Kipu ojentajassa

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Viime viikolla, kun treenasin ojentajia, alkoi vasempaan ojentajaan sattumaan. Kipu tuntuu n. 5 sentin päässä kyynärpäästä sisäpuolella olkavartta eli olisikohan se lähellä ojentajan toista alempaa kiinnityskohtaa?

Viime viikolla siis kapeaa penkkiä tehdessä alkoi ojentajassa tuntumaan jokaisella toistolla semmoinen "nitkahdus" tuossa kuvaamassani paikassa. Vaikea määritellä tunnetta, mutta tuntuu kuin siellä joku jänne tms. muljahtaisi joka toistolla. No ojentajatreenin sain silloin kuitenkin vietyä läpi.

Tänään kun tein rintatreeniä, niin tasapenkkiä käsipainoilla tehdessä tuo kipu tuntui taas selvästi. Sain kuitenkin muutaman sarjan tehtyä. Mutta kun aloin tekemään vinopenkkiä smitissä, oli treeni pakko jättää kesken, kipu oli niin kova.

Mistähän tuo kipu voi johtua? Eniten kummastuttaa se "nitkahdus" ojentajassa. Nyt pari tuntia treenin jälkeen kipu tuntuu vähän, kun ojentajaa jännittää.

Onko muilla ollut vastaavanlaista kipua?

Pitää ainakin tämän viikon ojentajatreeni jättää välistä ja antaa vähän lepoa kädelle.

Mulla on kanssa ollut samanlaisia ongelmia. En tiedä mistä johtuu, olen antanut vaan kovempaa kyytiä ja hyvältä tuntuu.:whip:

Originally posted by Orld
Viime viikolla siis kapeaa penkkiä tehdessä alkoi ojentajassa tuntumaan jokaisella toistolla semmoinen "nitkahdus" tuossa kuvaamassani paikassa.

Mulla oli sama homma, kun vääntelin hauista scotissa...
että aina toiston lopussa oli vähän kun olisi ojentaja lyönyt yli..
ja tuntui sellainen "juilahdus". itellä avitti kun pein taukoa vain muutaman päivän:wanha:

Originally posted by traffic
Mulla on kanssa ollut samanlaisia ongelmia. En tiedä mistä johtuu, olen antanut vaan kovempaa kyytiä ja hyvältä tuntuu.:whip:

No mulla oli olkapäävaiva ja aattelin samalla tavalla ja sain kiertäjäkalvosimen tulehtumaan kunnolla...

Että paikassaa toikin käy mutta varovainen kannattaa olla...

Jep, hieman lepoa ja välttelee ääriasentoa isommilla painoilla. Ottaa pienillä painoilla koko ojentajan liikeradan hallitusti ja hyvällä tuntumalla niin että ääriasennon venytys tuntuu persauksessa asti.

Mullakin oli vuosi sitten vastaavanlainen ongelma, kesti tehdä vain pienillä painoilla. Tauko auttaa ja kokeilee välillä isomilla painoilla olisko tullut kuntoon mut en suosittele jatkamaan jos kipua tuntuu, pahentaa vain tilannetta. Varmaan kyse rasitusvammasta. Nykyjään ei ole enää ongelmaa esiintynyt.;)

Mun vasen ojentaja taisi vähän venähtää/revähtää noin kuukausi takaperin. Ojentajaliikkeitä tehdessä sattui viitisen senttiä kyynärpäästä ylöspäin käden sisäreunaa. Kaksi viikkoa elin ilman suoraa (kohdistettua) ojentajatreeniä ja hyvin parani.

Ei oo kukaa aikoihi tähä topiccii kirjottanu, laitan tähä kuiteki. Penkkimaksimeita tuli kokeiltua joskus toukokuussa, jolloin ojentajassa tuntu napsahtava ja perkeleen voimakas kipu. Olin koko kesän ilman reeniä, ajattelin et kyllä se levolla ja pienellä venytyksellä korjaantuu.. Salilla käynnin alotin uudestaa elokuussa, vielä nykyäänkin vaikka lämmitän oikut hyvin ja venytänkin joskus, silti toi sama kipu pukkaa päälle heti jos yrittää esim. penkkiä tehdä. Ojentajatreenit joutuu tekemää suht pienillä painoilla ettei kipua synny, ja tulokset taas on olemattomat... Pitäskö tota käydä lääkärille näyttämässä vai onko jotain muuta vaihtoehtoa?

P.S Miu eka posti :)

Latest posts

Back
Ylös Bottom