Ketoosidieetti

350 x 2 = 600??? Taitaa ketoosi tehdä tehtävänsä :). No mutta anyway tässähän sanottiin jo magnesiumin tehokkaampia muotoja ja sitten sellanen, että mankkaa ei kannata ottaa aterian kanssa. Blokkaa imeytymisen. Kalsiumi ainakin taisi pilata mankan imeytymisen.

Siirtymävaihe vielä päällä ja yövuoro duunissa, ihmekkös jos ei noinkaan vaikea yhteenlasku osunut :D

Tänä aamuna ketostix näytti vielä negatiivista tulosta, jospa nyt jo huomenna muuttuisi positiiviseksi. Tosin yövuorossa tuli juotua vettä aika reippaanlaisesti joten sekin voi vaikuttaa tuohon... Nyt vaan kromia ja rasvaa enempi koneeseen niin eiköhän ala tikkukin värjäytymään!

Mulla ei oo kyllä ketosticki näyttänyt positiivista kertaakaan. Ei se kai vielä ole merkki siitä ettei ole ketoosissa? Rasvapainotteisesti tässä ollaan kuitenkin elelty niin pienillä hiilarimäärillä että "tavallista terveellistä perusruokaa" syövät ovat kauhistelleet.

Mulla ei oo kyllä ketosticki näyttänyt positiivista kertaakaan. Ei se kai vielä ole merkki siitä ettei ole ketoosissa? Rasvapainotteisesti tässä ollaan kuitenkin elelty niin pienillä hiilarimäärillä että "tavallista terveellistä perusruokaa" syövät ovat kauhistelleet.

Tuo toisten kauhistelu on aika huono mittari. Hiilareita hiipii vuorokauden kokonaiskaloreihin todella salakavalasti! En itse syö mitään punnitsematta, ja siitä huolimatta noita "piilohiilareita" kertyy vuorokaudessa lähelle se 20 grammaa.

Keittiövaaka ja kalorilaskuri käyttöön, niin ei tarvitse jossitella.

Ymmärtääkseni ne "laput" eivät näytä ketoosia, jos poltat kropassasi kaikki kehon vapauttamat ketoaineet. Jos on isot miinukset, niin sitten ketoaineita riittäisi kusen mukana värjäämään sitä testiliuskaa. Eli kroppasi voi olla kunnon ketoosissa, vaikkei se liuskoissa näkyisikään....
Tämä oli sitten mutuilua ;-)

PS. Sammo the ketomaster, auta! ;-()

On kyllä uskomattoman tiukassa nää maharasvat. Olen kyllä hyväksynyt jo teorian, että olen lähtökohtaisesti insuliiniresistentti energiahamsteri jonkun jääkauden aikaisen geneettisen pullonkaulan vuoksi, kun ravintona oli vain hylkeenrasvaa. :kuola:

Kiitokset tankkaustipseistä! :thumbs:

Samaa olen kyllä ajatellut noista maharasvoista. Ne ei ilmeisesti sula ruumisarkussakaan ainakaan 25 vuoteen? Navan ympärillä ja jenkoissa on sellaista inuiittirasvaa, että hermot menee! :curs: Ilmankos meikäläisen kasvonpiirteet onkin suoraan eskimoiden sukukirjasta. :D

Mutta en prkl luovuta. Menen miinuksilla vaikka jouluun asti, mutta noi laardithan LÄHTEE! :whip:

Kiitokset tankkaustipseistä! :thumbs:

Samaa olen kyllä ajatellut noista maharasvoista. Ne ei ilmeisesti sula ruumisarkussakaan ainakaan 25 vuoteen? Navan ympärillä ja jenkoissa on sellaista inuiittirasvaa, että hermot menee! :curs: Ilmankos meikäläisen kasvonpiirteet onkin suoraan eskimoiden sukukirjasta. :D

Mutta en prkl luovuta. Menen miinuksilla vaikka jouluun asti, mutta noi laardithan LÄHTEE! :whip:

Äläs nyt, siinä ei oo sitte lasten mukava istuskella jouluna pukin sylissä kun reisiluu painaa ikävästi ja pukin posket on lommolla :D

On kyllä uskomattoman tiukassa nää maharasvat. Olen kyllä hyväksynyt jo teorian, että olen lähtökohtaisesti insuliiniresistentti energiahamsteri jonkun jääkauden aikaisen geneettisen pullonkaulan vuoksi, kun ravintona oli vain hylkeenrasvaa. :kuola:

Jep vähän sama homma täällä :( vaikka en ketolla ookaan vaan vhh:lla...

Jep vähän sama homma täällä :( vaikka en ketolla ookaan vaan vhh:lla...

Kaksipuolinen juttu. Hyvä puoli tässä kummajaisuudessa on se, että kasvaminen kyllä onnistuu vaikka syö kuin tytöt, kunhan mukana on vähänkin hiilihydraattia. Läskejään kroppa taas rakastaa yli kaiken.

Joo, sama täällä. Jenkkakahvat lelluu ja masupoimusta saa kiinni. Kai kroppa on sitten löytänyt sen rasvaprosentin jonka se katsoo ihanteelliseksi, vaikka se onkin virallisen ihanteellisen yläpuolella.

Teoria: lihoin joskus kauan sitten ja laihdutin sen pois, mutta rasvasolut olivat jakautuneet. Ja nyt nämä läskien rippeet ovat niitä jakautuneita rasvasoluja jotka ovat kyllä kutistuneet, mutta eivät lähde enää mihinkään. Olisko noin?

Onko toi tankkaaminen täysin pakollista. Aattelin vetästä ton 4vk ketoosil ilman mitään tankkauksii. Tuleeko tuosta jotain ongelmia, jos ei pidä tankkauksia?

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Onko toi tankkaaminen täysin pakollista. Aattelin vetästä ton 4vk ketoosil ilman mitään tankkauksii. Tuleeko tuosta jotain ongelmia, jos ei pidä tankkauksia?

Kukaan ei tuskinpa pystyy vastaamaan tohon sun puolesta, kokeilemalla se selvii. Toisilla pysyy treenitehot hyvinä ilman tankkailuakin kun taas toisilla ei.

Nii elikkä silloin on tankkauksen paikka kun alkaa hyytymään treeneissä vai? Ja kannattaako tuota kofeiinia nauttia? Eikö se mennyt niin, että kofeiini kiihdyttää aineenvaihduntaa eli silloinhan sitä kannattaa käyttää.

Ketoillessa kofeiini on kaksiteräinen miekka, sillä se nostaa insuliiniresistenssiä ( / heikentää insuliiniherkkyyttä). Eli riippuu siitä haluatko karistaa rasvoja vaiko saada treenitehoja ja massaa. Jälkimmäinen vaikutus on ilmeisesti vain väliaikainen, ja pitkällä tähtäimellä näyttäisi olevan parempi jättää kofeiini käyttämättä muutoin kuin "hätätilanteissa".

http://care.diabetesjournals.org/cgi/content/full/25/2/364

Nyt vähän pohdituttaakin, kun sida cordifoliaa suositellaan yhdessä kofeiinin kanssa, kun taas Atkins huomasi että jotkut hänen potilaansa eivät onnistuneet pudottamaan painoaan tietyn rajan alapuolelle ennen kun lopettivat kofeiinin käytön. Onko kofeiini yhdessä sifa cordifolian kanssa tosiaan teholtaan parempi kuin sida cordifolia yksinään?

( jotkut suosittelevat jopa kofe-sida-aspiriini -yhdistelmää)

Ketoillessa kofeiini on kaksiteräinen miekka, sillä se nostaa insuliiniresistenssiä ( / heikentää insuliiniherkkyyttä). Eli riippuu siitä haluatko karistaa rasvoja vaiko saada treenitehoja ja massaa. Jälkimmäinen vaikutus on ilmeisesti vain väliaikainen, ja pitkällä tähtäimellä näyttäisi olevan parempi jättää kofeiini käyttämättä muutoin kuin "hätätilanteissa".

http://care.diabetesjournals.org/cgi/content/full/25/2/364

Nyt vähän pohdituttaakin, kun sida cordifoliaa suositellaan yhdessä kofeiinin kanssa, kun taas Atkins huomasi että jotkut hänen potilaansa eivät onnistuneet pudottamaan painoaan tietyn rajan alapuolelle ennen kun lopettivat kofeiinin käytön. Onko kofeiini yhdessä sifa cordifolian kanssa tosiaan teholtaan parempi kuin sida cordifolia yksinään?

( jotkut suosittelevat jopa kofe-sida-aspiriini -yhdistelmää)

"caffeine stimulated FFA production, either as a consequence of epinephrine-mediated lipolysis or by inhibiting adenosine-induced suppression of lipolysis" ;)

Kofeiini nimenomaan lisää triglyseridien määrää veressä, eli toisin sanoen purkaa rasvavarastoja käyttöön kiihdyttämällä adrenergista järjestelmää.

Kofeiini on non-selektiivinen PDE-inhibiittori, eli pidentää katekoliamiinien vaikutusaikaa. Se tehostaa aika radikaalisti E-pohjaisten alkaloidivalmisteiden vaikutusta.

Tälläistä sidaa tuli nyt tilattua, hintakin oli vielä miellyttävä. Varmaan ensimmäinen viikko 1+1 per päivä ja viikot 2-3 annostuksella 2+2. Pitäisikö vielä kofeiinitabletteja ottaa, vaikka tässäkin on jo guaranaa mukana?

2 kapselia sisältää:
Guarana 500mg
Sida Cordifolia 260mg (10% alkaloideja )
White Willow-uute 560mg ( 20% Salisiinia)

Ei tosiaan kannata, ja tuo 500 mg guaranaa ( = kofeiinia) kuulostaa annoksena aika tykiltä. Tutinaa luvassa. Mutta toleranssi varmaan nousee nopeasti. Tuossa näyttää olevan kuitenkin kaikki kolme yhdessä. Kofeiini + efedriini + aspiriini ≈ guarana + sida cordifolia + salisiini. Kuulostaa näin maallikon korvaan ihan toimivalta.

Rupeaa mietityttämään että mitäs sitten kun kuuri loppuu? Tuleeko karseat vieroitusoireet ja palaavatko läskit kohisten?

Näistä eri ketoa selittävistä tietolähteistä on jo ollut juttua, mutta mikä kirja kannattaisi hankkia jos haluaa tieteellisemmän selityksen ketoilusta? Ts. molekyylitason juttua että miksi kannattaa tehdä näin eikä noin.

Hmm, en ole ennen oikeastaan dietannut salireenin aikaan ja ketolla ollaan nyt ekaa kertaa..

Onko normaalia, että sarja kestävyys laskenut aika kovastikin nyt ekan n. 3vk:n aikana? Esimerkikis penkissä tein 85kg 3x5 sarjan puhtaasti kun lopetin bulkin, nyt tuntuu että 75kg tuntuu jo ihan saatanan raskaalta.. Saan kuitenkin saman eli 85kg n. 3-4 kertaa ylös. Onko mulla jokin kussut vai onko näin iso pudotus normaalia? Lähinnä tuntuu hassulta, että en 10kg nosto/lasku painoissa tuntuu yhtä raskaalta. Mavessa samantapaista huomattavissa. Kyykky ainoa, jossa laskua ei ole tullu. Tai sitten olen onnistunut ryssimään tekniikkani jotenkin :david:

Hmm, en ole ennen oikeastaan dietannut salireenin aikaan ja ketolla ollaan nyt ekaa kertaa..

Onko normaalia, että sarja kestävyys laskenut aika kovastikin nyt ekan n. 3vk:n aikana?

Sanoisin, että kuuluu asiaan. Omissa treeneissä olen huomannut ihan saman, eli sarjoissa seinä tulee vastaan todella nopeasti. Sarjoja voisi sitten toisaalta tehdä vaikka kuinka monta. Kroppa tuntuu käyvän dieselillä, eikä uupumista näy eikä kuulu. Olo on sellainen, että treeniä voisi jatkaa vaikka pari tuntia putkeen. Hiki irtoaa hyvin ja mikäs sen mukavampaa näin diettaillessa. :)

Mullakin on treenipainot laskenu roimasti. Ketolla on "liikaa virtaa" eikä itse huomaa mitään väsymystä, joten se tuleekin sitten vähän puun takaa kun rauta ei nouse. Huvittaa kun on salilla ja latoo liikaa painoa tankoon, mikä ei sitten nouse, ja joutuu vaan nöyrästi poistamaan turhat egopainot yhden toiston jälkeen...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom