SUPERCARB 1kg -40%

Kipeytyvät jalat

En tiennyt mihin tämän olisin laittanut, joten aloitin uuden keskustelun. Elikäs minulla on ongelmana kipeytyvät jalat, lähinnä polvet ja jalkapohjat. Olisiko mimmeillä vinkkejä tähän? Polvet kipeytyvät juostessa ja kyykkyjä tehdessä. Mietin onko tämä normaalia alussa vai onko kyseessä vielä hormoonien vaikutusta (imetän ja synnytyksestä on alle puoli vuotta)? Juoksumatkat ovat vielä kevyet, samoin painot kyykyissä eli olen vasta aloittanut raskaamman liikunnan. Käyn melkein joka päivä vauvan kanssa kävelylenkeillä joko vaunuilla tai kantaen, tämän lisäksi käyn 3 kertaa viikossa reippaalla tunnin kävelylenkillä eli kävelyä kertyy paljon. Kannattaako tässä alkaa vähentämään kävelyä vai unohtaa juoksu? Kyykyistä en haluaisi luopua, koska haluaisin panostaa enemmän lihasten kehittämiseen. Vai kannattaako vain jatkaa entisellään ja katsoa poistuuko ongelma lihasten ja kunnon kasvaessa?

Toinen ongelma on kipeytyvät jalkapohjat. Minulla on korkeat "holvikaaret", ostin aikoinaan intersportista oman jalkapohjan mukaan tehdyt pohjalliset. Nämä auttoivat jonkun verran eli olen menossa ostamaan uudet. Samoin ostin uudet sisätossut, että on vaimennusta sisällä. Olisiko muita vinkkejä, miten jalkapohjan lihaksia vaikka voisi treenata? Auttaisiko esim. varpaille nousut, vai ihan normaalit treenit ajan kanssa?

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Polvien kipeytymisestä tulee ekana mieleen että onhan tekniikka kunnossa kyykyssä ja juoksussa? Kannattaa vaikka pyytää joku katsomaan pysyykö polvet linjassa vai kiertyykö esimerkiksi sisäänpäin.

Mä sain joskus ohjeeksi venyttää jalkapohjia kun kipeytyivät juoksemisesta. Eli varpaista kiinni ja vetoa :D myös jalkapohjien hierominen auttoi.

Omiin korviin ei ole ainakaan kantautunut että hormonit varsinaisesti aiheuttaisi polvikipuja, mutta onhan raskaus itsessään aika iso rasite polville ja jalkapohjille.

Mulle tuli ensimmäisenä mieleen että millaisella tekniikalla kyykkäät ja kyykkäätkö vapaalla vai smithissä? Ehkä kyseessä voi olla kans tottumattomuus ja polvien ympärys on raskauden ja sen jälkeen vähän heikentynyt. Jos todella tekee kipeää niin sitten salilta joku ammattilainen mukaan katsomaan. Nii ja se että ei jännitetä polvien kanssa vauhtia vaan lihaksilla.

Mun mielestä (joku varmaan on erimieltä) mutta painonnostossa meillä painostettiin sitä kun kyykättiin, että jalkaterät hieman auki kun kyykätään ja työnnetään polvia ulos. En tie miksi mulla tulee aina kylmät väreet kun ihmiset kyykkää polvet ja varpaat suoraa eteenpän :S

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Kokeilin taukoa ja oireet palasivat. Hankin uudet kengätkin, sekään ei auttanut. Tekniikasta.. en tiedä onko oikea tekniikka, mutta vastaavaa ei ole ennen ollut. Eli kävin salilla yli puolen välin raskauden, juoksun toki lopetin aiemmin. Nyt ihan muutaman minuutin juoksut ja parit kyykyt olemattomilla painoilla aiheuttavat kipua polvissa, vaikka rasitus siis naurettava. Tässä asiaa selvitettyäni joillekin hormoonit saattavat aiheuttaa imetyksen ajan nivelten kipuilua juurikin polvissa. Eli täytyypi laittaa urheilulle stoppi ja jatkaa keskustelua neuvolassa ettei pahempaa satu.. Kiitoksia kaikille vastanneille!

Älä nyt hemmetissä kaikkea liikuntaa lopeta, mieti mitä voit tehdä kivutta ja tee sitä! Kipuilu saattaa hyvinkin loppua kun olet täysin palautunut.

Suositut

Back
Ylös Bottom