Kipua polvilumpion ylä-/ulko-osassa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ocziver
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Elikkä tollanen ongelma alkoi tossa elokuun lopulla jalkaprässiä tehdessä. Tein hyvät lämmittelyt pyörällä + venyt ja iha kevyillä painoilla prässiä (oikeesti kevyet, jotain 40kg + kone). Sitten iski kipu etureiden alaulko-osaan/polvilumpion yläosaan. Tein hölmönä sarjan loppuun vielä tosi kevyillä painoilla, kun aattelin et kylhän se siitä. Nyt polvi kipeytyy säbäreeneissä (pidän kylläkin polvitukea) sillain, että pientä jomotusta + kun painelee lumpion ylälaitaa "alaspäin" niin tuntuu kipua. Aiemmin tuli myös pieni himmeä mustelma tohon kun jalkaa koukistaa niin etureiden alaosaan/polvilumpion yläpuolelle vähän reiden keskiosan ulkopuolelle. Nyt on enää vähän hellä kun entisestä mustelmakohdasta painaa mut polvilumpiota kun painaa reenien jälkeisenä päivänä niin tuntuu selvää kipua. Muualta polvesta ei oo kipeä.
Koitin ensin pitää viikon totaalitaukoa, jalka silti kipeytyy ja viime viikolla pidin 6pv lepoa, niin silti taas tällä viikolla reeneissä kipeytyy. Kävellessä välillä tuntuu kipua/tuntemus että kaikki ei oo kohdallaan ja välillä ihan levossa ollessakin "kummalliselta". Ens viikolla oon kyllä menossa lääkärille, mutta aattelin kysellä täältä, että onko kellään vastaavia kokemuksia?? Venyttelyä oon koittanu ja kuntopyörällä polkenu lenkkeilyn sijasta, kylmääkin pitäny ja särkylääkekuurin ottanu, mutta mistään ei tuntuvasti oo ollu apua. Olisko siis totaalitauon paikka vai onko muita vinkkejä?

Ootko huolellisesti tsekannu sun tekniikan jalkaprässissä? Voi olla, että polvet pääsee kääntymään sisään- tai ulospäin.

Perhanan netti, kun ei toiminut, niin en päässy tätäkään foorumia katselee.

Mutta siis, prässissä niin en muista enää, että miten pitkälle ne jalat suoristin... Jos oon suoristanu kokonaan, niin meinaatko että on jotenkin lihas sitte revähtänyt?
Polvien kääntyminen on myös mahdollista, koska lääkärikin oli sitä mieltä (ja fysioterapeutti aikanaan nilkkoja hoitaessa) että jalat kokonaisuudessaan kääntyy vähän sisään päin. Kummallistahan tässä hommassa vaan se, että kun painot oli niin pienet.. Eihän se tosin paljoa aina vaadi, että joku paikka menee. Yleislääkäri oli sitä mieltä, että saattais olla etureiden kiinnityskohdassa elikkäs lihasvaiva.. Polvea käännellessä kipua ei tuntunu, mutta edelleen painellessa kipeä.

Minttu: -Etsippä tietoa juoksijan polvesta ja/tai iliotibiaalisyndroomasta sattuvatko oireet täsmäämään. Täälläkin on ketjuja nuista.

Minttu: -Etsippä tietoa juoksijan polvesta ja/tai iliotibiaalisyndroomasta sattuvatko oireet täsmäämään. Täälläkin on ketjuja nuista.

En ole ihan varma, että onko kyseessä juoksijan polvi, kun tarkastelin noita oireita mitä siihen liittyy. Kipu on tosiaan tuossa polven ulkosyrjässä ja yritin tänään katsella noista juoksukengistäni, että miten niistä on pohja kulunut, mutta ainakin mun silmään näyttivät kuluneen melko tasaisesti, tosin olenkin melko vähän juoksennellut niillä. Ne kengät kyllä välillä tuntuvat ikään kuin liian löysiltä nilkkojen kohdalta, eli tuntuu että nilkat eivät saa tarpeeksi tukea ja jalat ikään kuin sitten pyörivät niissä tossuissa. Olin huomaavani, että kengän pohja olisi ehkä marginaalisen vähän kulunut enemmän sisä- kuin ulkosyrjältä. Tässä tällainen mielenkiintoinen sepustus :D.

Latest posts

Back
Ylös Bottom