Hieman aiheen vierestä...
Mulla on sattunu treenatessa kyynärvarsiin niin kauan kun muistan. Normaalisti ei tunnu missään mutta treenatessa(pahimpana haukan tekeminen) ekasta sarjasta alkaen on aivan pirun kipeät kyynärvarret. Kipu sijoittuu lähinnä aivan kyynärpään viereen. Kipu on sitä kovempaa mitä isommilla painoilla teen ja mitä enemmän treenaan. Painot eivät tosiaankaan ole suuret, sillä käsien treenaaminen on ollut erittäin marginaalista juuri ko. kivun takia. Hauis vasaraotteella ei aiheuta kipua, vaan lähinnä taivutetulla tai suoralla tangolla tehtäessä. Edes rotaatiot eivät tunnu aiheuttavan yhtä kovaa kipua kuin hauisten tekeminen.
Kipu on vihlovan ja jomottavan sekoitusta, ja tuntuu että se sijoittuisi luuhun. Lihaksia ei särje paineltaessa, mutta kipu on melkoinen jos luuhun painaa kunnolla. Kipu jatkuu treenin jälkeen lopun päivää, ja seuraavana päivänä kipua ei enää ole. Muuten tuosta ei ole mitään haittaa, mutta vituttaa treenata käsiä kun tuloksena ei ole muuta kuin kipua.
Maitoa yms. maitotuotteita juon/syön omasta mielestäni tarpeeksi, silloin tällöin jopa muutaman litran maitoa pelkällä iltapalalla. Päälle mm juustot ja hedelmärahkat kun jaksan tehdä. Muutenkin syön monipuolisesti.
Olen käynyt fysioterpiassa, kiropraktikolla ja urheiluhierojalla, mikään ei ole auttanut. Oikeasta kyynärpäästä on hermo vaurioitunut muissa harrastuksissa(alamäkipyöräily), mutta se ei selitä vasemman käden kipua, eikä usean viikon/kuukauden tauolla tunnu olevan vaikutusta. Käsien hermot ovat melko kireät, mutta olen jo pidemmän aikaa venytellyt niitä fysioterapeutin ohjeiden mukaan.
Kenelläkään mitään käsitystä vaivasta? Tuossahan noita on useampikin, eikä niillä välttämättä ole mitään tekmistä keskenään. Mainitsin nyt kuitenkin josko ne vois vähän valottaa asiaa.