Kipu selässä lapaluun kohdalla juostessa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja uulavi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moro!
Monesti lenkillä ollessa olen tuntenut kipua oikean lapaluun ympärillä. Kipu on alkanut n. 3-4km juoksun jälkeen ja koventunut loppua kohden? Mistä kyseinen asia voisi johtua? Juoksualustana toimii pururata ja reitti on mäkinen. Kipu alkaa haittaamaan loppu lenkistä juoksemista. Jos osaatte kertoa syyn tähän vaivaan niin :worship: Jos tarvitsette lisätietoja niin kysykää ihmeessä! Ois mukava löytää tähän selitys ilman lääkärillä käyntiä. Isot kiitokset!

Joo tai ainakin sen olen huomannut, että kipu tuntuu rinnassa syvään hengittäessä ja jos hengitän "pintahengitystä" niin kipu ei tunnu. En tiedä säteileekö kipu selästä rintaan, mutta jos arvelet jotain nii kerro ihmeessä!

Mitenkäs sitä ehkäistään/hoidetaan ettei häiritsis isommin lenkkeilyy?

Mulla fysioterapeutti (OMT) kolmannella kerralla sai sen pikkuhiljaa kivuttomaksi. Kallista huvia, mutta ei ollut muuta vaihtoehtoa.
Yritin monta kuukautta saada sitä itse pois. Pitkällä levolla ja tulehduskipulääkkeillä voi sen saada myös hellittämään.

Tai sitten menet naprapaatille, joka rusauttaa lukon kerralla auki ja veloittaa viisikymppiä vartin duunista. Toki alkuperäinen syy, mikä sitten kohdallasi ikinä onkaan, kannattaa laittaa kuntoon. Nuo kun uusivat aika helposti.

Itse tuota lukkoa ei oikein saa aukaistua, mutta esim. hieronnalla voi sattumalta ja vahingossa aueta.

Jeps, melko varmasti fasettilukko. Mulla myös tosi yleinen vaiva. Käyn hierojalla, (joka on sm-tason voimanostaja), joka rusauttelee voimalla lukot pois. Ennallaehkäisynä on toiminut kaksi tennaria sukan sisään ja sitä rullailee selkää vasten lattialla. Pakosti joudub kuitenkin käymään siellä hierojalla kuukauden-parin välein. On muuten kumma, miten nimenomaan lenkkeily vetää mullakin usein selkää lukkoon...

Isot kiitokset! Kattellaa mite tilanne etenee, kun nyt tulee lenkkeilystä taukoa ja keskityn saliin :) Jos viel tauon jälkee lenkillä jumiutuu nii kyllä sitä täytyy lähtee näyttämään hierojalle.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Suunnikaslihaksille (rhomboideus) suunnattua kulmasoutua ja pulloveria supersarjana 3x15+15 kaksi kertaa viikossa ja lukot voi pikkuhiljaa jäädä sillen tielleen.

Edit. Ja tähän yhdistettynä jokaisena aamuna/iltana selänkiertovenytys molemmille sivuille ja iltaisin nopea lukkojen aukirullaus kovalla foam rollerilla, tai vaikka viemäriputkella.

Suunnikaslihaksille (rhomboideus) suunnattua kulmasoutua ja pulloveria supersarjana 3x15+15 kaksi kertaa viikossa ja lukot voi pikkuhiljaa jäädä sillen tielleen.

Edit. Ja tähän yhdistettynä jokaisena aamuna/iltana selänkiertovenytys molemmille sivuille ja iltaisin nopea lukkojen aukirullaus kovalla foam rollerilla, tai vaikka viemäriputkella.

+ Arcoxia 120 mg 7 päivän kuuri.

Back
Ylös Bottom