Keskustelua otevoimailusta

Mielestäni paras olisi kun maailma oppisi mitä RGC tarkoittaa, ja kisajärjestäjällä olisi 2.5kg/~5lbs välein grippereitä ja neljä yritystä maksimisulkuun. Mikäli siis grippereillä haluaa suluissa kisata.

Tällä tavalla ainakin jenkeissä järjestävät kisat missä on gripper sulkuja.

Ihmetten ettei jousisulku ole kisalaji. On kuitenkin sellanen mitä jokaisen helppo treenata ja potukka ymmärtää kokeiltuaan mitä noiden järeiden jousien puristelu vaatii. Näyttävyyden suhteen en sano
Puhut vähän mutta asiaa. Grippereissä nähdään suoraan onko dynaamista puristusvoimaa vai ei.

Onneksi edes Jenkit ja Venäläiset pitää yllä tätä hienoa lajia ja käyvät kisaa kalibroiduilla jousilla.

Mielestäni paras olisi kun maailma oppisi mitä RGC tarkoittaa, ja kisajärjestäjällä olisi 2.5kg/~5lbs välein grippereitä ja neljä yritystä maksimisulkuun. Mikäli siis grippereillä haluaa suluissa kisata.

Just tätä sanoin äsken. Suomalaisten pitäisi ottaa kiltisti häntä pois koipien välistä ja alkaa treenata niitä kuuluisia heikkouksiaan.

Katkes tuo viesti. Niin näyttävyydestä. Mielestäni näppilajit ei ole näyttäviä ylipäätään. Asiaan vihkiytymättömälle tuntuu useimmiten vähän mitättömiltä ne painot mitä nostellaan. Kunnes itse kokeillut tietenki, silloin tietenkin ymmärtää. Minusta jousien sulut paljon kiinnostavampia katsoa kuin bulletit ja moni muukin näppilaji. Mua kiinnostaa näppilajeista RT ja gripperit. Olen tosin ihan mortti seuraaja.
Bullet pidot perseestä. Kunnon gripperit pöydälle ja katotaan kuka on kuka.

Mitä RGC tarkoittaa? 😁

Miten leveeltä sulkee kisoissa ulkomail? Itteä ei paljo ccs kiinnosta ku sormet ei yllä gripperin kahvan yli 😂 muuten tulee kyl puristeltua viikottain.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Miten leveeltä sulkee kisoissa ulkomail? Itteä ei paljo ccs kiinnosta ku sormet ei yllä gripperin kahvan yli 😂 muuten tulee kyl puristeltua viikottain.
Mielestäni pääasiassa käytetään 20mm sulkuja. Toki muitakin käytetään, mutta 20mm on yleisin.

Silver Bullet ja sulut eri lajeja ja jomman kumman paremmuudesta väittely on lähinnä mielipidekysymys. Itse Silver Bullet huomattavasti enemmän treenannut, koska se on ollut huomattavasti enemmän kisoissa nykyaikana myös maailmalla. Niitä lajeja toki pääasiasassa treenataan missä kisataan.

Mielestäni pääasiassa käytetään 20mm sulkuja. Toki muitakin käytetään, mutta 20mm on yleisin.

Silver Bullet ja sulut eri lajeja ja jomman kumman paremmuudesta väittely on lähinnä mielipidekysymys. Itse Silver Bullet huomattavasti enemmän treenannut, koska se on ollut huomattavasti enemmän kisoissa nykyaikana myös maailmalla. Niitä lajeja toki pääasiasassa treenataan missä kisataan.
Puoliksi vitsillä Vano Sukhasvilin sanoin kun tuo typerä bullet tuli Ironmindille:

"Bullet on heikkoja ihmisiä varten jotka eivät kykene puristamaan #4 kahvoja yhteen. 🤣🤣"

Olen kyllä 100% samaa mieltä asiasta. Kunnon hupiukkoilua.

Niinku arvailitkin niin fysiikkalajeissa ja muissa voimalajeissa hyöty on pirusti isompi kuin otevoimahommissa. Isoin se on keholajeissa. Tavan voimailussa etu on suuri, mutta kyllä itse voin myöntää että vaikka en natu ole niin löytyy paljonkin natuja ketkä on törkeän paljon vahvempia kuin oma piikkikunto. Otevoimailussa sitten itsekin tehnyt natuna paremmat tulokset kuin ei natuna. 😂
Fysiikkalajeissa hyöty on kyllä ihan eri mittakaavassa mitä suorituskykyurheilussa. Ainakin jos painoluokkaurheilusta puhutaan. Fysiikkalajeissa ei lahjakkainkaan naturaali pärjää roinakisoissa, kun voimanostossa esimerkiksi voi superlahjakas naturaali kyykyttää 90% täyteen doupatuista saman lajin kilpaurheilijoista. Hautala ja Lehto esimerkkinä. Tietenkin absoluuttisesti vahvimpia on sitten ne superlahjakkaat buustattuna.

Onko tuo säädettävä Baraban hyvä?

1605205855173.png

Puoliksi vitsillä Vano Sukhasvilin sanoin kun tuo typerä bullet tuli Ironmindille:

"Bullet on heikkoja ihmisiä varten jotka eivät kykene puristamaan #4 kahvoja yhteen. 🤣🤣"

Olen kyllä 100% samaa mieltä asiasta. Kunnon hupiukkoilua

Olen kyllä 100% samaa mieltä asiasta. Kunnon hupiukkoilua.
Näin se mieli on sulla muuttunut. Monet väännöt käyty sinunkin kanssa ja ennätyksiä koitettu tavoitella.
Kaikki alkoi josta pennyn nostosta ja sitä seurasi thickbar, stub, hornetop, silver bullet 3/4, hubit ja euro pinch yhdellä ja kahdella kädellä. Ym.
Ne oli 5 vuotta sitten ne joita kisattiin olipa kisat missä vaan.
Hiton kovia treeni ja kisa vääntöjä. Oli kyllä treeni nälkä kun oli päästävä rinnalle ja joskus ohikin.
Hyviä kisoja siihen aikaan. Laji menny kovasti eteenpäin ja taso noussut.
Tullut paljon uusia kovia.

Gripperit on kyllä kova sulla enkä oo päässy haastamaan. Akselissakin oo jäljessä pysyny 20kg.

Minä nyt jo jäähdytelen näitä hommia ja katsotaan miten kauan kiinnostaa.

Koitahan sinä puristella siellä parvekkeella niin joskus nähdään kisa lavoilla kenties.
Pitää välillä käydä muistelemassa ja syttyä antamassa🤣

Näky lajit olevan julki hyvissä ajoin. Otevoima SM 2021

Lajit:
Rolling thunder
Little Big Horn
Saxonbar 80mm
Apollon akseli
Vaakapuristus
Silver Bullet

Näitä pitää vääntää talvi jos motivaatio löytyy.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom