SUPERCARB 1kg -40%

Kesätreenit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Leona
  • Aloitettu Aloitettu
Heips! Ajattelin puhaltaa vähän palstaan eloa ja testata, käykö täällä ketään. Mites on mimmien treenien laita näin kesällä, jatkuuko samaan malliin kuin talvellakin vai onko kevennystä tai muuta muutosta havaittavissa?

Minulla treenit ovat salilla hiljentyneet välillä harmillisista kiireistä tai pienestä sairastelusta johtuen. Juuri kuitenkin eilen tajusin viikon tauon jälkeen, että voimatasot olivat melkein paremmat kuin ennen vaikka odotin kauheaa kituutus-treeniä. Siitä päättelinkin, että ehkä tarvitsenkin enemmän lepoa treeniohjelmaani ja kiertoa voisi pidentääkin hiukan - tähän mennessä olen tehnyt aina kerran viikossa jokaisen lihasryhmän. Mutta muuten kesällä treenaan yleensä ihan samalla tavalla kuin talvellakin, aerobiset treenit teen tietysti useammin ulkona. Nämä nyt tulleet tauot ovat seurausta muista syistä kuin vuodenajasta.

Edit: Heti huomasin samanlaisen viestin tuolla alempana, pahoitteluni! No, vastatkaa jos jaksatte tai PMLats voi poistaa viestin jos haluaa. Taidan olla jo ihan lomatunnelmissa kun en jaksa keskittyä mihinkään. Ensi viikolla alkaa loma ja lepo- ja kuntokuuri :)

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Boring

Mä jouduin kotikuntaani kesätöihin ja yks sali on kiinni (!) ja yks on auki vaan sellaseen aikaan et oon töissä ja yhessä pitäs aina erikseen soittaa vaksille et tulee avaan ovet ja se ei ikinä oo paikalla. Eli salitreenit on jääny tyysti. Vituttaa kun just olin taas päässy vauhtiin. No, onneks ei ainakaan näy lihakset surkastuneen, tosin varoo saa ettei ala housut kiristää ;)

En oo käyny palstalla sillon ku oon kotikotona koska en halua et isä/äiti tulee kattoon millä palstalla käyn. Ne ei kuitenkaan ymmärtäis. Mut tälleen kämpälläni vierailen aina...

Jos yhdellä sanalla voisi kuvailla tämän kesän treenejä, se olisi epäsäännöllinen. Minä onneton kun en ole saanut säännöllistä kesätyötä, vaan joudun rimpuilemaan epäsäännöllisen työn kanssa, jota teen joskus aamu- mutta useimmiten iltavuorossa, tai oikeastaan iltapäivisin. Ja juuri kun meinaa löytää hyvän rytmin, niin tulee taas joitain muutoksia Lisäksi työ on varsin fyysistä, nostelua, kurottelua, juoksentelua ja jatkuvaa jaloillaan oloa. Ja urakkapalkka, eli en voi laiskotellakaan... :mad:

Nyt vaihdan sitten ohjelmaa (kts treeni ja ravinto-osiolla) n. seitsemän vuoden jälkeen, kattoos ny kui mun käy ;) Jos vaikka voima tarttuisi vähän nopeampaan tahtiin kun kroppa saa vaihtelua?

Elokuussa sentään etelään!!

Kesä on ollut treenien suhteen todella hiljaista eriinäisten kirurgisten operaatioiden ja sitkeän flunssan takia, mutta muutaman viikon päästä on tarkoitus hiljalleen taas aloitella treenit. Ensin kuitenkin vietän ansaitun kesäloman ja viikonloppuna lähtee lento kohti Chicagoa, ou jee!!!!!!
Mielenkiinnolla odotan näkeväni niitä aitoja amerikkalaisia ihmisiä jotka ovat kaukana television esittämistä amerikkalaisista. Yritän myös napata jokusen kuvan todella isoista ihmisistä jotta voin sitten katsella, että enhän mä niin pahalta niiden rinnalla näytäkään =)

Mä käyn kesällä salilla ihan entiseen tahtiin, saleilla on kivasti tilaa. Aerobista on tullut hieman enemmän, kun ostin kickbiken ja rullaluistimet (joilla hädin tuskin pysyn pystyssä) ja tulee käveltyäkin enemmän.

Olen järjestänyt työasiani niin, että pääsen salille aina kun haluan, oli kesä tai talvi. Kuulun aika harvinaiseen ammattiryhmään, josta nyt ei sen enempää. Mutta säännöllistä työaikaa, vuorotyötä tai kellokorttia en huolisi.

Originally posted by naiskovis
Mutta säännöllistä työaikaa, vuorotyötä tai kellokorttia en huolisi.

No enhään määkään mutta kun ei ole tarjolla paljon vaihtoehtoja... :( :( Mikään ei sopisi minulle paremmin kuin joku sellainen duuni, jota voisi tehdä "miten sattuu" eikä kukaan vahtisi. Tai ehkä olisi hyvä jos joku vahtisi vähän, koska muuten en saisi mitään aikaan :D

Mulla treenit jatkuu kesälläkin, tosin teen paljon enemmän aerobista ulkona ja on tullut kokeiltua kaikkia uusiakin lajeja - kalliokiipeilyä, vaellusta, canyoning jne. Yritän treenata yläkroppaa salilla ihan normaalisti ja jätän jalat vähän kevyemmälle. Kyllä ne sitten elokuussa taas pääsee takaisin normaaliin voimaansa. Eli en usko että pieni treenitauko haittaa kehitystä pitkällä välillä. Päin vastoin, mullakin on vaan voimat lisääntyneet penkkipunnerruksessa ja leuanvedossa kun pidin lähes 2 viikkoa taukoa!

Niin, ja muskelimimmille sellainen kommentti että käyhän siellä Chicagossa katsastamassa joku salikin - ne on monesti aika mahtavia ne jenkkisalit! Ei ehkä mitään "hard core" paikkoja mutta hienoja!

Hmh, kun alkoi pohdituttamaan... Tuo naiskoviksen harvinainen ammatti... Ei kellokortteja tai säännöllistä työaikaa...

- Kirjailija?
- Freelance-toimittaja/-kääntäjä/aerobicohjaaja/-mikälie?
- Kuutamourakoitsija, ala, mikä?
- Tutkija?
- Hutkija?
- Viihdelinjatyöntekijä?
- Enviitsiedesmainitamikä?
- Verkostomarkkinointi (hah!)?

Lämpeneekö edes? :D

Ei ole minullakaan kellokorttia ja säännöllistä työaikaa (ammattini löytyy muuten PMLatsin listasta, siitä ei sen enempää :)) mutta ei siitä ole kauaa, kun tein melko raskasta vuorotyötä ja se sotki treenjä kyllä aika pahasti. Silloin ei tosiaan ollut juuri vaihtoehtoja työn suhteen. Nykyisessä hommassani treenejä sotkee lähinnä ajoittaiset työputket, joiden aikana yöunet jääväät usein vähiin ja on pakko keventää treeniä. Nuo työputket muuten johtuvat lähinnä siitä, että en saa aikaiseksi tehdä hommia ajoissa kun kukaan ei vahdi :rolleyes:

No joo aika läheltä liippas, meitä on Suomessa kai alle 50. Mut täytyy myöntää, että on siinä huonotkin puolensa, kun joskus iskee LAISKUUS.

Mutta siitä on hyötyä, kun on hankkinut erikoisosaamisen sellaisessa hommassa, mitä ei monet osaa. Ja onhan mulla takaplakkarissa maisterin paprut, jos joskus alkaa tehdä mieli liukuhihnalle.

Mulla meni kesäkuu ihan entiseen malliin ellei paremminkin, mutta nyt aloitin kesäduunin 8-16 (ja on kellokortti!) :(
Salilla tykkäisin käydä eniten aamu- tai iltapäivällä, mutta nyt menee sitten iltaan. Eikä voi oikein miehenkään kanssa käydä yhtä aikaa kun jonkun pitää olla lapsen kanssa. Tosin ollaan tässä kesällä kun on hiljaisempaa otettu poika silloin tällöin mukaankin, ja hyvin on mennyt.
Viikonloppuisin käymme myös erittäin mielellämme, silloin on levännyt olo ja jaksaa treenata hyvin.
Pyrin varmaan jatkamaan samaan malliin koko kesän, mulla on kolmeen jaettu viikkokierto. Kesällä tosin välipäiviä saattaa tulla erinäisten menojen takia enemmän, mutta ei voi mitään. Kevyttä viikkoa olen pitänyt n. 4-5 viikon välein. Seuraava kevennys onkin sitten Espanjan matka kuun vaihteessa...

Täällä painetaan täysillä salilla...dieetti päällä ja fitness-kisathan on sitten syyskuussa.

Kyllä välillä ottaa niin nuppiin, kun päivät on töissä ja ei muuta kun painua salille, vaikka pihalla olis kuinka mahtava ilma. Onneksi aamut ovat olleet suhteellisen ihania ja aamulenkille on lähtenyt hyvin mielellään. Vähän eri kuin talvella...tumpata kunnon toppaukset ja painua jäätävään pakkaseen...joita meillä yleensä täällä pohjoosessa riittää :(

Kunhan kisat on ohi niin sitten otan itsekin pari viikkoa aivan levon kannalta...ja nautin olotilastani jossakin lämpimässä :p

Epäsäännöllistä on salilla käynti ollut täälläkin, varsinkin lomalla. Rullaluistelua, lento- ja sulkapalloa, soutamista, halon hakkuuta yms on kyllä tullut harrastettua hirveät määrät :D

Kesäohjelmani on bodypump kerran viikossa jos olen kotipaikkakunnalla ja juoksulenkki suositellulla "rasvanpolttosykkeellä" joka toinen aamu ennen aamiaista. Syksyn ohjelmaa en vielä ole suunnitellut, enköhän jatka kolmijakoista saliharjoittelua taas, ehkä satsaan enemmän alavartaloon, kun olkapäät ja rinta näyttävät siltä kuin haluankin.

Motivaatiota pitäisi saada asettamalla jokin tavoite, mikähän se olisi? Tuo leukojen veto kun ei edisty siitä kovasti juhlimastani yhdestä......

Moro kaikille! Ei täällä mitään levätä, treeniä treeniä treeniä, töitä ja vielä kerran treeniä. Huomenna lähtee käyntiin kuudes diettiviikko ja hyvin on menny (-3.8kg) Housut alkaa pyörimään jalassa ja tsemppausta riittää. Mulla on aivan upea tsemppijoukko takana ja niitten kannustus on mulle ihan hirmu tärkeetä! Of course!

Minäkin olen tämän kesän kotikotona eli toisella paikkakunnalla kuin opiskelen. Ikävä on omalle kotisalille (opiskelupaikkakunnalle) mut täytyy kestää. Mukavaa porukkaa käy myös täälläkin. Oon tutustunu paljon uusiin ihmisiin ja jopa yhteen tällä alalla työskentelevään heppuun, joka on jaksanu treenailla mun kans ja kannustaa.

Eilenkin olin töissä 6-18 ja sen jälkeen salille harjottelemaan vapaaohjelmaa (joka kylläkin on jäänyt hieman vähälle harjottelulle :( ) ois kyllä ihanaa jos sais ihan täysillä treenailla päivästä toiseen, eikä tarvis tehdä töitä, mut elämä on kovaa ja rahaa on tienattava, jotta katto pysyy pään päällä-heh!:hmmm:

Voimia kaikille punttimimmeille!

Suositut

Back
Ylös Bottom