Kipeän ranteen huolto

Heippa kaikki!

Jälleen tää monille varsin tyypillinen vaiva, eli raskaan reeniputken jälkeen haluaa ranne hieman turvota ja olla arka - tää on mulle sellainen pari kertaa vuodessa ilmenevä ärsyttävä pikku ystäväinen ;)

Mulla se yleisemmin alkaa tällä perussyklillä, että harjoitusten jälkeisenä päivänä on aamuturvotusta kipuineen ja liikeradat eivät tietenkään ole normaalit. Iltaa kohden se jo lähtee aina paranemaan ja kestää just jonkun pari päivää toipua kokonaan.

Hoitona olen venytellyt ja antanut ihan vaan levätä raskaammista hommista :)

Oisko kenelläkään hyviä ideoita kuinka nopeuttaa sen paranemista tai ehkäistä syntymistä ?

Eli tietenkin, tää vaivahan syntyy kun :puntti: :puntti: :puntti: ( yllätys, yllätys ).

Kiitoksia jo etukäteen!

Rannetuet?

Se rannetuki on väline, jota yritän karttaa mahdollisimman paljon ihan vaan sen takia, että ranteet vahvistuisi ja pysyisivät vahvoina.

Esim. reenaan kanssa ranteita/forkkia ranteennostoilla erikseen penkkipunnerruksesta yms. ja ranteeni ovat melkoisen vahvat, eikä ranteennostot raskailla painoilla saa rannetta ärtymään.

Olenkin miettinyt just sitä, että miksi se sitten se kuitenkin ärtyy välillä.

Tää on eräistä vaivoista, jotka kuuluu kategoriaan 'mystiset'. :D

Se rannetuki on väline, jota yritän karttaa mahdollisimman paljon ihan vaan sen takia, että ranteet vahvistuisi ja pysyisivät vahvoina.

Esim. reenaan kanssa ranteita/forkkia ranteennostoilla erikseen penkkipunnerruksesta yms. ja ranteeni ovat melkoisen vahvat, eikä ranteennostot raskailla painoilla saa rannetta ärtymään.

Se rannetuki on se väline millä on mahdollista ehkäisi ranteidesi kipuilun. Rannetuen voipi katsos ottaa pois sitten siksi aikaa kun reenaa niitä kyynärvarren lihaksia (jotka sitä rannetta liikuttaa). Eikä sitä rannetukea joka sarjassa ja joka liikkeessä tarvi, vaan niissä mitkä ärsyttää.

Olenkin miettinyt just sitä, että miksi se sitten se kuitenkin ärtyy välillä.

Tää on eräistä vaivoista, jotka kuuluu kategoriaan 'mystiset'. :D

Ei. Se ei ole millään tavalla mystistä. Liika rasitus nivelelle -> nivel ärtyy. Erittäin yksinkertaista.

No, mutta se on sinun valinta. Jos ranteet kipuilee ja se vituttaa, niin rannetukia suosittelen kokeilemaan. Lopetti ainakin meikäläisen ranteita särkemästä, kun raskaimpiin penkkisarjoihin lisäsi rannetuet. Mutta jos on liian äijä käyttääkseen rannetukia, niin voihan sitä vain nauttia siitä särystä.

En ymmärrä miksi ihmiset kaihtavat ranne-/polvitukia, vetoremmejä ja vöitä. Ne yleensä auttavat nostamaan enemmän rautaa ja pitävät nivelet tuettuina sekä ennaltaehkäisevät loukkaantumisten syntymistä. Ei tietenkään koko ajan kannata käyttää, mutta itse ainakin on pakko kun alkaa painoa olla tangossa. Jos ne vievät kivun tms. mennessään en ymmärrä miksi joku ei kyseisiä apuvälineitä käyttäisi.

Ei. Se ei ole millään tavalla mystistä. Liika rasitus nivelelle -> nivel ärtyy. Erittäin yksinkertaista.
No, mutta se on sinun valinta. Jos ranteet kipuilee ja se vituttaa, niin rannetukia suosittelen kokeilemaan. Lopetti ainakin meikäläisen ranteita särkemästä, kun raskaimpiin penkkisarjoihin lisäsi rannetuet. Mutta jos on liian äijä käyttääkseen rannetukia, niin voihan sitä vain nauttia siitä särystä.

Joo, kyllä mä alan pikku hiljaa niille rannesiteille lämmetä - en tosiaan nauti nivelkivusta, varsinkaan kun se on osa jolla työtä täytyy paljon tehdä. :)

Mulla oli tossa treeniputki, jossa sitä ylirasitusta kertyi, varsinkin kun en päässyt lepäämään kunnolla. Nyt alkoi lepopäivät ja saan peräti ruhtinaalliset 3 päivää... ah! Tarpeeseen tulee, on koko äijä yhtä penkkiä, kyykkyä, nostoa, kääntöä.... :puntti:

Täytyypä kokeilla niitä siteitä - onko teillä mitään suosituksia / minkälaiset olisi hyvät ? :rock:

Kiitoksia kaikille vastauksista :kippis1:

Titan merkin THP siteet on ihan omaa luokkaansa. Tukevat niin perkeleesti ja ne saa melkein niin kireelle kun haluaa :) kannattaa ostaa kerralla hyvät, hintaa sellasilla on n. 30€

Itellä on nyt oireillu kanssa kummatti ranteet vähän. Enemmän on oikeessa "forkkujänteessä" ja ranteessa kipua ja olen aina salin jälkeen pitänyt 15-45 minuuttia jääpussia siinä ja heti perään Aloe Veraa. Tota 1-2 x päivässä. Viikon verran on nyt oireillut, johtui varmaan aika kovista punnerrusreeneistä. Voinko vetää huoleta ei niin ranteita rasittavia liikkeitä salilla vai pitääkö totaalilevoksi pistää? :confused:

Ja noi rannetuet. Sellaset kyllä hommaisin jos niistä oikeasti on jotain hyötyä? En ole ennen niitä kokeillut. Pitää varmaan jotain katella, onko porukoilla mielipiteitä asiaan?

Itellä on nyt oireillu kanssa kummatti ranteet vähän. Enemmän on oikeessa "forkkujänteessä" ja ranteessa kipua ja olen aina salin jälkeen pitänyt 15-45 minuuttia jääpussia siinä ja heti perään Aloe Veraa. Tota 1-2 x päivässä. Viikon verran on nyt oireillut, johtui varmaan aika kovista punnerrusreeneistä. Voinko vetää huoleta ei niin ranteita rasittavia liikkeitä salilla vai pitääkö totaalilevoksi pistää? :confused:

Ja noi rannetuet. Sellaset kyllä hommaisin jos niistä oikeasti on jotain hyötyä? En ole ennen niitä kokeillut. Pitää varmaan jotain katella, onko porukoilla mielipiteitä asiaan?
Hyötyä on ja paljon! Ei oo ranteet ollut kipeät sitten niiden oston :rolleyes:

Back
Ylös Bottom