Kipua lapaluun kohdalla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja GoAway
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Elikä... Heräsin tänän ekan kerran klo.10, kaikki oli kunnossa. Nukahdin vähäks aikaa ja sitten kun hersin taas klo.11.30, yhtäkkii tuntu jumalatonta kipua tossa vasemman lapaluun kohdalla. Eilen olin ollut salilla, mutten ollut tuntenu silloin minkäänlaista kipua. Nyt jos yritän hengittää syvään siihen lapaluun kohdalle rupeaa koskemaan saa***ti. MIstä johtuu?!. Yritin katsella tota lapaluuta peilistä, mutta tuntui näyttävän normaalilta... Mitä mulle on oikee voinu käydä ton 10-11.30 välisenä aikana... huono asento nukkuessa vai?

Rintaranka on lukossa. Käynti kiropraktikolla pelastaa.

miten saan ton rintarangan lukon "auki"... ei kauheesti jaksais lähtee jonnekin lääkärille, sillä katoin toisten pakkislaisten kokemuksii: lääkäri kehottaa vaan ottaa lääkkeitä tms.

Kuulostaa siltä, että sulla on vaurioitunu sama hermo, ku mulla. Onko sulle tullu niskaan jotain kovaa iskua tms? Jos se lapa selvästi törröttää, niin suosittelen fysiatria tms, kun noi peruslääkärit ei oikein tiedä näistä mitään. Mä en tiedä mitkä kaikki vammat aiheuttaa ton lapaluun siirrotuksen, mutta tää mun vamma ainakin aiheuttaa. Toi lapaluun siirrotus on helppo todeta esim näin: nostat käden suoraksi eteen ja sitten vaikka joku kaveri painaa sitä kättä alas ja sä pistät hanttiin. Tässä pitäis lavan vähän karata. Noi kovat kivut ainakin viittais hermovaurioon.

Tässä on se mun tredi: http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=44103

edit: onko sulla ollu ongelmia muuten selän kanssa? Mä oon ymmärtäny, et välilevyn pullistuma vois aiheuttaa tollasta(??)

Älä ainakaan rupee venyttelee sitä kipeetä puolta.

edit2: onks sulla ollu flunssaa tai tollasta nyt?

Kuulostaa siltä, että sulla on vaurioitunu sama hermo, ku mulla. Onko sulle tullu niskaan jotain kovaa iskua tms?

-> Ei mun mielestä ainakaan.... Eilen olin ollut vaan puntilla ja kaikki paikat oli kunnossa sen jälkeen... Ainoastaan aamulla (toisen kerran kun heräsin) huomasin kipua siinä lapaluun kohdalla... Saattaisko johtua huonosta asennosta tai sitten auki olleesta ikkunasta...?

-> ei mulla mitään iskua oo tullu, se on vaan et olin puntilla eilen ja sen jälkeen kaikki paikat oli kuitenkin kunnossa (ei kipua tms.). Vasta amulla (kun toisen kerran heräsin) huomasin kipua siinä lapalun kohdalla... Johtuisko huonosta nukkuma asennosta tai kenties aukinaisena olevasta ikkunasta???

Mulla on ollut nyt jotain 4 vuotta oikea lapaluu oikukas. Joskus aamuisin erittäin kipeä (hermo, nivel, lihas?), ei saa rintaa leukaan. Illalla kipu on yleensä hävinnyt lähes kokonaan, ikäänkuin se(lihas, nivel?) olisi vetreytynyt. On käyty fysioterapeutilla ja lääkärissä, mutta kukaan ei ole tuota saanut kuntoutettua. Aika pieni vaiva loppujen lopuksi, joten taidan elää sen kanssa. Eikä näy lapaluussa mitään kummempaa.

Ilmeisesti oma vamma tuli moottorikelkkailu-onnettomuudessa.

Tohon on kyl tosi vaikee sanoo, et mistä se on ottanu nokkiinsa. Sellanen on kanssa mahdollista, että joku virus on päässyt tekemään tuhoja sinne. Käyt nopee tutkituttaa sen selän ja jos se on tosiaan toi mun epäilemä hermovaurio, niin on tärkeetä alottaa se kuntoutus heti ja välttämään salilla ja muuallakin tiettyjä liikkeitä. Toi hermo voi myös mennä lopullisesti rikki, et ei kannata liikaa hötkyillä. No mut turha liikaa tästä on höpötellä, kun ei ole vielä edes varmuutta, et mikä siinä on.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ennen kuin alkaisin arpomaan hermovaurioita, veikkaisin ihan vaan jumia tai fasettilukkoa. Pyydä vaikka joku (< norsu) käveleen selän päällä, sen jälkeen hierontaa..

Ennen kuin alkaisin arpomaan hermovaurioita, veikkaisin ihan vaan jumia tai fasettilukkoa. Pyydä vaikka joku (< norsu) käveleen selän päällä, sen jälkeen hierontaa..

Juu tuskinpa nyt mitään hermovaurioita on yön aikana tullut. Veikkaanpa että yläselkä on jumissa esim. ylimeno nikama oire. Käy hoidattaa itsesi kuntoon.

Juu tuskinpa nyt mitään hermovaurioita on yön aikana tullut. Veikkaanpa että yläselkä on jumissa esim. ylimeno nikama oire. Käy hoidattaa itsesi kuntoon.

Ei mulla selkä varotellu mitään, ku se aikanaan meni. Toi nyt oli vaan yks vaihtoehto..siinä missä teidänki jutut.

Musta kuulostais äkkiseltään siltä että oot nukkunu aamulla sen selkäs jumiin. Sieltä voi olla esim lavan lähentäjä (rhomboideus minor) sen verran jumissa/krampissa että se lapa näyttää törröttävän.

Lämmittäminen, venyttäminen ja hierominen auttaa usein. Aika auttaa myös usein jos ei muuta keksi. ;)

miten saan ton rintarangan lukon "auki"... ei kauheesti jaksais lähtee jonnekin lääkärille, sillä katoin toisten pakkislaisten kokemuksii: lääkäri kehottaa vaan ottaa lääkkeitä tms.

Pitää oikaista, kiropraktikko ei ole yhtä kuin lääkäri, vaikka samaa koulua jonkin aikaa käyvätkin. Jos siis sitä tarkoitit...

Mäkin toisin esille noi kaks jo aikasemmin ilmestynyttä eli joko rintaranka tai sit rompparit jumissa.. Eka voisit käydä hierojalla(halvempi) ja jos se ei auta niin sinne mantun suosittelemalle kiropraktikolle..

Toivottavasti tulee oikeaan ketjuun, kun ei uuttakaan viitsi tehdä. Eli tipuin eilen leuanvetotangosta selälleen, kun tanko tuli ryminällä karmen päältä alas. Siinä sitte kolahti pää kynnykseen ja lapaluun "ns" ylempi osa maahan. Nyt tuo lapaluu on kosketusarka ja hieman myös kipeä, kun jotain nostaa. Liikuttaessa ei kumminkaa kipeä ja liikkuu joka suuntaa, joten murtuma se tuskin on? Uskaltaako tuon kanssa mennä tänään vapaaottelun alkeiskurssin treeneille vai jättääkö vielä välistä? Voi tietysti olla, että se on vaan saanut niin kovan kolauksen, että se on nyt vähän arka.

Latest posts

Back
Ylös Bottom