Kipu keskisormen rystysessä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja henki
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kaupunki
Helsinki
Postasin tämän jo tuonne VIP-osiolle, mutta huomasin vasta nyt että siellä vastaillaan pääosin vain ravintoasioihin, joten kokeillaan täällä uudestaan.

Minua on vaivannut jo pitkään kipu kummankin käden keskisormen rystysessä tuolla etusormen puolella. Kipua ei esiinny kun käsillä ei tee mitään, mutta tiettyjä askareita tehdessä sattuu, mm. kun puristaa jotain kovaa (esim. gripperiä) tai jos pitää ostoskassia hammer-otteessa ilman että puristaa sormilla. Lisäksi ranteet kipuilevat, tiedä sitten voiko nämä liittyä toisiinsa, ei kai. Olen huolehtinut lihastasapainosta ja sormien ojennuksia on tehty kuminauhoilla, sekä ranteita on reenattu joka suuntaan. Olen jossain vaiheessa kokeillut myös jonkinasteista lepoa. En ole enää ihan varma mistä kipu on peräisin, kun sitä on kestänyt jo aika kauan.

Onko mitään hajua mitä tämä voisi olla?

Oisko tulehduksen mahdollisuutta? Itellä oli kans joskus mutta häipys yhtäkkiä... Jos vaan jaksat nii teekoossa voisit kävästä :)

Itse menisin tuossa vaiheessa lääkäriin, jos on kauan ollut samanlaista kipua. Vai onko keskisormi saanut liikaa rasitusta kylällä?

Yksi tuttava kärsi myös siitä ,että hän rasitti sitä sormen ensimmäistä niveltä liikaa(kantoi liian painavaa rompetta -,pyöritteli kuorma-auton ohjauspyörää yhdellä sormella). Sanoi että kivut loppuivat kun teki asiat oikein ja söi möllerin nivelille tuotetta. Minä en usko tuon kapselin vaikuttaneen mitään ,mutta tuo että ei rasita sormien niveliä turhanpäiväsesti luultavasti auttaa.

Juu varmaan pitäisi mennä lääkäriin, mutta köyhä kun olen, en viitsi maksaa turhasta. Jos tämä nyt vaikka sattuisi olemaan sellaista mikä menisi ohi itsekseen totaalilevolla. Käsiä vaan on vaikea olla käyttämättä.

Enkä ole mielestäni kovin pahasti edes rasittanut noita sormia, silloin tällöin vähän tehnyt grippitreeniä, mutta melko vähän. Ja ihan oikein kuitenkin tehnyt kaikki asiat. Kaipa se sitten on jokin tulehdus tai muuta paskaa.

Otsikko pisti heti silmään, erikoinen vaiva ja itselläni myös. Olen ajatellut että kyseessä on jokin hermostollinen ongelma. En pysty jääkiekkohanskojen kanssa pelaamaan kunnolla lätkää kun ne painaa juuri siihen keskisormen rystyseen ja vie puristusvoimat. :) ja säkkiä hakatessa samasta syystä voimat katoaa. Muuten tämä huvittava ja erikoinen vaiva ei haittaa elämää. Piti kuitenkin kirjoittaa kun joku kehdannu ees avata tän ketjun:rolleyes:

^Joo en tajunnut edes mainita tuosta. Joskus tuntuu että ote pettää kokonaan kun pitää jostain kiinni tietyllä lailla. Rystyseen ei myöskään satu kun sitä painaa. Paska vaiva.

Suositut

Back
Ylös Bottom