Kireät takareidet ja selkäkivut.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hauvis
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mikä olisi kivuttomin tapa venytellä takareisiä. Olen alkanut venyttelemään lonkankoukistajia agressiivisemmin kun ennen, hieman kireämmät venytykset ja pitemmän aikaa. No tästä seurasi selkäkipuja. Enimmäkseen siis venyttelen niin, että menen makaamaan ja painan polvia ylöspäin ja samalla yritän vetää sääriä ylöspäin. Normaali kädet lattiaan päin ei tule kysymykseenkään kipujen takia. Kipu on ollut tuossa häntäluun yläpuolella hieman oikealla puolella ja pikkupanoillakin tuntuu älytön venytys ja kipu siinä ikäänkuin pitkien selkälihasten kiinnityskohdassa.

Monta kuukautta venyttelin muutaman kerran viikossa mutta ei tuntunut auttavan. Vedossahan nuo kireytyi kun ei viitsinyt venytellä ja repi lyhyitä sarjoja. Voipi olla että erään kerran myös rusahti jotain jalkojen nostossa. :david: Tästä seurasi selkäkipuja jotka olivat joskus koviakin ja päätin mennä lääkäriin, joka antoi röntgeniin lähetteen. No ei sieltä löytynyt mitään muuta kun lievä skolioosi. Mutta alan vähän epäillä että siellä joku painaa jotain hermoa kun ainakun yrittää aloittaa normaali maastavedon niin kipuilu alkaa ja taas pakko pitää taukoa :curs:. Sillon tällöin kipu säteilee oikeaan reiteen ja sääreenkin.

Polvista pysty vetämään, siinäkin tunnen venytystä siinä kiinnityskohdassa mutten kipua.

Itsellänikin meni yhtäkkiä alaselkä aivan jumiin luultavasti liikarasituksesta ja on ollut kipeänä jo muutaman kuukauden. Kädet lattiaan venytys räjäyttää alaselän ja istuminen jalat suoraan eteenpäin selkä suorana tekee myös kipeää. Kiropraktikko sanoi jonkin lannenikaman olleen lukossa mutta eipä se siitä parantunut vaikka sen niksauttikin.

Itse venyttelen takareidet jalka kerrallaan nostamalla jalan esim. sangyn laidalle ja koukistamalla hieman polvea ja ottamalla kädellä jalan pohjasta kiinni. Mitä suorempana jalka, sitä enemmän ottaa pohkeeseen.

Olisi kiva tietää myös onko jotain vakavampaa mennyt selässä. Kipu on aivan samassa paikassa ja tuntuu vain pyöristäessä selkää kunnolla mutta ei säteile muualle.

Mulla oli alkuun samat oireet kun zouzelilla, jotka sitten tähän päivään mennessä on hiukan vielä pahentuneet. Säteilyä ei ole ollut minnekään. Välilevyn pullistuma on mulla todettu kivun aiheuttajaksi, ja siltä noi molemmat kuulostaa.

Toivottavasti ei olisi tuo välilevyn pullistuma:( Ei olisi hääviä vielä 17vuotiaana kärsiä pysyvistä selkäkivuista. Lohduttavaa on sentään se, että kivut ovat vähentyneet huomattavasti siitä mitä ne aluksi olivat, mutta häiritsevää se silti ajoittain on. Esim. jalkaprässissä ei pysty ojentamaan jalkoja täysin suoriksi, mutta muuten kyllä voi tehdä(ainakin mitä kokeilin pelkällä kelkalla testaten). Tarkemmin kun ajattelee, tuntuu jalkojen suoristaminen täysin suoriksi vaikuttavan enemmän kipuun kun selän pyöristäminen pelkästään jalat koukussa.

Toivottavasti ei olisi tuo välilevyn pullistuma:( Ei olisi hääviä vielä 17vuotiaana kärsiä pysyvistä selkäkivuista. Lohduttavaa on sentään se, että kivut ovat vähentyneet huomattavasti siitä mitä ne aluksi olivat, mutta häiritsevää se silti ajoittain on. Esim. jalkaprässissä ei pysty ojentamaan jalkoja täysin suoriksi, mutta muuten kyllä voi tehdä(ainakin mitä kokeilin pelkällä kelkalla testaten). Tarkemmin kun ajattelee, tuntuu jalkojen suoristaminen täysin suoriksi vaikuttavan enemmän kipuun kun selän pyöristäminen pelkästään jalat koukussa.

Tuo ettet saa jalkoja prässissä täysin suoraksi johtuu kireistä takareisistä joten venyttele niitä. Itsekään en ole tehnyt prässiä aikoihin kun tuntuu epämiellyttävältä tuon vuoksi.

Mulla oli alkuun samat oireet kun zouzelilla, jotka sitten tähän päivään mennessä on hiukan vielä pahentuneet. Säteilyä ei ole ollut minnekään. Välilevyn pullistuma on mulla todettu kivun aiheuttajaksi, ja siltä noi molemmat kuulostaa.

Kuka on siis todennut ja millä perusteella?

Fysiatri totesi magneettikuvien perusteella. Kyseessä ei kuitenkaan ollut/ole iso pullistuma, koska jaloista se ei ole missään vaiheessa vienyt voimia. Fysiatri teki omat testinsä mulle (mm. varpailla ja kantapäillä kävelyt, jalan nosto selinmakuulla) kun oli katsonut kuvia, ja tuomio oli siis välilevyn pullistuma, joka paranee itsestään - tai sitten pullahtaa kunnolla ulos. Lohdullista. Ja tuo tieto maksoi yli 70 euroa... :jahas:

Back
Ylös Bottom