Kipua selässä&niskassa

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Terve!

Minulla on jo kolmisen viikkoa selkään sattunut kun painaa leuan rintaa vasten ja välillä kun liikuttaa kättä.
Kipu tuntuu ylä-selässä lapaluiden välissä ja niskassa. Treemaamaan pystyy meilkein yhtä hyvin kuin ennen kipua, vähän ottaa puhtia pois esim. leuanvedoista. Syön myös treenaamiseen nähden tarpeeksi, ei pitäisi siitä olla kiinni. Olisiko kellään ollut samanlaista kipua? Miten toimitte?

Olen myös yrittänyt etsiä tietoa muutamasta muusta ketjusta, mutta yhtenäistä ei olet sattunut silmään.

Kiitos.

Terve!

Minulla on jo kolmisen viikkoa selkään sattunut kun painaa leuan rintaa vasten ja välillä kun liikuttaa kättä.
Kipu tuntuu ylä-selässä lapaluiden välissä ja niskassa. Treemaamaan pystyy meilkein yhtä hyvin kuin ennen kipua, vähän ottaa puhtia pois esim. leuanvedoista. Syön myös treenaamiseen nähden tarpeeksi, ei pitäisi siitä olla kiinni. Olisiko kellään ollut samanlaista kipua? Miten toimitte?

Olen myös yrittänyt etsiä tietoa muutamasta muusta ketjusta, mutta yhtenäistä ei olet sattunut silmään.

Kiitos.

Tein 30kg:n käsipainoilla epäkkäitä (nostamalla myös kyynärpäitä sivuille/ylös= leveä pystysoutu?) kun lapaluiden välissä(?) jotenkin kramppasi. Siitä on nyt yli 2kk joten en enää kunnolla muista miten se tapahtui.
Alkupäivät ei pää kunnolla kääntynyt toiselle puolelle (kramppi?). Alusta asti on selkä ollut täysin oireeton kun nukun tai yleensä kun olen vaaka-asennossa ja silloin saan myös pään taivutettua kunnolla eteen.
Mutta kun vähän aikaa olen istunut (1h) alkaa lapaluun ja selkärangan välissä tuntua särkyä/poltetta ja jos sitten taivutan päätä eteen tuntuu kohdassa kipua ja jäykkyyttä.
Salilla voin kuitenkin treenata ihan mitä liikkeitä tahansa ja silloin selkä on täysin oireeton myös 1-2h treenin jälkeen???
Keuhkojen täyteen vetäminen tai käsien liikuttelu ei aiheuta oireita.
Varasin äskettäin kumminkin ajan ortopedille varmuuden vuoksi vaikka huomaan vaivan pikkuhiljaa ajan kuluessa helpottavan (vaivaa enää hyvin vähän).
Olin jo sähköpostilla erääseen kirurgiin yhteydessä ja hän ennusti oireiden kuvauksella nikamalukkoa!?

Fasettilukoilta (Nikamalukko) kuulostaapi kyseiset oireet tosiaan, naprapatiaan/kiropraktikolle/Osteopaatille tai vastaavaan niin pitäisi hellittää.

Lisään vielä:
Olen huomannut tämän liikkeen kiristävän niskan/yläselän lihaksia!?
Eli liike on ns. Kuningasjousella rintalihaksille (taivutusjousi ei Bullworker..) tehdyt taivuttelut edessä kädet lähes suorina.
Liikerata jää n.30cm:iin mutta aikansa siinä taivuteltuaan tietää tehneensä.
Jostain syystä tuo rintalihaksilla työskentely tuolla tavalla käy myös tuonne selkäpuolelle ja erityisesti juuri tuolle ongelma-alueelle.
Uskon itselläni yläselkävaivan johtuvan tuosta liikkeestä kun ajankohtakin sattui juuri tuon uuden liikkeen aloitukseen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom