KESO-raejuusto

Oletteko kokeilleet Arlan maustettuja raejuustoja? On muutes aikas hyviä! Tuovat kivasti vaihtelua sille perinteiselle plainille. Chili-vaihtoehto vei mun kielen mennessään... :hmmm:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Millaset ravintoarvot lie ko. tuotteilla? tuli vaan heti mieleen..ja mitenköhän tuon laktoosin määrän kanssa? ois tosiaankin väliin hiukka vaihtelua, vaikka voihan noita itekkin maustella..:)

Kait ne vaihteli tuotteesta toiseen,mutta tässä "hilissä" proteiini 12g,hiilarit 3g ja rasvat 4g eli jonkun verran rasvasempaa,mutta onhan se hyvää!

Onks ne samanhintasia kun normaalit raejuustot?
Pitääpäs kokeilla, tää on varmaan melko uus juttu, kun ei ole osunut silmään.

maustamattomassa, rasvattomassa (rasvaa joku 0,3 tai sinnepäin) raejuustossa on proteiinia 18%. sitä ruisleivän päälle tai salaattiin niin hyvä tulee

Originally posted by beginner
maustamattomassa, rasvattomassa (rasvaa joku 0,3 tai sinnepäin) raejuustossa on proteiinia 18%. sitä ruisleivän päälle tai salaattiin niin hyvä tulee

Muuten, mun mielestä ero rasvattomalla ja tavallisella raejuustolla on kuin yöllä ja päivällä, eli tavallista vetelee mielellään mutta rasvattoman 'makua' voisi verrata sahanpuruihin. Tietysti makuasia...

Se rasvaton ei todellakaan ole yhtä hyvää... Tosin olen ajatellut,että sen sekaan voisi kokeilla vaikka lorauksen rypsiöljyä. Kumoutuiskohan kurkusta alas paremmin? (Korvautuispahan pahat rasvat hyvillä)

edit: on noita salaatti/leipäjuttujakin kokeiltu,mutta ei ihan aja samaa asiaa.

Originally posted by cowards dot com
Se rasvaton ei todellakaan ole yhtä hyvää... Tosin olen ajatellut,että sen sekaan voisi kokeilla vaikka lorauksen rypsiöljyä. Kumoutuiskohan kurkusta alas paremmin? (Korvautuispahan pahat rasvat hyvillä)

Just eilen illalla tein tämmösen sotkun:

kaksi isoo tomaattia nopsasti pilkottuna
raejuustoo (mulla taisi olla jotain 200g eilen mukana, jokainen laittakoon tarpeensa mukaan, tällä kertaa oli rasvatonta)
loraus rypsiöljyä
oreganoa

Sekoitetaan ja eiku ruokalusikalla kitusiin. Nopeeta ja helppoo. Pikku annos sitruunaa vois olla hyvä makustaja tuohon ja oreganon voi korvata muullakin, esim. mustapippurilla. Kyllä se öljy teki siitä sekoituksesta hiukka "mehukkaampaa", oon monesti syöny ilman, mutta öljyllä on parempaa mun mielestä.

Originally posted by naiskovis
Kyllä mä saan raejuuston parhaiten alas jonkin makean jutskan kanssa. Söin juuri mansikkahillon kera, mmm...

Jep, sama vika, mulla oottelis tossa raejuusto ananasmurska-sekoitus... ja hyvää on. Maistuu erittäin makoisalta myös mustikkakeiton kera :hmmm:

Makuja on monia, mulle ei makea maistu. Palautusjuomassakin tökkii pahiten se makeus, panimosokeria tulee laitettua 1:1 protskujauhoon nähden. Noo, menee se alas, kun tietää kuinka hyvää se tekee.

Jugua en oo pitkään aikaan syöny kun satunnaisesti just sen liiallisen makeuden takia. Nojoo, voishan sitä maustamatonta ostaa ja heittää ite marjoja tai hedelmää sekaan. Siksi mä koetan kehitellä raejuustonkin makustamiseksi muita viritelmiä, esim. näitä välimerellisiä öljy/pippuri/yrttimauste/sitruunasekotuksia.

Mä en enää edes osaa syödä "rasvallista" raejuustoa, niin kauan on tullu rasvatonta otettua... nyt kun kokeilen "rasvallista", niin se tuntuu limaiselta ja ällöttävältä... "kokeilen"=syön...siis. ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom