SUPERCARB 1kg -40%

Keskivartalon/vatsan sisäiset lihakset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Blizz
  • Aloitettu Aloitettu
Lihasta on, mutta ulkopuolella. Miten saisin keskikropan sisäiset lihakset toimimaan ja vahvistumaan? Ulkoiset on näkyvissä ja haluaa tehdä hommat vaikka yritän sisäisiä saada syttymään. Olen käsilläseisonnan kurssilla just nyt ja ohjaaja antoi palautetta että olkavoimat on tosi hyvät mutta keskivartalon hallinta huono - naisilla kun usein kai on toisin päin. Myös painonnostossa olen huomannut kuinka hirveän paljon enemmän nousee kunhan core aktivoituu. Eli jos olis vinkkejä saada ne sisäiset toimimaan, niin kertokaa :) ...ja opetettua kropan pois niiden ulkoisten käytöstä ainoastaan...

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Lankku ja tasapainolauta? Tuli mieleen. Kiinnostais itseäni kyllä tietää missä kunnossa ne mulla on koska ekana mieleentuleva vastaus mulla oli "Emt jännitä ne" :D eli siis omasta mielestäni paikallistan ne syvät lihakset ja ne olis suht ok kunnossakin..:rolleyes:

Mun on vaikea loytaa niita. Olen lankuttanut 3 min maksimissaan mika on aika hyva tulos, mutta kun pidan sen lahinna nailla ulkoisilla lihaksilla :oops: Koska ne on hyvassa kunnossa, on tosi vaikea paasta niiden 'ohi' kehittamaan sisaisia. Mulla on tasapainolauta, voisin silla taas horjua. Pilateksesta tykkaan myos, mutta en ole lahiaikoina paassyt kaymaan. Olen sellaista 10 min alavatsajumppaa (you tube) tehnyt muutaman kerran viikossa ja se on tullut helpommaksi, joten kai jotain kehistysta on tapahtunut. Alavatsalihakset on huonot. En paase makuulta rullaamaan ylos Pilateksessa, ellen onnistu just niita oikeita lihaksia puolivahingossa aktivoimaan, ja silloinkin on tosi vaikeeta. Oliskohan vaan paras jos yritan taas Pilatesta... Jos on muita vinkkeja, huudelkaa vaan :)

Mä oon treenannut niitä paljon autossa kun istuu pidempää matkaa, harjoitellut pitkillä staattisilla pidoilla ja erimittaisilla pidoilla ja hitailla palautuksilla, sitten asteittaisia 'kiristyksiä', siis kuin nostaisit hissillä mahalaukkua tai jotain sisäelimiä ylöspäin kohti keuhkoja, välillä koko matka suoraan ylös ja pito tai sitten 'portaittain' ylös ja samalla tavoin alas.. Tarpeeksi kun hakee tuntumaa niin alkaa jo ottaa hittiä selänkin puolelle todella syvälle. Ongelma on mullakin ollut noiden lihasten aktivointi liikkeessä eli käytännössä se keskivartalon tuki esim kyykätessä tai mavettaessa. Paikoillaan kyllä pystyy pitää korsetin tiukkana mutta liike tuottaa vaikeuksia. Vähän helpompi nyt kun on tosi paljon hinkannut tuota perustaa paikoillaan ollessa, alkaa jo jotenkin hallita pienen hetken sitten liikkeessäkin. Mutta jumalatonta keskittymistä vaatii kyllä.

mulle fyssari opetti ihan alusta alkaen syvien lihasten käytön, tai siis neuvo liikkeet ja se vaatii täydellistä keskittymistä ettei tee liikkeitä pinnallisilla vatsalihaksilla. kesti noin kuukaus oppia syvien aktivointi ja nyt tulee itestään jo. ennen kyykkäsin herraties miten lysyssä mut nyt ku on tukiranka kunnossa ni liikkeetki menee sinne minne pitääki :) suosittelen siis esim. fyssarikäyntiä! aikoinaan nimittäi luulin tekeväni syviä lihaksia mut vedin vaan napaa sisään sillä seurauksel et aloin hengittää pinnallisesti --> hartiat jännitty,kyljet jännitty,olkapäät nous korviin ja olo oli aika karmiva.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%

Suositut

Back
Ylös Bottom