Ketoosidieetti

Kuinka paljon olette syöneet hiilareita ja pysyneet ketoosissa?

Itsellä 2,5 viikkoa ketoilua takana ja hiilarit ollut n.15g. päivässä.
Ketostix koeliuskoja ostin eilen ja molemmat testit mitä olen tehnyt on näyttänyt punaista(=korkea).

Mietin vaan kun kävin tossa 70km. polkemassa pyörällä niin voisikohan hiilareita lisätä kuinka paljon? Nyt näyttäisi tälle päivälle tällä hetkellä 30g. Eli tuo ylimääräinen on pähkinöistä ja ed lemon lightistä.

Tulee ehkä tyhmä kysymys, mutta mitä eroa tällä dieetillä on atkinsiin? Itselläni nyt neljäs päivä vasta ketoilua menossa..

Onko hyviä vinkkejä aamiaiselle, jos munat / tonnikala ei oikein maistu aamutuimaan? :(

^ Aamiaiseksi voi vetäistä vaikka pähkinöitä ja manteleita. Tai juustoa, jos kekkaat minkä hiilarittoman kanssa sen voi yhdistää. Tai aamiaisen voi jättää kokonaan syömättä ja keskittyä päivälliseen tai illalliseen. Ketodieetillä harva syömistahti ei ole haitaksi kuten hiilareita syödessä.

Atkins on ketoosidieetti. Hiilihydraattien rajoittamista on kutsuttu ketogeeniseksi dieetiksi, Atkins-dieetiksi ja paleodieettikin on aika pitkälle siihen suuntaan. Perusajatus on kaikissa kuitenkin sama, eli kropan totuttaminen käyttämään rasvaa pääasiallisena energianlähteenä.

Joku kyseli siitä xylitolista. Se vaikuttaa insuliinia nostavasti, mutta todella vähän. Väittäisin, että ei mitenkään merkittävästi ketoilun kannalta.

Tossa jotain suomalaista dataa.

http://www.ajcn.org/cgi/content/abstract/65/4/947

Joo Lord knows mitä toi xylitoli käytännössä ketoosille meinaa - tuskin mitään, mutta tällaisia tarkoitin kun oli jäänyt jotain mieleen:

Esimerkiksi:

"Xylitol caused a small but statistically significant increase in blood glucose and plasma insulin concentrations."
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1184175?ordinalpos=1&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsPanel.Pubmed_DiscoveryPanel.Pubmed_Discovery_RA&linkpos=1&log$=relatedarticles&logdbfrom=pubmed
Jos muuten ruokavalio kunnon ketolinjalla, tuo tuskin ketään heittää ketoosista ulos, mutta koska olen sairas mieleltäni, en xylitolia(kaan) ketolla nauti, 5 päivää menee aina vaikka paperia syömällä jos se siitä on kiinni :)

mä syön päivässä ihan reilusti purkkaa ja keto tikut ainaki näyttää ihan normaalisti keto tilaa ja kroppa kiristyy hienosti:)

Lisää valitusta: Taas meni yö ihan liskoillessa, unta tuli pätkittäin kello neljään asti kunnes vedin taas kerran Zopinoxin, sen jälkeen nukuin hyvin aamuun asti. Väsyttää ihan sikana, yritin äsken lounastauolla ottaa pienet tirsat duunipaikan liikuntatilojen patjavarastossa :D

Alan tosissani uskomaan perseestäni revittyä teoriaa tyydyttyneiden ja kerta/monityydyttämättömien rasvahappojen osuudesta ravintoon. Aiemmat syklit on mennyt vahvasti tyydyttyneiden rasvojen painolla, ja tämän viikon lounaat ja iltapalat on koostunut lähinnä kalasta. Tosin runsaalla fetajuuustolla höystettynä, mutta silti.

Iltaisin väsyttää (ja päivisin) niin ettei meinaa jalat kantaa mutta kun nukkua pitäisi, ei tuu uni kaaliin paitsi väkisin, enkä aio antaa elimistöni tottua noihin helvetin kemikaaleihin.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Itellä oli ihan samoja tuntemuksia. Vittumaisia päivät kun eli ylipirteänä jossakin fakin sumupilvessä:D samaan aikaan kuitenkin oli helvetin väsynyt olo. Kahvi oli kanssa aika ytyä tavaraa, meni pää aivan sekasin.

Ettei ois ylikunto iskenyt kun treenaat ilmeisesti kuitenkin aika paljon?

Siltä alkais pahasti vaikuttamaan.

.... Silläkin saattaa olla oma lisävaikutuksensa, että kun nuo kamppailutreenit on aina iltaisin, ni kotiinpäästyäni kroppa on vielä niin kovilla rundeilla (johtuen kenties adrenaliinista) ettei pysty oikein rentoutumaan.

Hmm, sanokaapas.. Noin viikko sitten aloin vähentämään hiilareita ravinnossa. Nyt n. 2-3pv sitten olen vetänyt todella alhaisilla eli n. 10-15g päivässä. Olotilassa on tullut muutoksia siten, että on alkanut olemaan aika nuutunut olo + ehkä lievää pääkipua ja sekavuuden ja huonovointisuuden tunnetta. Reenit nyt heti hiilareiden laskun jälkeen tuntunut tosi rankoilta, palkkarista olen jättänyt malton pois ja juonut pelkän heran. Tuntuu ettei jaksa painaa kuin parit ekat isommat pääliikkeet kunnolla, ja sitten jo puhti lopussa. Kuulostaako noi oireet ihan normaalilta näin ketoosiin pyrittäessä? Lähinnä vaan huolettaa se, että olotila ei ainakaan vielä ole osoittanut parantumisen merkkejä. Näläntunnetta ei ole ollut yhtään. Olen käsittänyt, että n. 3 pv:ssä elimistö menee ketoosiin ja olon pitäisi tulla energiseksi.

Olen syönyt pääasiassa munia, tonnikalaa, heradrinkkejä, kanaa, jauhelihaa ja paljon lohta + paljon parsaa / tomaattia / kurkkua ja muita vihanneksia + nyt otin tänään pellavansiemenet mukaan..

Tuli sellainen mieleen, että mitä tapahtuu jos syön liian vähän rasvoja? Proteiinin saanti on kyllä ollut kunnossa, mutta en ole ihan pilkun tarkalleen varma miten on rasvaa tullut syötyä. Kylmäpuristettua rypsäriä olen tonnikalaan esim. laittanut ja kaikki ruuat ja vihannekset paistanut rasvassa. Jos en syö tarpeeksi rasvaa, lähteekö sitten lihakset? :david:

Vähän alkaa vaan pelottaan tää homma kun koko elämäni juonut väh. 2 Litraa maitoo päivässä ja muutenkin elänyt erittäin suurilla hiilareilla... Mut katsellaan.

Eka kerta ketoilua? Jos syöt liian vähän rasvoja et yksinkertaisesti jaksa.

Joo ensimmäistä kertaa ketoilen... Kuten varmaan arvaakin ;)

Eli pitää vaan kunnolla painaa rasvaa naamaan... Osaatko arvioida lähteekö tavarat sitten lihaksista jollen rasvaa tarpeeksi syö? Vai mitä tapahtuu. Aamupaino tippunut 93kg -> 89kg, eli nesteitä lähtenyt ainakin. Siis tämä tippunut 2 viikossa, ekan viikon diettasin "normi" dietillä.

Sellainen tuli mieleen vielä, että otatteko rasvoja paljonkin esimerkiksi juuri lisäämällä rypsäriä/oliivi öljyä ruokaan? Eilenkin söin 3 porsaanulkofilettä + lohifileen + 5 kananmunaa + pekonia melkein paketin eikä siltikään tullut mukamas paljoa rasvoja kalorilaskurin mukaan.

Jos et saa tarpeeksi rasvaa niin yksinkertaisesti ei jaksa:D Samalla tavalla kun et sais kaloreita tarpeeksi normaalisti. Liika proteiini muuuttuu maksassa glukoosiksi(?) mikä taas itse ketoosi-tilan kannalta ei ole hyvä.

^ Glukoosiksipa hyvinkin, ja sivutuotteena syntyy ammoniakkia, josta kroppa ei oikein tykkää.

Jos rasvaa on vaikeaa saada muuten vedeltyä tarpeeksi, voitte aina turvautua apteekista saatavaan MCT-öljyyn. ;)

Ja vielä kerran: Kerma, kerma ja kerma jos on vaikeuksia.

Ok! Vois alkaa väsätä kermakastikkeet aina kanoille ja lihoille.. :) Kyllä tässä selkeesti liian pienillä rasvoilla mennään kun väsymys on todella kova.

Hassua on juuri se, että näläntunne on jännästi kadonnut niin syömistä ei oikein edes pahimmassa tapauksessa aina muista. Mut lisätään rasvaa ja tuun uikuttaan takas jollei vieläkään auta :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom