Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Näistä eri ketoa selittävistä tietolähteistä on jo ollut juttua, mutta mikä kirja kannattaisi hankkia jos haluaa tieteellisemmän selityksen ketoilusta? Ts. molekyylitason juttua että miksi kannattaa tehdä näin eikä noin.
Okei kiitos! Jos tuo guarana on yhtä kuin kofeiinia, niin tosissaan vähän tärisyttää, itse en juo kahvia kuin 2-3 kuppia päivässä. Coca cola zeroa tosin menee jonkun verran. Ilmottelen sitten tänne miten kroppa reagoi.
Guarana on kasvi jossa on kofeiinia, aivan kuten kahvipapu ja kaakaokin. Tuossa uutteessa sitä kofeiinia oli se 10%. Eli kyse on kai sitten siitä kuinka täsmällisesti tuoteseloste on kirjoitettu, eli ilmoitetaanko varsinaisen kofeiinin määrä vai ei.Ei ole guarana yhtä kuin kofeiini, jos nyt oikein muistan niin kofeiinia oli yhdessä guarana uutteessa 10%.. purkin kyljestä pitäs löytyä tuo tieto?
Lyle McDonaldin The Ketogenic diet on aika hyvä yleisteos. Itse olen koonnut tiedon palasia aina Galenoksesta Pubmediin. Oikeilla avainsanoilla löytää paljon.
Ok, eli tuo McDonald ei ole liikaa "taviksille" suunnattu? Siis pointtina että en halua seurata sokeasti yhden gurun ohjeita, vaan minua kiinnostaa ainoastaan tieteelliset perustelut. Tätä threadiäkin kun lukee niin huomaa että ketosta puhuttaessa liikkeellä on ihan liikaa mutua. Asia olisi varmaan helpompi jos viralliset ravitsemussuositukset eivät olisi 50 vuotta jäljessä. Selailin eilen jotain faijan ostamaa kirjaa urheilijan ravitsemuksesta, ja pyörittelin siinä hiljaa silmiäni kaiken sen roskan edessä... No joo, vähän OT. Pubmediä kantsisi varmaan lukea, jos ei muuten niin unilääkkeeksi.![]()
Ok, eli tuo McDonald ei ole liikaa "taviksille" suunnattu? Siis pointtina että en halua seurata sokeasti yhden gurun ohjeita, vaan minua kiinnostaa ainoastaan tieteelliset perustelut. Tätä threadiäkin kun lukee niin huomaa että ketosta puhuttaessa liikkeellä on ihan liikaa mutua. Asia olisi varmaan helpompi jos viralliset ravitsemussuositukset eivät olisi 50 vuotta jäljessä. Selailin eilen jotain faijan ostamaa kirjaa urheilijan ravitsemuksesta, ja pyörittelin siinä hiljaa silmiäni kaiken sen roskan edessä... No joo, vähän OT. Pubmediä kantsisi varmaan lukea, jos ei muuten niin unilääkkeeksi.![]()
Juu saman olen itse huomannut. Todella huono juttu. Jopa olympiakomitean sivuilla annetaan ravinnosta falsea infoa.
Tällä hetkellä olo on muuten ihan loistava, mutta kropan nesteisyys ihmetyttää. Olo on kuin kamelilla, "kyttyrä" vaan on vatsanahan alla ja alaselässä. Ihon alla tuntuu olevan silkkaa vettä. Vaikka mittanauhan mukaan vyötärö kutistuu hyvää vauhtia, näyttää kunto silmämääräisesti löystyvän koko ajan. :(
Minulla on käynyt aivan toisinpäin ainakin toistaiseksi, tuntuu vesi karkaavan pois kropasta. Lienee normaalia, kun aika diureettista touhua tämä kuitenkin on. Oletko varma että ettei tuo "löystyminen" kuitenkin johdu vain siitä, että lihaksista on kahden viikon aikana poistunut glykogeeni ja vesi?
Voi toki olla noinkin, lihakset ovat ainakin täysin tyhjät. Mielenkiintoista nähdä, paljonko patteihin tulee painetta kun tankkaus on tehty.
Miten tupakointi ketogeenisellä dietillä? Onko jotain mainittavia haittavaikutuksia/vaaroja hiilaripitoiseen dieettiin verrattuna?
Ja tankkaukseen viel kreatiinit kaveriksi :D