En tiennyt mihin tämän olisin laittanut, joten aloitin uuden keskustelun. Elikäs minulla on ongelmana kipeytyvät jalat, lähinnä polvet ja jalkapohjat. Olisiko mimmeillä vinkkejä tähän? Polvet kipeytyvät juostessa ja kyykkyjä tehdessä. Mietin onko tämä normaalia alussa vai onko kyseessä vielä hormoonien vaikutusta (imetän ja synnytyksestä on alle puoli vuotta)? Juoksumatkat ovat vielä kevyet, samoin painot kyykyissä eli olen vasta aloittanut raskaamman liikunnan. Käyn melkein joka päivä vauvan kanssa kävelylenkeillä joko vaunuilla tai kantaen, tämän lisäksi käyn 3 kertaa viikossa reippaalla tunnin kävelylenkillä eli kävelyä kertyy paljon. Kannattaako tässä alkaa vähentämään kävelyä vai unohtaa juoksu? Kyykyistä en haluaisi luopua, koska haluaisin panostaa enemmän lihasten kehittämiseen. Vai kannattaako vain jatkaa entisellään ja katsoa poistuuko ongelma lihasten ja kunnon kasvaessa?
Toinen ongelma on kipeytyvät jalkapohjat. Minulla on korkeat "holvikaaret", ostin aikoinaan intersportista oman jalkapohjan mukaan tehdyt pohjalliset. Nämä auttoivat jonkun verran eli olen menossa ostamaan uudet. Samoin ostin uudet sisätossut, että on vaimennusta sisällä. Olisiko muita vinkkejä, miten jalkapohjan lihaksia vaikka voisi treenata? Auttaisiko esim. varpaille nousut, vai ihan normaalit treenit ajan kanssa?
Toinen ongelma on kipeytyvät jalkapohjat. Minulla on korkeat "holvikaaret", ostin aikoinaan intersportista oman jalkapohjan mukaan tehdyt pohjalliset. Nämä auttoivat jonkun verran eli olen menossa ostamaan uudet. Samoin ostin uudet sisätossut, että on vaimennusta sisällä. Olisiko muita vinkkejä, miten jalkapohjan lihaksia vaikka voisi treenata? Auttaisiko esim. varpaille nousut, vai ihan normaalit treenit ajan kanssa?