Kickboxingin tai thaiboxingin aloittaminen Helsingissä?

Hei!

Tyttöystävä veti ässän hihasta ja ehdotti että menisimme potkunyrkkeilyn peruskurssille. Taisi lukea aiheesta täältä Pakkotoistosta. =)

Itsekin olen jonkinlaisen kamppailulajin aloittamisesta haaveillut pitkään ja vaikka aika todella on kortilla, olisi sitä hienoa vetää ainakin alkajaisiksi joku hyvä perusaloittelijakurssi läpi, jos pari kertaa viikossa kävisi reenailemassa.

Kilpaurasta en luultavastikaan haaveile, ellei laji täysin imaise minua mukaansa, joten tavoitteena on päästä hieman syvemmälle jonkun mielenkiintoisen kamppailulajin maailmaan ja parantaa yleistä kondista 2 krt viikossa tapahtuvan salitreenin ohella.

Luin jo tästä threadista (http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=57321) hieman noiden lajien eroista ja tuntuu siltä että thaiboxing saattaisi pienen pienellä erolla olla se minua enemmän kiinnostavampi laji. Lisäksi sangen pitkäkoipisena kattelin, että jaloistani saattaisi olla enemmän hyötyä thaiboxingissa, joka taitaa olla hieman enemmän potkupainotteinen? Joten onko asiasta tietävillä antaa vinkkiä, missä lajin treenaaminen kannattaisi aloittaa? Googlehan tarjoaa heti ensimmäiseksi melkoisen pätevältä näyttävää vaihtoehtoa: http://www.htbc.fi/ eli Helsinki Thaiboxing Club Ry:tä, onko tuosta ihmisillä hyviä kokemuksia? Lajia en kuitenkaan ihan 100% ole päättänyt, joten myös hyviä kickboxing -alkeiskursseja voi ehdotella.

Niin ja tärkeänä kriteerinä alkeiskurssille tosiaan on myös se, että sekä minä että tyttöystäväni saisi kurssista mahdollisimman paljon irti ja vieläpä yhdessä. =)

Kiitoksia mahdollisista vastauksista!

Jos tarkoitus on lähinnä harrastella, niin lajin sopivuus sentapausten seikkojen perusteella kuin jalkojen pituus on erittäin toissijaista. Etenkin kun aloittelijalla ei luultavasti ole edes kykyä kovin pätevästi vertailla sitä, kumpi laji kokonaisuutena sopisi hänelle paremmin. suosittelisinkin valitsemaan treenipaikan lähinnä sen mukaan, tuntuuko ohjaaja pätevältä ja sellaiselta, että hänen treeneissään haluaa olla. Lisäksi salin sijainti ja treeniajat (etenkin peruskurssin jälkeen) ovat tärkeä asia harrastuksen jatkuvuudelle.

Helsingissä on useita potkunyrkkeilyseuroja, joista valmennuksellisesti parhaina pitäisin varmaan GB-gymiä ja Itähelsingin Kehähukkia. Ainakin niistä on viime vuosina tullut tasokkaimmat ottelijat. Jos liikkuminen ei ole ongelma, niin Tikkurilassa olisi myös Vantaan Kamppailukeskus, joka on Suomen ylivoimaisesti tasokkain potkunyrkkeilyseura.

Thainyrkkeilyä en niin tunne, mutta sen tiedän, että HTBC on erittäin menestynyt seura. Toinen vaihtoehto King of the Ring on myös pärjännyt varsin hyvin.

GB-gymiltä löytyy molempia, joten itse ainakin ajattelin suunnistaa sinne kahden viikon päästä olevan muuton jälkeen.

Pitää varmaan olla sinne päähän yhteydessä, että tarvitseeko mennä peruskurssille, jotta pääsee treenaamaan.

Helsingin Ju-Jutsuklubilla alkaa sunnuntaina 24.8 peruskurssit suurella budonäytöksellä.

Lajeina ovat Hokutoryu Ju-Jutsu, Kickboxing, Lukkopaini, Brasilian Ju-Jutsu, Thaiboxing (King of the ring)

Ja tässä tulee nyt se tärkein: Voit osallistua kaikkien lajien harjoituksiin YHDELLÄ kurssimaksulla, joten ei tarvitse heti päättää mikä se laji nyt sitten on, valkkaa vaikka 2 tai 3 ja päätä sitten.

Itse suoritin 6 kk sitten peruskurssin Hokutoryu Ju-Jutsussa, Kickboxingissa ja Thaiboxingissa ja näitten lajien valmentajista voin ainakin sanoa, että osaavat hommansa.

http://www.ju-jutsuklubi.fi/Kurssimainos_Kesd_08.pdf

Juu alkaa, mutta ei hirveästi kiinnosta alkeiskurssit tässä vaiheessa.

Jos olet jo lajia harrastanut/käynyt peruskurssin muualla, niin ymmärtääkseni pääset suoraan varsinaiseen treeniryhmään. Ota yhteyttä GB:lle ja varmista asia.

Back
Ylös Bottom