Kipu oikean lapaluun alla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deemu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli tässä viikon aikana huomasin kuinka kamoja kannellessa (harrastan lätkää) aina välillä vihlasee tuolla oikean lapaluun alla.. En kuitenkaan sen enempää kiinnittänyt siihen huomiota ja jatkoin harjottelua normaalisti.

Noh eilen oli peli ja sielä se meni ihan totaalisen kipeäksi. Joudun kävelemään vähän kyyryssä ja oikea olkapää on kokoajan oudossa asennossa koska sen liikuttaminen eteen/taakke saa ihan hirveetä kipua aikaan ja edessä pitäminen ei satu. Kipu on siis pistävä, nopea ja se säteilee käteen ihan sormiin asti ja inahtelen kokoajan, koska se kipu on niin kova ja terävä kun puukon pisto. Buranat ei oo auttanu eikä mobilaatit eikä hierontakaan oikeen koska paikkaan ei pääse käsiks koska se on ton lapaluun alla.. En myöskään pysty kunnolla hengittämään koska syvälle hengittäminen sattuu niistämisestä ja yskimisestä puhumattakaan. Oikean käpälän liikuttaminen sattuu varsinkin jos yritän sillä painaa jotain. Käytännössä kaikki sattuu.

Toivottavasti saitte edes jotain selvää. :)

Apuja?

:(

itsellä ollut lapaluitten välissä hieman kipua välillä... Työkaverille sitten kerroin ongelmasta joka on harrastanut eri taistelu lajeja + kuntosalia ja kertoi erillaisista "lukoista" mitä saattaa selkään tulla ja avasi ne jonka jälkeen kipu poistui kokonaan.. myöskin sama kipu säteili käteen asti.. itse saan avattua selkäni, kun laittaa 2x tennispalloja sukkaan ja sulkee sukan.. laittaa pallot selän alle lattialle lapaluitten väliin ja jalat ylhäällä jonka jälkeen kyllä itselläni saattaa kuulua muutama rusahdus päätä nostaessa tai käsiä liikuttaessa ja kipu ainakin itselläni katosi.

Jeh. Leikattiin viime viikolla selästä luomi ja siinä on vielä tikit niin ei oikeen viitti mitään palloja sun muita sinne laitella jos vaikka sattuu haava repeemään.. Kuiteskin kipu hellittänyt aikas paljon. Enään ei tarvi inahdella. Kävin jo eilen harkoissa, mutta sielä tuli taas kipeäksi ja tänään ei oo ollut niin taas kipu hellittänyt.. Siitä huolimatta jatkan kuiteskin tän viikon vielä harjottelemista. :) Aikakin on varattu orteopedille vai mikä lie olikaan, jos osaisivat jotain sanoa.

Mulla on aivan sama ongelma ku sulla, mutta kipu on vasemmalla puolella. Siellä on useita kipupisteitä lapaluun eri puolilla ja tavallaan myös alla ja aivan myös ulkoreunassa kainalon alla. Kipu alkoi slämmäyksestä tatamin reunaan ja paini laukasee sen aika ajoittain. Lääkärit ei osanneet kesällä sanoa mitään. Kuvattiin kylkiluut/selkä, nii ei mitään. Oon käyny kiropraktikolla, joka avaa lukot ja muutenki kattelee vähä tarkemmin mitä terveyskeskuslääkärit. Oon myös ite lueskellu/kyselly koulussa (opiskelen urheiluhierojaksi), ja päätynyt siihen tulokseen, että saattaisi olla joku aktiivinen triggerpiste. Se lähtee pois ku avaa lukot selästä ja kylkiluista ja hieroo todella voimakkaasti muutaman päivän välein lapaluun alueen. Pysyy silloin hyvänä pitempiäkin aikoja..viimeks reilun kuukauden..mut nyt se on taas aktivoitunut painitreeneistä/salitreeneistä/asiakkaita hieroessa, jostain syystä jota en tiedä. Ensiapuna ja itsehoitona toimii aiemmin mainittu tennispallosysteemi, jota ajattelin juuri mennä tekemään että sais tän kivun aisoihin :) Lattialla maaten laitan sen pallon kipupisteen kohalle ja pyörittelen rauhalliseen tahtiin, mutta niin että koko paino on siinä päällä---ja sattuu aika paljon. Kovalla hieronnalla sen yleensä saa helpottamaan muutamassa päivässä.

Joo kipu on lähtenyt pois tässä 3 viikon aikana aikalailla kokonaan.. Kättä liikuttaessa ja yleensäkin liikkuessa ihan pientä kipua tuntuu, mutta ei haittaa suoritusta. Tosiaan kävin tolla ortopedilla pari viikkoa sitten, mutta ei osannut sanoa oikeen mitään ja kun oli toi luomi leikattu just tosta kipukohasta niin ei uskaltanut oikeen käsitelläkään ettei haava repee. Määräs vaan lepoa ja sain Dolan nimisiä nappeja jotka kyllä autto tosi paljon. 2 sellasta ku napsi niin kipu hävis lähes kokonaan silloinkin kun kipua oli vielä häiritsevissä määrin. Tosin enhän mä mitään harjottelukieltoa noudattanut vaan harkoissa kävin ihan normaalisti (paitsi tapahtuman jälkeisen viikon olin sivussa), koska me oltiin sitä mieltä että se tarttis liikettä että aukeis kunnolla.

Uudestaan mennään käymään tässä lähiaikoina nyt kun tosta on noi tikit häipyny ja sitä voi alkaa vähän käsittelemään. Kuitenkaa mitenkään kokonaan ei ole kipu lähteny.. :)

Kiva kuulla, et kipu on lähteny :) mä pidin ite sillon kuukauden taukoa painista ja nappailin kans lääkkeitä, ja totesin, ettei lepo auta tohon vaivaan mitenkään. Kipeytyy aina kausittain ja ei se kipu lähe ilman, et sille tekee jotain. Jos viittit ilmotella mitä se ortopedi sanoo, tai jos sille löytyy joku syy..ois kiva kuulla, ku oireet on nii samallaiset.

Mulla on ollu samaa vikaa jo useamman vuoden, sillä erotuksella että viimeisen vuoden aikana noi lukot on alkanut paukkumaan ihan jo välillä kun hengittää syvään. Vittumaista on se, että noi kyseiset lukot uusiutuu ihan saman tein ja aiheuttaa ton jatkuvan piston oikean lavan alle/rangan viereen. Et ilmeisesti tohon ei ole mitään kikka kolmosta jolla sais pysyvästi pois.

no voi vimpe! Mullahan siis selkäranka poksuu ja naksuu nykyään melkein koko matkalta iha ensimmäisiin kaulanikamiin saakka. Ja ihan pelkästään sillä, että hengittää syvään ja pyöräyttää vähä. Lukot uusiutuu kyllä myös tosi nopeesti kiropraktikko käynnin jälkeen, mitä oon jotai pieniä liikkuvuustestejä tehny. Niskassa nikamat myös vähän vinossa, ties vaikka siitä johtuis osa ongelmista. Auttaiskohan akupunktio tohon selkäkipuun mitenkää?

Iteki oon huomannu ja vähän iteasiassa häiritteki ku oikeen syvään hengittää niin joku tuola lapaluun kohalla silleen naksahtaa. Melkein joka kerta. Vieläkin toi syvään hengittäminen sattuu, muttei kovin paljoa. Mutta jos tuntuu että tää kipu pysyy ikuisuuden niin eikö jostain leikkauksesta ois hyötyä? Meillä tosin porukat epäilee, koska istun vapaa-ajalla suht paljon koneella, että toi hiiri ois tän aiheuttanu ja muodostanu jonku näkösen tulehuksen tonne, kun mulla tää hiiri on aika herkkä ja oikeestaan liikutan vaa rannetta ku surffailen jne.. mutta ite en usko tähän teoriaan. :D Voishan sitä joskus kokeilla laskee vähän tota herkkyyttä ja liikutella koko kättä.

Iteki oon huomannu ja vähän iteasiassa häiritteki ku oikeen syvään hengittää niin joku tuola lapaluun kohalla silleen naksahtaa. Melkein joka kerta. Vieläkin toi syvään hengittäminen sattuu, muttei kovin paljoa. Mutta jos tuntuu että tää kipu pysyy ikuisuuden niin eikö jostain leikkauksesta ois hyötyä? Meillä tosin porukat epäilee, koska istun vapaa-ajalla suht paljon koneella, että toi hiiri ois tän aiheuttanu ja muodostanu jonku näkösen tulehuksen tonne, kun mulla tää hiiri on aika herkkä ja oikeestaan liikutan vaa rannetta ku surffailen jne.. mutta ite en usko tähän teoriaan. :D Voishan sitä joskus kokeilla laskee vähän tota herkkyyttä ja liikutella koko kättä.
Jaa a. Mä käytin pitkään piirtopöytää eikä sillä ollut vaikutusta. Tosin varmasti se, että istuu koneella päivässä 8-14h voi vaikuttaa asiaan. Ton verran ko tulee jäpitettyä koneella about per pv. Mut vittu ko about kaikki mitä harrastan ja kiinnostaa, sali poislukien, tapahtuu tietokoneella.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Back
Ylös Bottom