kiropraktikko pk seudulla alaselän ja lannerangan kipuihin

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kaupunki
pks
nyt tarttis kyllä apua. on sen verran voimakkaat kivut esim. pienissä liikkeen vaihteluissa. kauhulla odotan aamua pääsenkö ylös sängystä. taas eikä sirdaludit auta saat parasysteemit. onko kellään suosituksia näistä kiropraktikoista tai napraatikoista? helsinki - vantaa seudulla? hinnat on tietenkin tuplat hierontaan verrattuna, mutta jos sais paikat auki. istuminen on pahinta ja työssä se on päivittäistä.

Hesassa on sellanen kun Hannu Humisto. Googlettamalla löytyy yhteystiedot. En oo käyny, mutta suositeltiin.

Mats Holmström (kiro) ja Mikko Kavonius (osteopaatti). Tosin Kavoniuksella taitaa olla kovin täyteen buukatut aikataulut.

Kristian Ekström D.C., tuttu kaveri ja on pätevä. Helsinkikiropraktiikka piste jotain taitaa olla nettisivujen osoite.

Humisto on jelpannu muakin alaselän vaivoissa, voin suositella.

Ihan mielenkiinnosta kyselen, mitä ne kirot oikein tekee? Ensimmäisellä käynnillä tutkii ja hutkii löytääkseen ongelmakohdat ja sitten murjotaan/naksutetaan nivelet/nikamat paikalleen?
Paljonko moisesta ilosta joutuu maksamaan?

Epäilen kanssa fasettilukkoa lannerangassa.
Onko joku saanut apua tämäntyyppiseen vaivaan kiropraktikolta?

Lääkärit (lanneranganröntgen otettu), fysioterapeutit ("normaali" ja OMT) ja hierojani levittelevät käsiään. Mitään poikkeavaa ei kuulemma ole, mutta kroonistunut kipu kuitenkin jatkunut lähes vuoden verran tuolla oikealla alaselässä :(

Wintikka: näin periaatteessa, mutta jätkä hieroi ympäriston lihakset lämpimäksi ennen, joten murjomisvaihe jäi väliin ja itse naksauttaminen meni aika hienosti. Painireeneissä sattuu enemmän.

Ninia: Mulla oli jostain tällaisesta kyse ja ero on aivan älytön entiseen. Hieroja sanoi, että jalat ovat erimittaiset, mutta tää kiropraktikko totesi että lonkka olikin vinossa. Enää ei ole ja räpylät on samalla etäisyydellä perseestä ja kävely tuntuu taas kimmoisalta.

Se todella oli sijoituksensa arvoinen viiskymppinen.

Mulla nimenomaan on tuo fasettinivel 3-5 nikamissa lukkiutunut aikoinaan toistuvasti ja kirot osaa ne lukot sujuvasti vapauttaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jep mulla on ollu samaa ongelmaa eli lantion asento korjautettu kirokäynneillä, jos olis korjautettu jo aiemmin ei olis välttämättä selkä niin huono paska.
Välilevyn pullistuman ollessa akuutissa vaiheessa olen saanu myös helpostusta vaivoihin, mutta tuolloin ei oo varsinaisesti naksautettu vaan ns. tehty tilaa, eli tietää kyllä millon naksautukset on paikallaan tai not.
Ehdoton plussa on kyllä toi paikkojen hierominen auki, monet tekee naksautukset eka ja hieroo vasta sitten jos hieroo mikä ei mun mielestä tunnu niin kivalta.

Wintikka: näin periaatteessa, mutta jätkä hieroi ympäriston lihakset lämpimäksi ennen, joten murjomisvaihe jäi väliin ja itse naksauttaminen meni aika hienosti. Painireeneissä sattuu enemmän.

Ninia: Mulla oli jostain tällaisesta kyse ja ero on aivan älytön entiseen. Hieroja sanoi, että jalat ovat erimittaiset, mutta tää kiropraktikko totesi että lonkka olikin vinossa. Enää ei ole ja räpylät on samalla etäisyydellä perseestä ja kävely tuntuu taas kimmoisalta.

Se todella oli sijoituksensa arvoinen viiskymppinen.

Niin sisältyykö tuohon 50 e hitnaan naksauttelu + hieronta. Entäs jos ei olekaan mitään vikaa. Niinkuin kerran kansanparantaja naksutteli 3min nikamia ja alko kehumaan että lihakset kunnossa ja jutteli 10min siitä lystistä 25e

Niin sisältyykö tuohon 50 e hitnaan naksauttelu + hieronta. Entäs jos ei olekaan mitään vikaa. Niinkuin kerran kansanparantaja naksutteli 3min nikamia ja alko kehumaan että lihakset kunnossa ja jutteli 10min siitä lystistä 25e
Kuten sanoin viestissä mitä quottasit, hieronta ja manipulaatio kuuluivat hintaan. Mulla kesti ensimmäinen käynti abt 40 minuuttia ja olen kuullut tällaisesta veloitettavan satastakin. Viiskymppiä oli aika kohtuullinen veloitus

Enpä viitsi alata arvailemaan tällaisen jälkimmäisen kysymyksen mukaisen tapauksen laskutusmenetelmistään, kun ei ole siitä kokemusta. Sun kannattaa kysyä herra kiropraktikolta itseltään tarkemmin.

Sinun siis pitäisi saada varata aika ilmaiseksi varmuuden varalta ja sit vasta, jos onkin jotain "työtä" niin laskutetaan...
Aika logiikka sulla! :wtf:

Sinun siis pitäisi saada varata aika ilmaiseksi varmuuden varalta ja sit vasta, jos onkin jotain "työtä" niin laskutetaan...
Jep mä ajattelin samaa. 25 euroa kuulostaa todella vähältä ylipäätään. Kyllä OMT,osteopaatti,kiro tai mikä tahansa koulutettu ammattilainen ottaa sen 50-80 euroa/käynti ja silti se on sen arvoista!

Ninialle sen verran, että jos kyse tosiaan on fasettilukosta lannerangassa, niin miten fysioterapeuttisi ei ole tätä liikehäiriötä osannut diagnosoida ja hoitaa? Kuulostaa oudolle sekin jos kyseessä on noin "yksinkertainen" juttu..

e-
Humistosta mäkin oon kuullut vain positiivista :)

Ninialle sen verran, että jos kyse tosiaan on fasettilukosta lannerangassa, niin miten fysioterapeuttisi ei ole tätä liikehäiriötä osannut diagnosoida ja hoitaa?

Peruskoulutuksessa rangan toimintahäiriöiden diagnosointia ja hoitoa ei ole opetettu. Kuten tietänet/muistanet... ;)

Vasta viimevuosina tämä on alkanut yleistymään. Porissa opintoihin pystyi aikanaan sisällyttämään ns. C1-kurssit, nykyään opettelevat siellä Maitlandin alkeita. Myös Lahdessa opetellaan jonkun verran näitä juttuja. Turussa ei mitään, vieläkään... Muista kouluista ei mulla juuri tietoa ole...

Eli kentällä toimii tuku tuki- ja liikuntaelinvaivoja hoitavia fysioterapeutteja, jotka eivät erikseen ole kouluttaneet tai pätevöittäneet itseään millään tavoin rankaan tai sen toimintahäiriöihin.

Jep.

Saako btw Kelan Tutkimus- ja hoitomääräys fysioterapiaan -lomakkeella korvauksen kiropraktikolla käynnistä? Siis hoitajan pitäisi olla fyssari-kiropraktikko, eikö? Missä Helsingissä?
Olisi pari kertaa käyttämättä ja voisin nyt v i i m e i n mennä.

Suosittelen magneettikuvausta jos löytyy vakuutus. Itselllä oli samantyyppisiä kipuja, säteili välillä myös jalkaan. Pistelyä pienen ajan istumisen jälkeen jalassa. Löytyi kaksi pullistumaan, nyt syviä vatsalihaksia on treenattu aika paljon, n. vuosi. alkaa helppaamaan. Toivottavasti on vaan fasettilukko. Tsemppiä.

No täs logiikasta ole kyse mutta kun oletin että ois vikaa ollut ja että ois jotain naksutelllut kuntoon. Ilmeisesti ei sitten ollut. Esim. nyt kun on usein alaselkä ollut niin kipee että ei pukemaan ole pystynyt niin onko se sitten turhauttavaa mennä "kokeilemaan" löytyskö mitään.

Latest posts

Back
Ylös Bottom