kiinteytyminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Emmi
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
40
En ole kovin pitkään harrastanut liikuntaa, mutta nyt olen innostunut ihan olan takaa. Tavoitteena olisi kiinteytyminen ja sitten myöhemmin ehkä lihasten kasvattaminen. Eduksi tietysti olisi, että vähän kiinteytyisi kesään mennessä, mutta olen valmis pitkään prosessiin. Olen ihan normaalipainoinen, mutta omaan kuitenkin vähän tuota mahamakkaraa ja persettä :D Joten jos kehtaatte/haluatte antaa neuvoja tai vaikka varsinaisia rasvanpolttokuureja, KIITÄN jo etukäteen!!

Hei vaan Emmi, ja tervetuloa Punttimimmien alati kasvavaan porukkaan! Tuolta FAQ-osiosta löydät paaaaljon tietoa niin ravitsemuksesta kuin treenistäkin rasvanpolttomielessä, mutta tässä nyt alkuun muutamia "teesejä":

- punttitreeni kunnon painoilla kannattaa aloittaa HETI, jollet ole sitä jo tehnyt, ei vasta "kiinteytymisen"/rasvanpolttamisen jälkeen. Tämä siksi, että dieetillä menetetään helposti myös lihasmassaa, mikäli lihaksille ei anneta säännöllisiä ärsykkeitä riittävän raskaalla vastuksella.

- aerobinen liikunta edistää rasvanpolttoa. Liiallisuuksiin ei tässäkään kannata mennä, mutta esim. pari-kolme aamulenkkiä ja yksi-kaksi muuta aerobista harjoitusta/viikko riittänee ainakin alkuun. Itse käyn jumpassa (spinni tai pace) kerran viikossa, teen kaksi aamuaerobista kävellen (tai siis aloitan huomenna:D ) ja lisäksi teen jokaisen punttitreenin päälle 15 min aerobisen stepperillä tai soutulaitteella intervallityyliin.

- ruokavaliosta kannattaa siivota turhat sokerit ja huonot hiilarit pois, ja lisätä proteiinien määrää, itse pyrin syömään 2 g protskua/painokilo/vuorokausi. Hyviä rasvoja, kuten rypsi- ja kalaöljyä, pitää myös nauttia riittävästi (tässä lienee itselläni eniten opeteltavaa...)

Tällaista! Tuota FAQia kannattaa tosiaan selailla, kuten myös vanhoja threadeja, ja sitten jos ja kun herää lisää kysymyksiä, niin rohkeasti vaan kysymään, olet löytänyt tiesi aivan oikeaan paikkaan! :)

Kiinteytymisen myytistä sen verran, että sellaista asiaa ei fysiologisesti ole olemassa, että kiinteytyisi.

Lihas kasvaa ja pienenee, mutta ei tietääkseni muuta tiheyttään.

Ja usko pois, ei ole mitään vaaraa, että lihakset kasvaa vahingossa liian isoksi :)

Terveisin kirppu, joka on vuoden bodaillut ja näyttää yhä pikku kirpulta.. :thumbs:

Back
Ylös Bottom