta, että kesken lihasmassan hankinnan sitä pois tiputtaisi.

Aloittaa vain kisavalmistutumisen ajoissa, niin näkee sitten miten keho reagoi, ja säätelee sen mukaan.

valmentajasi, jos asian osaa tulisi tietysti parhaiten asia tietää, mutta sinuna hieman kyseenalaistaisin tuota koediettiä ainakin nuin rankkana .

Hei, olisi kiva tietää millaisilla kcal nytten olet? Kyllä minustakin 1200 kcal on aivan liian vähän dieetin aloitukseen. Siitä on vähän vaikea enään pudottaa niitä! Ja nytten sinulla on vielä mahdolllisuus kehittyä, sillä kaikki se "lihas" mitä voi saada ennen kisoja on todella tärkeetä. Jos nyt menet miinus kcal alat menettää voimaa ja lihasta! Miinus kcal ei voi saada lihasta. Ja olen samaa mieltä että jokainen dieetti on aina yksilöllinen, vaikka jokin toimii nyt ei voi sanoa että sama juttu toimisi seuraavalla kerralla. Mielestäni dieettiä ei voi suunnitella loppuun asti vaan pitää katsoa kuntoa ja painoa dieetin edistyessä ja tehdä sitä mukaa tarvittavia muutoksia. Valmentajan ja valmennettavan välillä pitää olla luottamus. Itselläni dieetillä kalorit alkoi n. 2340 kcal treenipäivinä ja välipäivinä palautusjuoman verran vähemmän. Kalorit vaihtelivat melkein päivittäin dieetin loppuvaiheessa. Viimeisillä viikoilla menin alimmillani n. 1200 kcal. Dieetti oli 20 viikkoa ja painonpudotus oli 13 kg. Pituutta 169,5 cm.

huh huh...

Täysin samaa mieltä kuin muutkin mimmit! Testidietti ja varsinkin sen aloituskalorit ovat aivan käsittämättömät. 1200 kalorista et voi tiputtaa enää alemmaksi, suoraan sanottuna näännyt nälkään, etkä jaksa treenata tuollaisilla kaloreilla pätkääkään! Kaiken lisäksi aineenvaihduntasi tekee stopin noilla kaloreilla...ei siis mitään järkeä!

Omat diettini olen aloittanut 2200 kaloreilla ja lopussa ollaan menty pari viikkoa 1200 kaloreilla! Toivottavasti tällä kertaa ei tarvitse mennä edes niin alas, hope so!

Mietihän nyt vielä kaksi kertaa onko "valmentajasi" asiansa osaava henkilö tähän hommaan! :thumbs:

Joo, aivan samaa mieltä olin itsekin. Aloitan kalorit nyt 2000:sta ja lasken pikkuhiljaa, mutten mene kyllä tonne 1200 saakka.

Niin, ja nimenomaan "valmentaja", sillä nyt on valmentajan paikka vapaana :D Kävi nimittäin niin tämän kunnialle kun asiasta aloin keskustelemaan, että oli parempi lopettaa koko yhteistyö. Tässäpä samalla pieni varoituksen sana: eli kannattaa pitää oma päänsä ja järkensä näissä asioissa. Ja se, että "valmentajan" kanssa ei voi keskustella asiasta, kertoo jo jotain hänen tasostaan. Perusteluja olisin kaivannut noille näännytyskaloreille mutta koska en niitä saanut, parempi näin.

Onnneksi kisat vasta ensi keväänä ja treeniaikaa hyvin! Mutta tarvii sitä hiukan kuitenkin tuota laardia koittaa poistaa kesäksi...

Muista nyt kuitenkin, että jos nuille miinuskaloreille menet palaa samalla myös valtava määrä lihasta, mikä kisoja ajatellen ei viisasta ole.

Minullakin ylimääräistä kertynyt kyllä, mutta ihan sen takia että kesällä näyttäisin paremmalta, en lähtisi kamalasti tiputtamaan, lihasmassan katoamisen pelossa.

:itku:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom