Ketoosidieetti

Okei kiitos! Jos tuo guarana on yhtä kuin kofeiinia, niin tosissaan vähän tärisyttää, itse en juo kahvia kuin 2-3 kuppia päivässä. Coca cola zeroa tosin menee jonkun verran. Ilmottelen sitten tänne miten kroppa reagoi.

Näistä eri ketoa selittävistä tietolähteistä on jo ollut juttua, mutta mikä kirja kannattaisi hankkia jos haluaa tieteellisemmän selityksen ketoilusta? Ts. molekyylitason juttua että miksi kannattaa tehdä näin eikä noin.

Lyle McDonaldin The Ketogenic diet on aika hyvä yleisteos. Itse olen koonnut tiedon palasia aina Galenoksesta Pubmediin. Oikeilla avainsanoilla löytää paljon.

Tänään lähti kesädieetin loppurutistus ketolla liikkeelle. Pitkään olen jo heilunut ketodieetin rajoilla, alle 100g hiilaria päivässä ollut jo pari kuukautta. Nyt ajattelin sitten pistää kokeiluun tämänkin, kun tuntuu että ehkä on tosiaan pää ollut hieman sumuinen tiettyinä päivinä tämän dieetin aikana. Hienosti meni kyllä eka päivä, rasva maistuu mainiosti. Hieman ruokajuomaksi kaipasi maitoa, mutta eiköhän sen kestä, kun saa tankkauspäivinä sitä juoda kuitenkin.

Okei kiitos! Jos tuo guarana on yhtä kuin kofeiinia, niin tosissaan vähän tärisyttää, itse en juo kahvia kuin 2-3 kuppia päivässä. Coca cola zeroa tosin menee jonkun verran. Ilmottelen sitten tänne miten kroppa reagoi.

Ei ole guarana yhtä kuin kofeiini, jos nyt oikein muistan niin kofeiinia oli yhdessä guarana uutteessa 10%.. purkin kyljestä pitäs löytyä tuo tieto?

Ei ole guarana yhtä kuin kofeiini, jos nyt oikein muistan niin kofeiinia oli yhdessä guarana uutteessa 10%.. purkin kyljestä pitäs löytyä tuo tieto?
Guarana on kasvi jossa on kofeiinia, aivan kuten kahvipapu ja kaakaokin. Tuossa uutteessa sitä kofeiinia oli se 10%. Eli kyse on kai sitten siitä kuinka täsmällisesti tuoteseloste on kirjoitettu, eli ilmoitetaanko varsinaisen kofeiinin määrä vai ei.

Lyle McDonaldin The Ketogenic diet on aika hyvä yleisteos. Itse olen koonnut tiedon palasia aina Galenoksesta Pubmediin. Oikeilla avainsanoilla löytää paljon.

Ok, eli tuo McDonald ei ole liikaa "taviksille" suunnattu? Siis pointtina että en halua seurata sokeasti yhden gurun ohjeita, vaan minua kiinnostaa ainoastaan tieteelliset perustelut. Tätä threadiäkin kun lukee niin huomaa että ketosta puhuttaessa liikkeellä on ihan liikaa mutua. Asia olisi varmaan helpompi jos viralliset ravitsemussuositukset eivät olisi 50 vuotta jäljessä. Selailin eilen jotain faijan ostamaa kirjaa urheilijan ravitsemuksesta, ja pyörittelin siinä hiljaa silmiäni kaiken sen roskan edessä... No joo, vähän OT. Pubmediä kantsisi varmaan lukea, jos ei muuten niin unilääkkeeksi. :)

Ok, eli tuo McDonald ei ole liikaa "taviksille" suunnattu? Siis pointtina että en halua seurata sokeasti yhden gurun ohjeita, vaan minua kiinnostaa ainoastaan tieteelliset perustelut. Tätä threadiäkin kun lukee niin huomaa että ketosta puhuttaessa liikkeellä on ihan liikaa mutua. Asia olisi varmaan helpompi jos viralliset ravitsemussuositukset eivät olisi 50 vuotta jäljessä. Selailin eilen jotain faijan ostamaa kirjaa urheilijan ravitsemuksesta, ja pyörittelin siinä hiljaa silmiäni kaiken sen roskan edessä... No joo, vähän OT. Pubmediä kantsisi varmaan lukea, jos ei muuten niin unilääkkeeksi. :)

Juu saman olen itse huomannut. Todella huono juttu. Jopa olympiakomitean sivuilla annetaan ravinnosta falsea infoa.

Ei todellakaan ole taviksille. Siksi ehkä vähän huonokin, koska ns. kielitaitoinen perusihminen ei saa siitä terminologian vuoksi juuri mitään irti. Kirjoitettu akateemiseen tyyliin lähdeviitteineen. Laatuteos, mutta ei voi suositella kuin ihmisille, joita asia todella kiinnostaa ja yleisestikin on kiinnostusta hieman biokemiaan ja fysiologiaan. Aloin itse lukea aihepiiristä joskus ekan kerran pänttäsin lääkiksen kokeisiin, joihin en sitten koskaan mennyt kun toinen ala kiinnosti enemmän. Harrastuksen kannalta kuitenkin hyödyllistä ja kiinnostavaa tietoa. Voi kuulostaa hölmöltä, mutta lukemalla voi saada vaikkapa sen muutaman lihaskilon lisää käyttämättä voisilmäkorttia.

Toisaalta jos jokainen itseoppinut ravintoguru tällä palstalla lukisi noita ei tarvitsisi joka dieettiketjussa lukea aamupuuron tärkeydestä ja jatkuvan täysjyväpuputtamisen eduista... :rolleyes: Mitä enemmän aihealueeseen perehtyy, sitä vähemmän tuntuu tietävän.

edit. mitä tulee urheiluravitsemukseen, valitettavan paljon hyvää tietoa on venäjäksi... neukuthan muistaakseni keksi aikanaan elimistön "opettamisen" rasvakäyttöiseksi ja ennen suoritusta tehtävän glukoositankkauksen edut urheilussa. Koneesta ei lopu virta ollenkaan kun polttoaineenvaihto on valmiiksi ohjelmoitu :D

Täältäkin ääni The Ketogenic Dietille! Erittäin kattava opus safkaan ja treeniin liittyvistä perusasioista. Ihan mukavasti " ajan tasalla" vieläkin, vaikka onkin jo 10 vuotta ikää...

Tarkoituksena on tosiaan tehdä ensimmäinen tankkaus lauantaina, kun kaksi viikkoa ketolla tulee täyteen. Ruoka-aineet tankkaukseen on katsottuna, mutta paljonko tuota hiilaria pitää / kannattaa grammamääräisesti syödä??? Netistä löytyy sata erilaista ohjetta.

En ajatellut ottaa fruktoosia, vaan pidättäydyn pitemmissä hiilareissa, jos itsehillintä suinkin riittää. VHH:lla ollessa karkit ja sokeri ovat aiheuttaneet mahassa kaasupalloilmiön, joka ei houkuttele.

Tällä hetkellä olo on muuten ihan loistava, mutta kropan nesteisyys ihmetyttää. Olo on kuin kamelilla, "kyttyrä" vaan on vatsanahan alla ja alaselässä. Ihon alla tuntuu olevan silkkaa vettä. Vaikka mittanauhan mukaan vyötärö kutistuu hyvää vauhtia, näyttää kunto silmämääräisesti löystyvän koko ajan. :(

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Tällä hetkellä olo on muuten ihan loistava, mutta kropan nesteisyys ihmetyttää. Olo on kuin kamelilla, "kyttyrä" vaan on vatsanahan alla ja alaselässä. Ihon alla tuntuu olevan silkkaa vettä. Vaikka mittanauhan mukaan vyötärö kutistuu hyvää vauhtia, näyttää kunto silmämääräisesti löystyvän koko ajan. :(

Minulla on käynyt aivan toisinpäin ainakin toistaiseksi, tuntuu vesi karkaavan pois kropasta. Lienee normaalia, kun aika diureettista touhua tämä kuitenkin on. Oletko varma että ettei tuo "löystyminen" kuitenkin johdu vain siitä, että lihaksista on kahden viikon aikana poistunut glykogeeni ja vesi?

Minulla on käynyt aivan toisinpäin ainakin toistaiseksi, tuntuu vesi karkaavan pois kropasta. Lienee normaalia, kun aika diureettista touhua tämä kuitenkin on. Oletko varma että ettei tuo "löystyminen" kuitenkin johdu vain siitä, että lihaksista on kahden viikon aikana poistunut glykogeeni ja vesi?

Voi toki olla noinkin, lihakset ovat ainakin täysin tyhjät. Mielenkiintoista nähdä, paljonko patteihin tulee painetta kun tankkaus on tehty.

Voi toki olla noinkin, lihakset ovat ainakin täysin tyhjät. Mielenkiintoista nähdä, paljonko patteihin tulee painetta kun tankkaus on tehty.

Se fiilis on odottamisen arvoinen!
Kun vaan tankkaa kunnolla ja oikein, mieluiten tyhjennystreeni mukana kuvassa, niin paikat tuntuu räjähtävän.

Ja tankkaukseen viel kreatiinit kaveriksi :D

Miten tupakointi ketogeenisellä dietillä? Onko jotain mainittavia haittavaikutuksia/vaaroja hiilaripitoiseen dieettiin verrattuna?

Miten tupakointi ketogeenisellä dietillä? Onko jotain mainittavia haittavaikutuksia/vaaroja hiilaripitoiseen dieettiin verrattuna?

Mä en ole ainakaan kuullut mistään haittavaikutuksista enkä ole itse sellaisia huomannut. Ehkä jopa päinvastoin, ei tule poltettua niin paljon kun suussa on paska maku ja haluaa vaan jotain raikasta (vettä, pastilleja jne.).

Ja tankkaukseen viel kreatiinit kaveriksi :D

En uskalla! :D Otin vhh:lla kreatiinia viikon verran ja se nestepöhö ei unohdu ihan hetkeen. :D Painoa tuli 2,5 kiloa lisää ja ei se vesimäärä ihan kaikki lihaksiin mennyt. :hyvä:

Katsotaan nyt, mitä tuo hiilarihurjastelu saa aikaiseksi. Kreatiinia vasta seuraavaan tankkaukseen...

Niitä tankattavien hiilareiden grammamääriä voisi joku kommentoida?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom