Ketoosidieetti

Et viittis samovaari selventää, että onkos tuon leusiinin käyttö samaan tarkoitykseen yhtä tiedossa oleva juttu? Itse leusiinin avulla sain ketostickkiin jo seuraavana aamuna väriä, mutta seuraavina päivinä en juurikaan mitään, vaikka hiilareina saatoin syödä päivässä VAIN puolikkaan kurkun. Voiko älytön vedenjuominen estää ketostickkien reagoimisen?

Taviksen parhaat ketoosin upottamis lisäaineet: kromi ja magnesium ja leusiini?

Leusiini ihan uutta mulle tässä yhteydessä!

Lisäksi, inkivääri on myös toimiva ja ilmeisesti myös vanha kehonrakentajien "salaisuus" oluthiiva :)

Joka tapauksessa, tuossa on jo tuollaisenaan ihan riittävä ja kattava lista: itse asiassa nyt kun vanadylit on loppu, käytän itse pelkkää kromia tankkauksen jälkeen.
No, magnesiumia tulee illalla zma:n yhteydessä, mutta maanantaina/tiistaina otan joka aterialla 50-100mcg kromia ja tälläkin olen viimeistään ti-iltana tikkujenkin mukaan ketoosissa. Itse asiassa nyt olin jo tänä aamuna, kun tein eilen illalla tuon ylimääräisen treenin.

Tankkauksen aikana otan ensimmäisten maltojen kanssa nyt 1.kertaa kokeiluna lisäksi extrana magnesiumia ja kaliumia ja vähän suolaa. Mutta tosiaan takaisin ketoosiin hakeutuessa pelkällä kromillakin pärjää.

Bzzzt, älä rajoita rasvaa. Ketoosin ideana on että keho käyttää rasvaa energiaksi, ja se vaatii sitä että kalorien pääasiallisena lähteenä on rasva, jolla hiilarit korvataan (~70% kaloreista). Siitä tuo nälkä on varmaan johtunutkin.

Siis puhuinkin ennen ketoiluani harjoittamasta dietistä, jossa vähensin kalorit hiilareista ja rasvasta. En ollut siis tuolloin lähelläkään ketoosia.

Nyt ketolla rasvan määrä kokonaisenergiasta on 70%, protskua 28% ja hiilaria loput hilut (5-15 grammaa). Ja nälkä on tosiaan silti kaamea.

Nyt ketolla rasvan määrä kokonaisenergiasta on 70%, protskua 28% ja hiilaria loput hilut (5-15 grammaa). Ja nälkä on tosiaan silti kaamea.

Onpa tuokin mahdollista. Lisää vaan mättöä koneeseen, herkkusienet on hyvää hutturavintoa mikä täyttää masua mutta ei tuo kaloreita tai hiilareita. Voipi myös olla ettet tartte tuota -1k kalorivajetta heti ketolla. Otappas puolikkaan jauhelihapaketillisen verran lisää kaloreita ja isket siihen kylkeen pari tölkkiä lidlin halppoja herkkusieniä, niin pitäisi yöt viettää rauhallisesti, muissa kuin mäkkäriunissa.

Olen tässä myös miettinyt, kaloreita ja prosentteja laskiessani tuota rasvan määrää, että jos sittenkin syön sitä liian vähän. Otetaan esimerkiksi jauheliha, jossa on ketoiluun ilmeisesti täydelliset arvot 30% p ja 70& r. Ok, isket sen kalorikoneisiin ja käyt mättämään ja vietät päiväsi nälässä. Mietin missä vika, voisiko se olla siinä että kun tapana ei ole pillillä pannun pohjalta jokaista ihralammikkoa suuhun imaista, niin että jätän vahingossa sittenkin sen 10-20% kaloreistani syömättä? HEITÄNKÖ ELÄMÄN ELIXIIRINI LUPSAKASTI VIEMÄREITÄ TUKKIMAAN, vai kuvittelenkohan vain.

Viimeksi muokattu:
Minuakin on ketoilusta huolimatta vaivannut outo makeannälkä viime päivinä, ja nyt kun S225T tuli maininneeksi kromin, päätin vähän lukea siitä ja piti sitten käydä ostamassa koe-erä kromivalmistetta kun totesin ettei missään vitamiinipillereissäni ollut kromia.

Ketoillessa insuliinitasot pysyvät matalina, ja kromi netistä pikaluntattujen tietojen perusteella parantaa insuliinin vaikutusta. Katsotaan onko tällä vaikutusta, kun mielessä on hämäriä muistikuvia jostain "kromi hillitsee makeannälkää" -tyylisistä otsikoista.

Sida Cordifoliaa hakemaan niin ei nälkä vaivaa, lähtee ketokin käyntiin suhteellisen vauhdilla :D

^ Kiitti vinkistä, piti heti käydä netissä lunttailemassa. Hmm, aiheuttaako tuo tosiaan masennusta? ("t has a depressive effect on the central nervous system")

Roskatutkimus. Tehty rotilla annostuksella 1g/kilo ja sitte katseltu jaksaako ne olla aktiivisia...

Annostus on ihmisillä about 300mg 8% standardisoitua vrk.

Vaikutus on ennemminkin :hyper:, eipä edes taukojen aikana ole ollut sen kummempia depiksiä.

Tosin luonnollisestihan tuokin vaatii kaverikseen kofeiinin. Aihe ei varsinaiseti liity ketoosiketjuun, mutta kyllähän tuo tuntuu nopeuttavan ketoosiin siirtymistä ja auttavan muutenkin dieetillä ;)

Minkäslaisina annoksina kromia kannattaa nappailla kun ketoosin pyritään? Apteekista kävin ostamassa purkin ja näyttäisivät olevan 50 mg nappeja. Magnesiumia on mennyt tänään 600 mg eli kaksi 350 mg:n nappia.

Roskatutkimus. Tehty rotilla annostuksella 1g/kilo ja sitte katseltu jaksaako ne olla aktiivisia...
Ahaa, eli ajoivat rotat aivan loppuun. Tämmöinen tempaus.

Hmm, pikaisen nettiselvittelyn perusteella tuli vastaan varoituksia tyyliin "ei kilpaurheilijoille!". Lasketaanko tää doping-aineeksi tai jotain, kun siinä on kasviperäistä pseudoefedriiniä?

Aiheuttaako tuollainen kiihtynyt aineenvaihdunta sitten lihaskatoa? Vai palaako pelkät läskit vaan kunhan huolehtii että pysyy ketoosissa?

Magnesiumia on mennyt tänään 600 mg eli kaksi 350 mg:n nappia.
Kromista en osaa sanoa, mutta magnesiumista voisin mainita että jos se on magnesiumoksidia, se imeytyy aika huonosti, ja yliannostusvaaraa ei ole sikäli että kroppa ei ota sitä suolesta läpi enempää kuin se tarvitsee. Ainoa, mitä voi käydä jos ottaa liikaa on se, että vatsa menee löysäksi.

Magnesiumista on useita eri muotoja. Magnesiumsitraatti taitaa olla hieman hyödyllisempää kuin -oksidi?

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Sida Cordifoliaa hakemaan niin ei nälkä vaivaa, lähtee ketokin käyntiin suhteellisen vauhdilla :D

Hyi hyi, tuohan menee jo urheilun harmaalle alueelle. :D Mutta pidetään tuo yrttiefe mielessä jos läski jää miinuskaloreista huolimatta asumaan seuraavan neljän vkon aikana.

Hieman on näläntunne hellittänyt, eikä suklaakaan ole enää mielessä 24/7. Lähdin hakemaan ketoosia, kun paino tuntui jumiutuvan 87 kiloon jo kolmanneksi viikoksi. Uskomattoman paljon tuo hiilari sitoo kroppaan nestettä, koska viikon ketoosi on pudottanut aamupainon jo 85 kiloon. Ja nälästä päätelleen aineenvaihdunta toimii taas kunnolla.

Salilla vaan toivoisi että lihaksissa olisi edes jonkinlaista painetta. Sarjoissa tulee seinä vastaan ihan yht'äkkiä, eikä pumpista ole oikein tietoakaan. Ensimmäistä hiilaritankkausta odotellessa... :)

Ahaa, eli ajoivat rotat aivan loppuun. Tämmöinen tempaus.

Hmm, pikaisen nettiselvittelyn perusteella tuli vastaan varoituksia tyyliin "ei kilpaurheilijoille!". Lasketaanko tää doping-aineeksi tai jotain, kun siinä on kasviperäistä pseudoefedriiniä?

Aiheuttaako tuollainen kiihtynyt aineenvaihdunta sitten lihaskatoa? Vai palaako pelkät läskit vaan kunhan huolehtii että pysyy ketoosissa?

Ennemminkin suojaa lihaskadolta ja piiskaa kehoa stimuloimaan katekoliamiinien kautta non-selektiivisesti mm. beeta-reseptoreita. Kilpailuissa kyllä kielletty, mutta ei harjoituskaudella. Pääasiassahan tuo on pseudoa, mutta mukana on vähän joka isomeeria. Pseudoakin dissataan ihan turhaan, koska se laukaisee noradrenaliinia todella tehokkaasti. PSE poistettiin dopingaineluettelosta 2004, mutta ei tuota voi tietenkään kilpaurheillessa käyttää kisakautena, juuri noiden isomeerien runsauden vuoksi. Mulla on auttanut myös astma- ja allergiaoireisiin, vaikka niihin on kyllä luonnollisesti ihan omat lääkkeet.

Polttaa rasvaa, eikä ketoosinkaan kanssa ole niin nuukaa. Edistää myös ketoosiin siirtymistä. Ei kuitenkaan mikään taikajuttu, lähinnä hyvää lisätukea dieetillä ja tehoa treeneihin kun yhdistää tyrosiiniin ja kahviin (tai muuhun kofeiinipitoiseen).

Hyi hyi, tuohan menee jo urheilun harmaalle alueelle. :D Mutta pidetään tuo yrttiefe mielessä jos läski jää miinuskaloreista huolimatta asumaan seuraavan neljän vkon aikana.

Hieman on näläntunne hellittänyt, eikä suklaakaan ole enää mielessä 24/7. Lähdin hakemaan ketoosia, kun paino tuntui jumiutuvan 87 kiloon jo kolmanneksi viikoksi. Uskomattoman paljon tuo hiilari sitoo kroppaan nestettä, koska viikon ketoosi on pudottanut aamupainon jo 85 kiloon. Ja nälästä päätelleen aineenvaihdunta toimii taas kunnolla.

Salilla vaan toivoisi että lihaksissa olisi edes jonkinlaista painetta. Sarjoissa tulee seinä vastaan ihan yht'äkkiä, eikä pumpista ole oikein tietoakaan. Ensimmäistä hiilaritankkausta odotellessa... :)

Tää natubodarin elämähän ei ole mitään muuta kuin taiteilua tällä harmaalla alueella, kun ei sinne dark-sidelle halua mennä. Luonnontuotteita vain ;) Kreatiinikin on vienyt synteettisenä monta kaveria hautaan :lol2:

Noh, asiaan.

Koita tota Targeted Ketogenic Dietia ja lataa ennen treeniä maltoo, perunaa tai glukoosia 30-60g krean kanssa. Sun kokoinen äijä palaa kovan treenin jälkeen ketoosiin hetkessä ja ainakin mä olen tolla saanut treenitehot ja paineet lihaksiin takaisin. Puntin jalkaprässi vaan natisee liitoksistaan kun paiskitaan meneen :evil:

edit. pitääkin maksaa äkkiä pakkiksen vippi, jotta pysytään harmaalla alueella...

Minkäslaisina annoksina kromia kannattaa nappailla kun ketoosin pyritään? Apteekista kävin ostamassa purkin ja näyttäisivät olevan 50 mg nappeja. Magnesiumia on mennyt tänään 600 mg eli kaksi 350 mg:n nappia.

1-2 nappia vaikkapa joka aterialla kunnes ollaan ketoosissa.

350 x 2 = 600??? Taitaa ketoosi tehdä tehtävänsä :). No mutta anyway tässähän sanottiin jo magnesiumin tehokkaampia muotoja ja sitten sellanen, että mankkaa ei kannata ottaa aterian kanssa. Blokkaa imeytymisen. Kalsiumi ainakin taisi pilata mankan imeytymisen.

Koita tota Targeted Ketogenic Dietia ja lataa ennen treeniä maltoo, perunaa tai glukoosia 30-60g krean kanssa. Sun kokoinen äijä palaa kovan treenin jälkeen ketoosiin hetkessä ja ainakin mä olen tolla saanut treenitehot ja paineet lihaksiin takaisin. Puntin jalkaprässi vaan natisee liitoksistaan kun paiskitaan meneen :evil:

Ajattelin kokeilla tankkausta CKD-tyyliin joko tänä vkonloppuna tai sitten viikon päästä. Siitä takaisin ketolle ja sitten voisikin kokeilla tuota TKD:tä. Jos vaikka pääsisi eroon noista viimeisistäkin vauvarasvoista joskus. Ne ei vaan ihan hetkessä tunnu sulavan, kun niitä on 30 vuotta hartaudella hankittu. :D

Pääpiirteissään olen (aiempien postauksien perusteella) tuon CKD:n tankkausjakson suunnitellut, mutta olisko siihen mitn hyviä vinkkejä? Mistä noita hiilareita kannattaa mieluiten ladata? Yritän välttää sokerista vesipöhöä ja paskaa oloa.

Vielä yksi kyssäri harmaalta alueelta. ;) Miten tuo sida cordifolia vertautuu efeen? Itse saan efestä "alastulovaiheessa" ahdistuskohtauksia, en kestä olla yksin ja tuntuu että seinät kaatuu päälle. Mahtaakohan tällä toisella yrtillä olla samanlaisia vaikutuksia?

Tosin toistaiseksi tuntuu että ketoilu etenee ilman apuvälineitä. Viimeksi sain kitua vajaan viikon ennen kuin pääsin ketoosiin, nyt keto-sticki meni jo tokana päivänä lievästi punaiselle. :dance:

Vielä yksi kyssäri harmaalta alueelta. ;) Miten tuo sida cordifolia vertautuu efeen? Itse saan efestä "alastulovaiheessa" ahdistuskohtauksia, en kestä olla yksin ja tuntuu että seinät kaatuu päälle. Mahtaakohan tällä toisella yrtillä olla samanlaisia vaikutuksia?

Tosin toistaiseksi tuntuu että ketoilu etenee ilman apuvälineitä. Viimeksi sain kitua vajaan viikon ennen kuin pääsin ketoosiin, nyt keto-sticki meni jo tokana päivänä lievästi punaiselle. :dance:

Same stuff, eri isomeeri pääosassa. Ei vaikuta sentraalisesti juurikaan, mutta jos tosiaan tuollaisia vaikutuksia tulee niin en lähtis kokeileen.

Ajattelin kokeilla tankkausta CKD-tyyliin joko tänä vkonloppuna tai sitten viikon päästä. Siitä takaisin ketolle ja sitten voisikin kokeilla tuota TKD:tä. Jos vaikka pääsisi eroon noista viimeisistäkin vauvarasvoista joskus. Ne ei vaan ihan hetkessä tunnu sulavan, kun niitä on 30 vuotta hartaudella hankittu. :D

Pääpiirteissään olen (aiempien postauksien perusteella) tuon CKD:n tankkausjakson suunnitellut, mutta olisko siihen mitn hyviä vinkkejä? Mistä noita hiilareita kannattaa mieluiten ladata? Yritän välttää sokerista vesipöhöä ja paskaa oloa.

Peruna, riisi ja malto. Menee hyvin lihaksiin. Ei sakkaroosia tai fruktoosia.

On kyllä uskomattoman tiukassa nää maharasvat. Olen kyllä hyväksynyt jo teorian, että olen lähtökohtaisesti insuliiniresistentti energiahamsteri jonkun jääkauden aikaisen geneettisen pullonkaulan vuoksi, kun ravintona oli vain hylkeenrasvaa. :kuola:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom