kiropraktikko, naprapaatti, jäsenkorjaaja?!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja chich
  • Aloitettu Aloitettu
Heissan kaikki kanssa treenaajat !

Nyt kaivattaisiin kokemuksia kiropraktikoista, naprapaateista ja jäsenkorjaajista. Erityisesti Kanta-Hämeestä ja ihan yleisestikkin. Tänään meni ärsytyskynnys läpi ilmakehän ja jotain konkreettista pitäisi tehdä. Vaihtoehtoja näemmä löytyisi, enää pitäisi löytää paras. Siihen tarvitsisin vähän muiden kokemuksia avuksi.

Lähtötilanne: lievä skolioosi yläselässä, raajojen pituusero n. 1cm
Ongelma: Yläselkä ja välillä alaselkäkin vetää hulluun jumiin. Erityisesti oikean lavan alla oleva lihas on todella jumissa ja hierojakaan ei meinaa saada sitä auki. Nyt oikea olkapää kipuilee treenissä ja treenin jälkeen. Olen olkapääongelmaa ajatellut lähteä ratkomaan ensin hoidattamalla yläselän jumit pois, jos se ei auta niin lääkäriin. Jotenkin olisi sellainen ajatus, että lavan jumit vaikuttaisi jotenkin olkapään liikerataan ja siksi kipeyttäisi sitä.

Nyt siis kaipaisin kovasti teidän kokemuksia kiropraktikoista, naprapaateista ja jäsenkorjaajista. Minkälaisia ongelmia on ollut ja onko heistä ollut apua? Kiitos jo etukäteen jos vaivaudut vastaamaan :)

Keneltään yllämainitulta en ole apua saanut, mutta kokeile ihmeessä jos raha ei ole ongelma. Varmasti kaikki heistä lupaavat sinulle helpotusta ja tarjoavat jonkinsortin sarjahoitoa.

Monen tasoista parantajaa löytyy, aivan kuten vaikka automekaanikkoa. Omiin vaivoihin on auttanut naprapaatti ja fysioterapeutti.

Hyviä on todella harvassa.

Asun Turussa ja ite etsin hyvää 20 vuotta.

Selkäliiton keskustelupaltalta saattaa saada vinkkiä hyvästä. Ainakin ite löysin sieltä.

Kiitos vastauksista. Ah, vielä lisää pakkaa sekasin. Nyt mulle on suositeltu jo osteopaattiakin. Vielä kun löytäis sen itselle parhaan vaihtoehdon. Luultavasti edessä on suurta köyhtymistä, mutta terveyteen on hyvä sijoittaa. Vois ne rahat huonomminkin investoida.

Fysioterapeutteihin oon ollu tosi tyytyväinen, kun niillä olen pienen ikäni rampannut. Nyt vaan tuntuu, että tarvitaan alkusysäys siihen terveeksi treenaukseen. Meikäläisen fyssarit on aina keskittynyt harjoituksiin/venytyksiin/elämäntapamuutos ohjeisiin eikä niinkään ole tehneet mitään konkreettista asialle. Nyt tuntuu, että jotain niksautusta tarvis hieronnan ja liikunnan tueksi.

Ite olen rampannut fysioterapeuteilla, hierojilla, yms. jossakin vaiheessa enemmältikki. Joku aika sitte kokeilin (kalevalaista) jäsenkorjausta ja tuntu auttavan ainakin omiin ongelmiini. Itsellä ollu siis polvi kipuja, joille ei varsinaista selitystä ole löytyny (liikkuvuus kuiten hyväl mallil kans) ja selkäki reistaili jonki verran, sekä aiemmin loukattu olkapääki vihlo. Tykkäsin myös siitä, ettei siinä yritetty väkisin runnoa mitään mihinkään suuntaan, vaan omil liikkeil pienen avustuksen kera saatiin paikkoja auki. Ja kyl pisti ainaki itel kuonat sun muut liikkeelle, seuraavana päivänä puski sellanen kylmähiki, ettei oo aiemmin tapahtunu. Parin päivän päästä kroppa pelas ihan eri taval, saati sitte uudemman käynnin jälkeen.

Mä tulin juuri fyssarilta samoja vaivoja omaavana.
Hermoratojen avaukseen meni tää eka kerta,muutama nikamalukko rintarangasta auki ja oho kun nyt jo oikea käsi liikkuu ja pää kääntyy.
Mutta edessä vielä käynti jos toinenkin.
Eli kunnon fyssarin kuin löydät,niin saat homman toimimaan.
Mä tälle omalleni jouduin 2kk odottelemaan aikaa ja sain haukut kyllä päälle,kun en tullut aiemmin.

Back
Ylös Bottom