GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Kisadieetistä

Ikä
40
Itse en kisaile, mutta aina kuulee kauhutarinoita rankkakin rankemmista kisadieeteistä.
Kertokaapas minulle millaisia ne oikeasti on. Mitä syötte (ja kuinkapaljon) ja kuinka liikutte kisadieetin aikana. Kauanko tämä ennen kilpailuja tehtävä diettaus kestää.
kiitos paljon. Ihan mielenkiinnosta kyselen.

Kyllä ainakin omasta puolestani voin liioittelematta tai vähättelemättä sanoa, että kisadietti on rankka, niin kropalle kuin pääkopallekin. (Ja perheellekin...)
Pääpiirteittäin oma dietti on seuraavanlainen:
dietin kesto 20 viikkoa
lähtöpaino n.60kg
kisapaino n.49kg
lähtökalorit: n.1800-2000 kcal
kalorit alimmillaan: n.1300 kcal
protskut alimmillaan: 130 g
punttitreeni: 4-5 krt/vk
aerobinen: alussa 3 aamuaerobista/vk, ja lopussa 6 aamuaerobista/vk ja 6 treeninjälkeistä aerobista/vk (aamuaerobiset 50-75minuuttia, treenin jälkeen 20-30 minuuttia)
venyttelyt: aina aamuaerobisen jälkeen

Tää oli siis bodyfitness-kisoihin valmistava dietti, tavallisessa on sitten lisänä kaikki vapari, kimmoisuus yms. lajitreenit.
Niin, ja töissäkin pitää samalla tietysti käydä, ja ommella kisa-asut, käydä hierojalla ja loppu vaiheessa maata solariumissa ottamassa hyvät pohjavärit jne. Ja todellakin tuntuu, että vuorokaudessa ei ole tarpeeksi tunteja, kun nukkuakin pitäis tarpeeksi, jotta palautuis ja kehittyis...

edit: ja noista ruuista. tässäkin on montaa koulukuntaa, mutta itse oon tosi tarkka, ja kun ollaan dietillä, niin silloin ruokavalioon ei kuulu minkäänlaiset "herkut"/ epäpuhtaat ruuat. Ei siis edes mitään protskupatukoita eikä purkkaa eikä lightlimsaa tms. Eli kauppalistassa on aina vakiot: kauralesettä, riisiä, broilerinfilettä, tonnikalaa, kurkkua, oliivi/rypsiöljyä. Ja maitotuotteita, kuten rahkaa ja raejuustoa käytän vaan dietin alussa, ne tippuu sitten kyllä pois aika nopeasti.

mitä purkka/laittilimu haittaa? entä miten rahkan tms. maitotuotteiden (rasvattomien) syöminen vaikuttaa rasvojen alenemiseen? muakin kiinnostaa :)

Purkka ja lightlimu ainakin turvottaa. En tiedä onko niistä muuta haittaa.

Ja tietty se, että ne ei ole puhtaita, vaan aika teollisia tuotteita. Limussakin on pelkkää lisäainetta ja makeutusainetta.

Maitotuotteet kerää joillekin nestettä, mikä ei kuitenkaan sinällään ole ongelma, koska nesteet saa sitten tarvittaessa pois. Mutta mulla ainakin maitotuotteet vaikuttaa lihaskovuuteen. Nää on tosiaan näitä kisadietti "ultimate" juttuja, joita ei edes ihan tavallisella dietillä tarvitse miettiä.

Ja noista light- tuotteista. Just niinkun Hippakin tuossa sanoi, ne sisältää ihan turhia lisäaineita, ja jostain syystä ainakin mulla lisäävät nälän tunnetta. Niillä saa kyllä näläntunteen hetkellisesti pois, mutta vähän sen jälkeen tuntuu, että vatsa suorastaan huutaa ruokaa...

Joillain maitotuotteet vaikuttaa ihon koostumukseen.

Maidosta, mehusta ja light tuottteista saa helposti "turhia" kaloreita diettiin, ne jättää mieluusti pois ja syö sitten jotain ihan oikeaa ruokaa, sillä 1000-1200 kcal vaiheessa alkaa olla jo jatkuva nälkä, kiukku ja tuska.

Olis muuten kiva, jos muutkin kisanneet laittais tänne painojaan harjoituskaudella ja kisakunnossa. Kiinnostais tietää, minkä painoisena treenaatte normaalisti, ja miten paljon sitten joudutte diettaamaan.

vilma-liina sanoi:
dietin kesto 20 viikkoa
lähtöpaino n.60kg
kisapaino n.49kg
Edit: Lisätään tähän vielä semmonen oleellinen asia, että oon kauhee nestepallo, ja viimeistelyissä mulla tippuu nesteitä pois n. 4-6kg. Eli suuri osa tosta reilusta kymmenestä dietattavasta kilosta on nesteitä.

Laitoin tuonne punttimimmien kuvagalleriaan omiin kuviini kisadietti-kuvakollaasin, josta pystyy vähän katsastelemaan, mistä kunnosta dietille on lähdetty, ja mikä oli lopputulos.

Viimeksi muokattu:
vilma-liina sanoi:
dietin kesto 20 viikkoa
lähtöpaino n.60kg
kisapaino n.49kg
lähtökalorit: n.1800-2000 kcal
kalorit alimmillaan: n.1300 kcal
protskut alimmillaan: 130 g
punttitreeni: 4-5 krt/vk
aerobinen: alussa 3 aamuaerobista/vk, ja lopussa 6 aamuaerobista/vk ja 6 treeninjälkeistä aerobista/vk (aamuaerobiset 50-75minuuttia, treenin jälkeen 20-30 minuuttia)
venyttelyt: aina aamuaerobisen jälkeen
...
Niin, ja töissäkin pitää samalla tietysti käydä, ja ommella kisa-asut, käydä hierojalla ja loppu vaiheessa maata solariumissa ottamassa hyvät pohjavärit jne. Ja todellakin tuntuu, että vuorokaudessa ei ole tarpeeksi tunteja, kun nukkuakin pitäis tarpeeksi, jotta palautuis ja kehittyis...
Wau :worship: Miten sä jaksat vetää noilla kalorimäärillä punttitreeniä?? Itse en varmaan aamulla sängystä ylös pääsisi - saatikka jaksaisin töissä käydä, jos em dieettaus yhdistettäis punttitreenaamiseen :(

Iinez sanoi:
Wau :worship: Miten sä jaksat vetää noilla kalorimäärillä punttitreeniä?? Itse en varmaan aamulla sängystä ylös pääsisi - saatikka jaksaisin töissä käydä, jos em dieettaus yhdistettäis punttitreenaamiseen :(

Samanlaista se on varmaan kaikilla kisaajilla. Ja ihmeesti sitä vaan jaksaa, kun on se yksi tietty päivämäärä silmissä. Mulla on periaatteena, että työ ei saa kärsiä kisaamisesta, eikä muille tiuskita nälissään ja väsyksissä... tuosta jälkimmäisestä oon kyllä muutamaan otteeseen lipsunut :D
Ja dietin alussa treenipainot saattaa jopa vähän noustakin, kun on niin kauhee tsemppi päällä, mutta kyllä ne siitä pikku hiljaa vähän hiipuu, kun kalorit vaan laskee ja aerobisen määrä lisääntyy.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Tuolla kisakuvat & raportit osiossa on paljon hyviä linkkejä ja fitnesskuvia, mm. tuoreimmasta Nutri Plussasta. Ja VIP puolelta punttimimien galleriasta löytyy kuvia muutamasta kisaajasta, niin lavalta kuin dietiltäkin.

edit: niin joo tosiaan, tuota mun sinisellä olevaa nimeä klikkaamalla pääsee tutkailemaan "public profile":a, jossa on kaks kuvaa.

vilma-liina sanoi:
edit: niin joo tosiaan, tuota mun sinisellä olevaa nimeä klikkaamalla pääsee tutkailemaan "public profile":a, jossa on kaks kuvaa.

Joo, ei uskois että tuon näköisellä, on NOIN tiukka kroppa :lol2:

Wow! näytät todella hyvältä. Mun kanssa pitäis tiputtaa pari kiloa laardia, varmaan lisäämällä 3 aamuaerobista viikossa auttais paljon.
Käyn kattelees noita kisakuvia, kiitos vinkistä.

Vilma-Liina kuules miten painosi lähti putoamaan dietillä, eli kuinka nopsasti se lähti liikkeelle, tippuiko pikkuhiljaa vai portaittain isommissa erissä ?

Viivi sanoi:
Vilma-Liina kuules miten painosi lähti putoamaan dietillä, eli kuinka nopsasti se lähti liikkeelle, tippuiko pikkuhiljaa vai portaittain isommissa erissä ?
Yleensä aluksi tulee isompi pudotus (johtuen lähinnä nesteiden putoamisesta, ja aerobisen lisääntymisestä). Mutta sen jälkeen paino tippuu aika tasaisesti, paitsi ihan lopussa, viimeistelyissä tulee sitten taas iso humpsahdus, kun nesteet tippuu pois.
Piirrän aina huvikseni semmosta painontiputus käyrää, josta on mukava seurailla, miten eri ruuat, lepo, treeni, tankkaukset jne. vaikuttaa painoon. Se käyrä menee keskiarvoltaan koko ajan alaspäin, mutta näyttää lähemmin tarkasteltuna siltä, että joku olis piirtänyt pieniä ongenkoukkuja perä perään.
Saitkohan ajatuksesta kiinni?
Milloin meinasit startata syksyä varten? Paljon arvioit, että on pudotettava?

Dietti on jo alkanut lähtöpaino sellanen 65 tonne 58 ois tavote, mutta paha sanoa riippuu tietty miltä sitä näyttää.
Mulla on kyllä kunnon valmentajat ja systeemit.
Sitä vaan on sellainen hätähousu näin alussa ja ekalla dietillä .
Bikinimallit, värit ja kankaan on kaikki jo katottu.
Hankalaa on tuo aamulla ylösnousu ja lenkille lähtö sillä jotta ehtisin töihin niin on herättävä jo kello 4 ja olen sellainen kovin aamuuninen.

painoa on tippunut 200 g mutta kiristymistä on havaittavissa ja nestettä on kadonnut lihaksiston ympäriltä joten ihan kivasti edetään.

Kiitskia vastauksesta, yritämpä minäkin sellaista käyrää, hyvä idea.

Kovasti tsemppiä dietille! Ja tosi mukava kuulla, että oot jo hyvissä ajoin tehnyt kaikenlaisia valmisteluja. "Hyvin suunniteltu on jo puoliksi tehty". Monesti loppu vaiheessa on niin pyörryksissä, ettei silloin jaksa, eikä pysty kunnolla keskittymään mihinkään "pikku hommiin". Nää bikini, hius- ja meikkijutut kuitenkin näyttelee tässä lajissa yllättävän isoa roolia.
Oikea ote ja meninki :thumbs: :5:

Takkar och pokkar

Näin olen ajatellutkin että teen kaikki sen minkä voin tehdä mahdollisimman alussa jotta jää sitten siihen muuhun aikaa viimeistely vaiheessa.

täytyy hoitaa kuitenkin se koti ja mies ja koirakin, kahta ruokaa saa tehdä pari kolme kertaa viikossa, kun sitten vielä ne kaikki mainitsemasi hieroja solkut ja muut tulee syssymmällä, niin ompahan muut härdellit jo valmiina.

Suositut

Back
Ylös Bottom