Kisaajien kehonkoostumus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sannuli
  • Aloitettu Aloitettu
En löytäny näin ensihätään keskustelua aiheesta, joten tässä on..
Kiinnostaisi kovasti tietää minkäverran minkäkin kokoisilla ja tasoisilla kisailijoilla on rasvaa ja lihasta kropassaan. Jos olisi tietoa tai arvausta niin olisin kiitollinen.

Tarkoitus olisi joskus itsekin kisata ja haluaisin tietää paljonko mulla on töitä edessä vielä :whip:

kävin inbodyssä mittaamassa ja tuloksista innostuneena aloin oikeasti miettiä tuota kisaamista.
Pituus 163cm ja paino 55kg, rasvaa n.15%.
Lihasmassaa 26,9kg, josta 2,4kg/käsi, 20,5kg keskivartalo, reilu 7kg/jalka.

rasvat yllättävän alhaalla ja siten lihasta enemmän kuin kuvittelin. Vuosi sitten painoin 51kg ja rasvaa 18+ joten tulosta selvästi tullut. Olisi kiva verrata kisaamassa oleviin naisiin, niin tietää paljonko sitä lihasta pitää vielä kerätä että jonnekin uskaltaa osallistua :rolleyes:

Riippuu hyvin paljon myös siitä mihin sitä lihasta on tarttunut+ rakenteesta. Tuosta lihasmassan määrästä on hyvin vaikea sanoa milloin kannattaa kisata, ennemmin kannattaa mennä tsekkauttamaan kunto jonkin ammattilaisen luokse. Hän osaa kertoa suurinpiirtein paljonko on treeniä edessä ennenkuin kannattaa lavalle nousta :)Tosi noviisikisoihin voit varmasti jo alkaa tähtäämään piankin, sieltä sitä oppii!

Uteliaana ihmisenä tämä kiinnostais miutakin. Oon yrittäny etsiäkin noita tuloksia mm.blogeista, mutta en oo löytänyt. Eihän nuo tosiaan mitään totuutta kerro ja tuossa inbodyssa on omat ongelmansa ja tulokset saattaa heitellä. Hyödyllisintä on varmaan vaan seurata noilla testeillä omaa kehitystä ja yrittää, että testiolosuhteet olis mahd. samat joka kerta. Mutta silti, jos joku viitsisi tästä asiasta valaista, ni olisin kiinnostunut. :)

Sannuli: Kyllähän nuo siun tulokset ihan hyviä on ja varmaan kunnon treenillä pääset ehkä jo lähivuosina kisaamaan. Muistelisin, ettet oo vielä kauheen kauaa salilla käyny..

Ei ehkä nyt justiin liity tähän keskusteluun, mutta minkälaisia mittoja on porukalla, siis esim. vyötärönympärysmitta sentteinä yms... Itse yritän aina ennemmin katsoa mittanauhaa kuin vaakaa ja olisi kiva tietää suurinpiirtein mitä muilla on. (osaisi verrata itseensä ja pettyä taas kerran.. heh :) )

^vastailen tuohon.. viime viikolla mitatessani vyötärö oli 71 cm ja hauis 32 cm.
Pituus ja paino 160 ja 64 kg. Ikää ihan liian pian 28 v :D

Tässsä on minun tämänhetkinen tilanne:

Paino 70kg , pituus 167cm
Lihasmassa 32,6kg
Rasvaton massa 57,6kg
Rasvamassa 12,8kg
Rasva% 18

Tässsä on minun tämänhetkinen tilanne:

Paino 70kg , pituus 167cm
Lihasmassa 32,6kg
Rasvaton massa 57,6kg
Rasvamassa 12,8kg
Rasva% 18

miten kisoissa on ollut? Mitä arvelisit fitnessmallille olevan sopiva rasva?
tai sitten ihan "oikeissa" kisoissa? :D

Minulla rasva% bf-kisoissa oli 6, se oli aika alhainen. Fitnessmalleille rasva% on tietysti korkeampi. En tarkalleen tiedä, mutta lienee yli 10 kuitenkin?? Fitnessmallit tietävät vastauksen tähän :).

Tuossa vielä muutamia inbodyn antamia mittoja:

Kätöset 3.2kg/kipale
Keskivartalo 25kg
Kintut 8,6kg/kipale

Pehmytkudosmassa 54,3kg

Pikkuinen piiperöinen :D. Kintut on kyllä aika muhkut.

Ei ehkä nyt justiin liity tähän keskusteluun, mutta minkälaisia mittoja on porukalla, siis esim. vyötärönympärysmitta sentteinä yms... Itse yritän aina ennemmin katsoa mittanauhaa kuin vaakaa ja olisi kiva tietää suurinpiirtein mitä muilla on. (osaisi verrata itseensä ja pettyä taas kerran.. heh :) )

Strategiset mitat- keskustelu

Tuolla on mimmien stratregisia mittoja.

Kätöset 3.2kg/kipale
Keskivartalo 25kg
Kintut 8,6kg/kipale

Pehmytkudosmassa 54,3kg

Sä olet kyllä pikkuisesta piiperöisestä kaukana! Tahtoisin yhtä muhkut jalat ja olkapäät kuin sulla :rock: Pitänee itsekin lähteä inbodyyn, kun en muista noita arvoja ollenkaan ja onhan ne tässä muutaman kuukauden aikana aika paljon muuttuneetkin :rolleyes:

:D

Kätöset 3.2kg/kipale
Keskivartalo 25kg
Kintut 8,6kg/kipale

Pehmytkudosmassa 54,3kg

mä vertasin sun ja mun tuloksia ja sulla on jalat ja keskivartalo samassa suhteessa ku mulla mut mulla kädet pikkusen pienemmät suhteessa ku sulla, olipa jännää :D

eli vähän ku arvelinki, olkapäihin massaa niin sitten alkaa olla sopusuhtaisempi fitnessiä ajatellen. ja tietenki 3-5kg lisää lihasta lisäksi...

:D

mä vertasin sun ja mun tuloksia ja sulla on jalat ja keskivartalo samassa suhteessa ku mulla mut mulla kädet pikkusen pienemmät suhteessa ku sulla, olipa jännää :D

eli vähän ku arvelinki, olkapäihin massaa niin sitten alkaa olla sopusuhtaisempi fitnessiä ajatellen. ja tietenki 3-5kg lisää lihasta lisäksi...

Jos bodyfitness tai fitness lavoille olet suuntaamassa niin, tarvitset selkään leveyttä ja paksuutta. Olkapäihin pyöreyttä ja kokoa. Lihasta lisää ja roimasti :).

Heippa Sannuli!

Kisasin vuoden 2007 fitnessmallikisassa. Inbodyn mukaan minulla oli rasvaprosentti finaalin aikoihin 14 ja luulisin olleeni tiukimpia sen vuoden finalisteista. Ainakaan lihasmassan määrällä en nimittäin olisi pärjännyt :nolo: Eli selvästi pehmeämpi kunto kuin fitness- tai bf-kisaajilla.

Jos bodyfitness tai fitness lavoille olet suuntaamassa niin, tarvitset selkään leveyttä ja paksuutta. Olkapäihin pyöreyttä ja kokoa. Lihasta lisää ja roimasti :).

olkapäät mulla vain on aika reippaasti jäljessä muuta kroppaa nähden (jos fitnessiä ajattelee), muuten aika tasaisesti tullu joka suuntaan. sulla on pituutta 5cm enemmän ja lihasta 5,5kg ja kun arvelin että olet huippukunnossa, niin ekan kerran voi uskaltaa sitten ku sitä lihasta olis vaikka sen 4kg lisää. jos sen sais oikeaan paikkaan.. ei kait sitä tarvi ekaan kertaa odottaa että yhtä muhku on kun sinä, ikinä en pääsis kisaamaan muuten :D:hyper:

Heippa Sannuli!

Kisasin vuoden 2007 fitnessmallikisassa. Inbodyn mukaan minulla oli rasvaprosentti finaalin aikoihin 14 ja luulisin olleeni tiukimpia sen vuoden finalisteista. Ainakaan lihasmassan määrällä en nimittäin olisi pärjännyt :nolo: Eli selvästi pehmeämpi kunto kuin fitness- tai bf-kisaajilla.

kiitos! eli jos tällä pituudella pääsee kisaan mukaan niin rasvaa ei ainakaan kauheasti tarvi tiputtaa. se on hyvä tietää :) joskus vuosien päästä sitten ku massaa on tarpeeksi muualle niin katon sitä sitten. tavoitteita pitää kuitenki olla:hyvä:

Osaako joku neuvoa missä Helsingin keskusta-alueella voi mittauttaa rasvaprosentin Inbodylla tai pihdeillä mahdollisiman luotettavasti? Tahtoisin seurata dietin etenemistä, jos/ kun dietille pääsen?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom