Kiinnostunut katse

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ZweCCo
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
37
Kokeillaampas laittaa tänne kuva. Saa tulla sitä kritiikkiä ja mieluiten pitäisikin tulla. Opetteluvaiheessa kun tässä vielä aloittelevana kuvaajana ollaan niin ois hyvä saada vinkkiä että miten mennään parempaan päin. :rolleyes: Ja kuvaajana sitten olen tai ainakin haluan sellaiseksi että haluan ikuistaa itseäni kiinnostavia koheita mahdollisimman realistisesti. Ainakaan näillä näkymin ei kiinnosta mitkään rajusti epätodelliseksi muokatut kuvat tai jotkin taide tyyliset kuvat. Miten siis tämä sopii suunnittelemaani tyyliin? Kannattiko edes pistää näytille? Aina nolottaa näitä pistää kun tuntuu että onko tässä nyt sitten kuitenkaan mitään esittelemisen arvoista enemmän perehtyneiden mielestä. :nolo:

attachment.php

Liitteet

• IMG_3755-02_533x800-2.webp
    IMG_3755-02_533x800-2.webp
    57,4 KB · Katsottu: 1 106
...miksi koirankopin katto katkeaa noin reunasta?

Jotenkin en itse nähnyt niin tärkeeksi sitä kulmaa siinä että se olis pitänyt kaapata kuvaan mukaan. Yritän päästä irti semmosesta tavasta että kaikki kuvassa olevat asiat/esineet pitäis täysin kokonaisena olla kuvassa. Aiemmin tullut siihen syyllistyttyä ja sitten rajaukset on omasta mielestä jälkikäteen ajatellen menneet hieman pieleen kohdetta ajatellen. Tiedä sitten onko hyvä vai huono muiden mielestä tuo että jätin kulman pois? :)

Jos olis tehnyt reilummin, niin ois ehkä ollut OK, mutta toi pelkän kulman pois kerää liikaa huomion. Esin ois ollut ihan jees jos tuon olisi pystynyt esim oven kohdalta rajaamaan. Toki tämä täysin mutua.

Koirassa voisi olla enemmän valoa - yleensä kuvasta parhaiten "erottuu" se kohta, mikä on vaalein.

Kannattaa aina snadisti tuunaa etenkin valojen puolesta. Tässä vähän dodgea annettu ja hieman vignettii. Kohdetta kannattaa korostaa kun kyse on potretista.

Hemmetin siisti kyllä tuo MV versio! :rock:

Vasemmanpuoleisessa versiossa koiran korva näyttää jotenkin violetilta. Mahtaakohan johtua mun silmistä vai mistä?

Kiitoksia kaikille kommenteista ja neuvoista. Hyviä vinkkejä tulee täältä.

PS: Oisko muuten kenelläkään tiedossa tosi hyvää kirjaa näitä muokkauksia ajatellen? Lienee hieman helpommin pääsis alkuun tossa muokkaushommassa jonkin kirjan kautta. Suomen kielinen ois nopeampaa lukea mutta kyllähän tuo lontoonkin kieli menee jos selvästi paremmat kirjat on sieltä tarjolla? Tosin netistäkin kannattaa lienee etsiä niitä harjotusjuttuja lienee?

Hemmetin siisti kyllä tuo MV versio! :rock:

Vasemmanpuoleisessa versiossa koiran korva näyttää jotenkin violetilta. Mahtaakohan johtua mun silmistä vai mistä?

Kiitoksia kaikille kommenteista ja neuvoista. Hyviä vinkkejä tulee täältä.

PS: Oisko muuten kenelläkään tiedossa tosi hyvää kirjaa näitä muokkauksia ajatellen? Lienee hieman helpommin pääsis alkuun tossa muokkaushommassa jonkin kirjan kautta. Suomen kielinen ois nopeampaa lukea mutta kyllähän tuo lontoonkin kieli menee jos selvästi paremmat kirjat on sieltä tarjolla? Tosin netistäkin kannattaa lienee etsiä niitä harjotusjuttuja lienee?

Mulla olis se iso Photoshop raamattu, voisin myydä pois. Siinähän on yli tuhat sivua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom