Ketodietiltä siirtyminen normiruokavalioon

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Antti92
  • Aloitettu Aloitettu

Antti92

Banned
Olen tässä huhtikuun ja toukukuun ajan aatellut vetää ketodiettii. Entäs sen jälkeen sitten?
Olen lukennut että läskit sun muut tulee nopeest takasin ketolta siirtyessä normaaliin bodarin ruokavalioon. Onko tämä totta vai miten kannattaisi sitten keton jälkeen siirtyä bodarin ruokavalioon?

Ei ne läskit takas tule. Tai ainakaan nin helposti. Lihasta sen sijaan tulee. Pari kuukautta kun vetelee miinuskaloreilla niin keho kuihtuu aika kivasti. Sen jälkeen kun alkaa vetäämään maltillisilla plussilla niin keho käyttäytyy kuin sieni ja imee kaiken ruoan mitä syöt. Eli syö silloin paljon, mutta kunnon safkaa. Keho kerää dieetin jälkeen erittäin hyvin lihasta. Paino voi nousta parin kuukauden dieetin jälkeen jopa 10 kiloa parissa kuussa. Tietenkään kaikki ei oo lihasta, mutta sitten tehdään sama sykli uudestaan ja taas kehitytään.

Ei missään nimessä kannata samantien ruveta puputtamaan hiilareita. Useammassakin paikassa on suositeltu hiilareiden maltillista syklittämistä takaisin ruokavalioon. Esim. 1-2 vko dietin jälkeen nostat hiilareiden määrää aamupalalla ja/tai heti treenin jälkeen. 3-4 vko nostat taas hieman lisää. 5-6 vko taas nostat hieman. Etsit sen sopivan määrän hiilareita, joka sinulle sopii. Lisäksi voit joka viikolla pitää 1-2 päivää jolloin syöt reilusti enemmän hiilareita. Tämän olen itse myös todennut hyväksi tapaksi. Ensimmäisen VHH dietin jälkeen nostin liian paljon ja liian aikaisin hiilareiden määrää, jolloin painoni heilahteli rajusti.

Itse olin vähän reilu kuukauden ketodietillä, siirryin normaaliin "vaiheittain" niin, että ensimmäinen viikko lisäsin reilu 20g hiilareita, seuraavalla reilu 50g ja sitten oltiin jo normaalilla.

Eipä ole vielä tullut parissa viikossa muuta, kuin nesteet takaisin.

Itse aiheeseen tulikin jo vastaus, joten kommentoin näin muuten: onko oikeastaan mitään syytä olla jatkamatta keto/primal/VHH -ruokavaliota loputtomiin? Paitsi ehkä ruokiin kyllästyminen?

Minulle ketolle siirtyminen oli jopa kulinaristinen elämys, sillä olin tätä ennen rasva- ja kolesterolikammoisesti vältellyt monia herkullisia ja terveellisiäkin ruokia.

Itse aiheeseen tulikin jo vastaus, joten kommentoin näin muuten: onko oikeastaan mitään syytä olla jatkamatta keto/primal/VHH -ruokavaliota loputtomiin? Paitsi ehkä ruokiin kyllästyminen?

Minulle ketolle siirtyminen oli jopa kulinaristinen elämys, sillä olin tätä ennen rasva- ja kolesterolikammoisesti vältellyt monia herkullisia ja terveellisiäkin ruokia.

Onhan elämä normi ruokavaliolla huomattavasti helpompaa kuin ketolla.
Mennessäsi anopille, joka ei ymmärrä, että miksi et syö sitä pullaa/leipää/perunaa/ruokaa
on huomattavasti helpompi vain kiskoa ruuat naamariin ja kehua anoppia maailman parhaaksi ruuanlaittajaksi.
Tai kun viet asiakkaan työlounaalle, mutta et pystykään syömään oikein mitään, niin jää vähä vaisu kuva sinusta ja firmastasi asiakkaalle.
Jne jne.

Syitähän on miljoona, mutta siinäpä tasapainoilet. Kuinka paljon olet valmis maksamaan omasta hyvinvoinnistasi?
Itse olen onnistunut selittämään jotakuinkin kaikille, jotka minut tuntevat ja joiden kanssa teen töitä, että miksi syön niinkuin syön ja sillä hyvä. :) Yllättäen jopa anoppi ymmärtää vähät hiilarini.

ps. peruna on halpaa, liha kallista.

Back
Ylös Bottom