Ketoosidieetti

'

Tossa olis noi mittatulokset.. Aiemmat jokunen hetki ennen dieettiä ja jälkimmäiset vissiin viikko keton pääättymisen jälkeen.

fS-Kol 2,9 (viitearvo <5)
fS-kol-HDL 0,88 (viitearvo >1)
fS-Kol-LDL 1,7 (viitearvo <3)

fS-Kol 5,1
fS-Kol-HDL 1,24
fS-Kol-LDL 3,6

Hapettumisista ja hiukkasista en tiedä.. Paluu normisafkoille tietty normalisoi ton tilanteen.

Mie en tiiä, onko 5.1 kolesteroli katosta läpi ampumista? Sitten toinen juttu, millainen oli ruokailu kalorimääriltään päivää tai päiviä ennen mittausta molemmissa tapauksissa?

Joo.. Näinhän se on. Niin tarkkaa kirjanpitoa ei löydy, että voisin sanoa mitä söin edeltävinä päivinä. Molemmat verikokeet otettu aamusta 12h paastolla. Ja onhan noi arvot nyt puolessa vuodessa kuitenkin kohonnut. "Ampuiko ne läpi katosta", niin siitä voi jokainen muodostaa oman mielipiteen. Kunhan nyt vähän väritin ja elävöitin.. Viitearvot kuitenkin paukkui. Sitä ei kaiketi voi kiistää.

Kysytään nyt vielä kerran selvennykseksi. Kumpaa suosittelette enemmän aerobista vai anaerobista liikuntaa ketolle? Olen antanut itselleni ymmärtää että aerobinen liikunta tuhoisi enemmän lihaksia ketolla kuin anaerobinen ja siksi ei niin suositeltavaa. Olenko nyt ihan hakusessa. Paino on kyllä ketolla tippunut pelkällä puntilla ja voimatasot pysyneet samassa.

Kysytään nyt vielä kerran selvennykseksi. Kumpaa suosittelette enemmän aerobista vai anaerobista liikuntaa ketolle? Olen antanut itselleni ymmärtää että aerobinen liikunta tuhoisi enemmän lihaksia ketolla kuin anaerobinen ja siksi ei niin suositeltavaa. Olenko nyt ihan hakusessa. Paino on kyllä ketolla tippunut pelkällä puntilla ja voimatasot pysyneet samassa.

If it ain't broke don't fix it. Jos putoaa sillä mitä teet nytten niin, ei sitä silloin kannata muuttaa.

Eilispäivä klo 15 jälkeen on menty ilman hiilareita. Tämän päivän makroravinnejakauma on kalorilaskurin mukaan proteiinit 27 % (164 g) hiilarit 3 % (20 g) rasvat 70 % (184 g) kalorit yhteensä 2344 kcal.

Painoa on 87 kg ja pituutta 180. Kulutus samaisen laskurin mukaan kun mukana on 60 minuutin salitreeni n. 3100 kcal.

Ruokana mm. kananmunat, edam, pekoni, rypsiöljy, paistijauheliha, kurkku, tomaatti, hera80, raejuusto.

Miltäs tuo näyttää kokeneempien silmään?

Ketoosissa ei tarvitse pelätä lihasmassan katoamista ja voi ihan hyvin harrastaa aerobista liikuntaa, kunhan ei hapota LIIKAA ainakaan "tyhjään mahaan". Tärkeää on mennä suht matalalla intensiteetillä, jotta maitohappoa ei synny (estää rasvahappojen käyttöä energiaksi) ja käsittääkseni tämänkin proteiininpolttovaikutuksen (ehkä about kymmenisen grammaa/h) voi torjua nauttimalla hieman proteiinia alle.

Toisaalta aerobinen liikunta lisää ketonien määrää ja toisaalta korkea intensiteetti lisää katekoliamiinien tuotantoa (especially jos on heittää tyrosiinia koneeseen), mikä taas edistää rasvanpolttoa, stimuloiden myös adrenergisiä reseptoreita (joiden stimulointi myös ehkäisee kataboliaa lihaksissa).

Homma on oikeastaan yhtä "toisaalta" -meininkiä. En murehtisi liiaksi.

Eilispäivä klo 15 jälkeen on menty ilman hiilareita. Tämän päivän makroravinnejakauma on kalorilaskurin mukaan proteiinit 27 % (164 g) hiilarit 3 % (20 g) rasvat 70 % (184 g) kalorit yhteensä 2344 kcal.

Painoa on 87 kg ja pituutta 180. Kulutus samaisen laskurin mukaan kun mukana on 60 minuutin salitreeni n. 3100 kcal.

Ruokana mm. kananmunat, edam, pekoni, rypsiöljy, paistijauheliha, kurkku, tomaatti, hera80, raejuusto.

Miltäs tuo näyttää kokeneempien silmään?

Eipä tuohon ole mitään ehdotuksia, aika 100% pätevää kaiken kaikkiaan. Jos vatsa ei toimi, niin jotain kuituvalmistetta kannattaa ottaa, kunhan katsoo hiilarit tarkkaan.

Eipä tuohon ole mitään ehdotuksia, aika 100% pätevää kaiken kaikkiaan. Jos vatsa ei toimi, niin jotain kuituvalmistetta kannattaa ottaa, kunhan katsoo hiilarit tarkkaan.

Jep. Koitan noita kuituja saada salaatista ja lisäämällä pellavansiemenrouhetta vaikkapa munakkaaseen. Ketoositikkuja en ole käynyt ainakaan vielä ostamassa, pitänee loppuviikosta hankkia ja katsoa mitä ne tikut näyttää. Ilmeisesti joskus torstai-perjantai akselilla pitäisi kroppa olla ketoosissa?

Jep. Koitan noita kuituja saada salaatista ja lisäämällä pellavansiemenrouhetta vaikkapa munakkaaseen. Ketoositikkuja en ole käynyt ainakaan vielä ostamassa, pitänee loppuviikosta hankkia ja katsoa mitä ne tikut näyttää. Ilmeisesti joskus torstai-perjantai akselilla pitäisi kroppa olla ketoosissa?

Riippuen treenistä ja siitä, käyttääkö "glucose disposal agent:eja" eli kromia jne, keskiviikko-iltapäivän ja perjantain välillä.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Vaihdoin tässä hetki sitten CKD:n TKD:iin ja täytyy sanoa että sopii kyllä hyvin.

Treeneissä on valtavasti enemmän potkua kuin CKD:lla, oikeastaan joka treeni ollut kuin CKD:n tankkauksen jälkeinen harjoitus ja romua liikkuu uskomattoman hyvin energiansaantiin nähden... :wtf:

^ Hmm, tuotapa täytyy kokeilla. (piti vähän luntata internetistä) Eli hiukan hiilareita ennen treeniä, muuten ketolla?

Mitenkäs muuten te ketoilijat ja Gary Taubesin kirjan "Good calories, Bad calories" -kirjan lukeneet suhtaudutte tähän uutiseen:

http://www.iltalehti.fi/terveys/200904289494170_tr.shtml

Pitääkö edes paikkansa että suomalaiset syövät voita? Kaikki näyttävät nykyään vetävän kevytlevitteitä, ja voin ostajat suorastaan häpeilevät kassajonossa. :rolleyes:

Riippuen treenistä ja siitä, käyttääkö "glucose disposal agent:eja" eli kromia jne, keskiviikko-iltapäivän ja perjantain välillä.

Et viittis samovaari selventää, että onkos tuon leusiinin käyttö samaan tarkoitykseen yhtä tiedossa oleva juttu? Itse leusiinin avulla sain ketostickkiin jo seuraavana aamuna väriä, mutta seuraavina päivinä en juurikaan mitään, vaikka hiilareina saatoin syödä päivässä VAIN puolikkaan kurkun. Voiko älytön vedenjuominen estää ketostickkien reagoimisen?

Taviksen parhaat ketoosin upottamis lisäaineet: kromi ja magnesium ja leusiini?

Omakin lusikka soppaan...

Ketoosissa olen nyt kolmatta vuorokautta, kusitikut näyttävät tummanpunaista ja olo on eilistä pään koomailua lukuun ottamatta mainio. Paitsi että minulla on koko ajan nälkä. Iso sellainen.

Myös makeanhimo vaivaa huomattavasti enemmän kuin "normidietillä", jossa otin hiilareita 200-250 grammaa / pvä. Eihän sen näin pitänyt mennä? Himmaako näläntunne jossain vaiheessa vai onko jotain nyt pielessä?

Kalorit ovat miinuksella 700-1000, ja tuo on ollut hyvä vaje tähän asti.

Omakin lusikka soppaan...

Ketoosissa olen nyt kolmatta vuorokautta, kusitikut näyttävät tummanpunaista ja olo on eilistä pään koomailua lukuun ottamatta mainio. Paitsi että minulla on koko ajan nälkä. Iso sellainen.

Myös makeanhimo vaivaa huomattavasti enemmän kuin "normidietillä", jossa otin hiilareita 200-250 grammaa / pvä. Eihän sen näin pitänyt mennä? Himmaako näläntunne jossain vaiheessa vai onko jotain nyt pielessä?

Kalorit ovat miinuksella 700-1000, ja tuo on ollut hyvä vaje tähän asti.

Syö enemmän ruokaa määrällisesti. Ja toi kalorivaje voi olla ehkä liian suuri. Veditsiis tolla 'normidieetillä myös miinusta 700-1000 mutta tuliko silloin yhtä pahaa nälänolon tunnetta?

Syö enemmän ruokaa määrällisesti. Ja toi kalorivaje voi olla ehkä liian suuri. Veditsiis tolla 'normidieetillä myös miinusta 700-1000 mutta tuliko silloin yhtä pahaa nälänolon tunnetta?

Tähän asti olen diettaillut rajoittamalla hiilareita ja rasvaa siten, että kalorivaje on ollut tonnin luokkaa. Ja homma on pelittänyt hienosti. Makeanhimo on vaivannut lähinnä joskus syömisen jälkeen, mutta ei silloinkaan mainittavammin. Pieni näläntunne on ollut kaverina nukkumaan mennessä, mikä kai dietillä kuuluu asiaankin ja kertoo siitä, että miinuksella mennään.

Mutta nyt on tosiaan nälkä ihan koko ajan! Ja mitä tahansa hiilareita tekisi mieli ihan älyttömästi. :curs:

Tähän asti olen diettaillut rajoittamalla hiilareita ja rasvaa siten, että kalorivaje on ollut tonnin luokkaa. Ja homma on pelittänyt hienosti. Makeanhimo on vaivannut lähinnä joskus syömisen jälkeen, mutta ei silloinkaan mainittavammin. Pieni näläntunne on ollut kaverina nukkumaan mennessä, mikä kai dietillä kuuluu asiaankin ja kertoo siitä, että miinuksella mennään.

Mutta nyt on tosiaan nälkä ihan koko ajan! Ja mitä tahansa hiilareita tekisi mieli ihan älyttömästi. :curs:

No nälkähän nyt ei tarvitse/kannata olla ikinä ellei nesteistä pudottele. Silloin on aina se vaara, että keho hajoittaa lihasproteiinia energiaksi. Nosta rasvan ja proden määrää. Sillä pitäis noi nälkä-probleemit kadota. Makeanhimon taas pitäisi helpottaa ajan kuluessa.

Sulla on homma ihan päinvastoin kun eukolla. Se onnistuu syömään päivässä alimmillaan jonkun 600 Kcal, kun ei vaan ole nälkä. Yleensä kyllä mennään jossain tonnin kieppeillä, mutta vähän on sekin. No, eipä tuo oikein laihdukaan edes noilla kaloreilla, kun on aineenvaihdunta täysin jumissa.

Jaksaisikohan joku kirjoittaa tähän hyvät ohjeet siihen miten aineenvaihdunnan saa taas pelittämään ja tollasessa tilanteessa laihtumisen takaisin käyntiin? Sillä siis, että se saa sitten itse lukea, kun mun neuvojahan ei oikein voi kuunnella. Voisi mennä paremmin jakeluun kun saa lukea samat asiat jonkun muun kirjoittamana.

Tähän asti olen diettaillut rajoittamalla hiilareita ja rasvaa siten, että kalorivaje on ollut tonnin luokkaa.
Bzzzt, älä rajoita rasvaa. Ketoosin ideana on että keho käyttää rasvaa energiaksi, ja se vaatii sitä että kalorien pääasiallisena lähteenä on rasva, jolla hiilarit korvataan (~70% kaloreista). Siitä tuo nälkä on varmaan johtunutkin.

Sulla on homma ihan päinvastoin kun eukolla. Se onnistuu syömään päivässä alimmillaan jonkun 600 Kcal, kun ei vaan ole nälkä. Yleensä kyllä mennään jossain tonnin kieppeillä, mutta vähän on sekin. No, eipä tuo oikein laihdukaan edes noilla kaloreilla, kun on aineenvaihdunta täysin jumissa.

Jaksaisikohan joku kirjoittaa tähän hyvät ohjeet siihen miten aineenvaihdunnan saa taas pelittämään ja tollasessa tilanteessa laihtumisen takaisin käyntiin? Sillä siis, että se saa sitten itse lukea, kun mun neuvojahan ei oikein voi kuunnella. Voisi mennä paremmin jakeluun kun saa lukea samat asiat jonkun muun kirjoittamana.

Mulla on vähän sama, syön muutenkin tosi vähän mutta ketoillessa voisin olla vaikka päiväkausia syömättä. Olen korjannut asian niin, että syön yhä pieniä määriä, mutta otan esim. oliiviöljyä paljaaltaan, käytän kermaa ja valmistan muutenkin ruuan aika rasvaisesti (tosin siinä täytyy olla tarkkana ettei safkasta tule pahaa ja ällöä). Näin saan kalorit ylös ilman että tulee ylimääräisiä hiilareita.

Ei kai siihen aineenvaihdunnan käynnistämiseen auta muu kuin ruuan lisääminen. Syö vaikka väkisin ja tosiaan rasvasta saa hyvin energiaa -> kalorit ylöspäin.

Käske muijas vaan olla tarkkana ettei totu liian alhaisiin kaloreihin. Siinä käy TOSI helposti niin (varsinkin meillä naisilla) että kun on hyvä olo ~600-1000 kalorilla, ei halua eikä osaa enää syödä enempää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom