Olen käynyt muutaman kerran fysioterapeutilla yläniskavaivojen vuoksi, ja siitä onkin ollut apua. Tämänpäiväisen käyntikerran (hartioiden, yläselän ja niskan hieronnan) jälkeen on tuntunut kipua lapaluun selkäranganpuoleisessa yläkulmassa ja sen vieressä lähellä selkärankaa. Kipu tuntuu aina kun päätä kiertää sivulle, leukaa painaa rintaan, työntää päätä eteenpäin tai sopivasti liikuttelee kyseisen puolen kättä. Paikallaan istuessa kipua ei huomaa. En huomannut kipua vielä hoidosta lähtiessä.
Leukaa rintaan painaessa syylliseltä tuntuu se lihas, joka nousee selkärangan ja lavan välissä niskaa kohti. Itse niskassa ei tunnu kipua. Ainoastaan siis tuossa lavan seutuvilla. Jos niskaa venyttää (painamalla leukaa rintaan), se vie oireet hetkeksi pois, mutta aika pian ne palaa samanlaisina.
Mahtaakohan tällainen mennä ohi itsekseen, vai olisiko tässä nyt kyseessä jokin fasettilukko tms, mistä aiemmissa keskusteluissa on ollut puhetta?
Leukaa rintaan painaessa syylliseltä tuntuu se lihas, joka nousee selkärangan ja lavan välissä niskaa kohti. Itse niskassa ei tunnu kipua. Ainoastaan siis tuossa lavan seutuvilla. Jos niskaa venyttää (painamalla leukaa rintaan), se vie oireet hetkeksi pois, mutta aika pian ne palaa samanlaisina.
Mahtaakohan tällainen mennä ohi itsekseen, vai olisiko tässä nyt kyseessä jokin fasettilukko tms, mistä aiemmissa keskusteluissa on ollut puhetta?