Kesäkuntoon kalorilaskurin avulla(ko)?

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Ikä
43
Aloitin kokeilemaan tuota kyseistä kalorilaskuri-ohjelmaa (kalorilaskuri.fi) muutama päivä sitten ja epäilykset heräsivät, kun huomasin että saan syödä todella vähän :eek:

Ajattelin, että tuo 0,5 kg pudottaminen viikossa olisi sopiva tahti (mikä säästäisi myös toivottavasti edes hieman tätä pientä lihasmassaa kehossa) mutta kalorit, jotka saan päivässä syödä kun en kuntoile ovat todella pienet. Ennen olen aina syönyt nälän mukaan, mutta säännöllisesti 5-6 kertaa päivässä. (kaloreita en siis ennen ole laskenut)

Nyt kalorilaskurin mukaan voin syödä noin 1200 kcal päivässä, jona en kuntoile. Jos käyn salilla tms. liikun niin voin syödä enemmän kulutuksen mukaan. Tämä tuntuu aivan sairaalta. Päätin tänään että lopetan laihduttamisen kyseisen ohjelman avulla, mutta millä tavalla kulutukseni voisi laskea suht. luotettavasti ja millaisilla miinuskaloreilla olette olleet onnistuneella dietillä päivittäin?

Minkäänlainen kiire laihtumisella ei ole, enkä mitään radikaalia muutosta kroppaan tarvitse...kunhan nyt vähän reidet, peppu ja masu pienentyisi. :D Niinhän se kyllä taisi ollakin, että niistä viimeisistä ylimääräisistä kiloista on vaikein päästä eroon.:whip:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Milla-81 sanoi:
Aloitin kokeilemaan tuota kyseistä kalorilaskuri-ohjelmaa (kalorilaskuri.fi) muutama päivä sitten ja epäilykset heräsivät, kun huomasin että saan syödä todella vähän :eek:

Ei kannata tuijottaa sokeasti kalorilaskuria. Se ei anna mitään henk.koht arvoja, vaan lähinnä arvauksia ;)

Milla-81 sanoi:
Ajattelin, että tuo 0,5 kg pudottaminen viikossa olisi sopiva tahti (mikä säästäisi myös toivottavasti edes hieman tätä pientä lihasmassaa kehossa) mutta kalorit, jotka saan päivässä syödä kun en kuntoile ovat todella pienet. Ennen olen aina syönyt nälän mukaan, mutta säännöllisesti 5-6 kertaa päivässä. (kaloreita en siis ennen ole laskenut)

Tuo 0,5 kg pudotus per viikko on ihan hyvä tahti, jos mielii säilyttää niitä työllä ja vaivalla hankitut lihakset. Kehottaisin sinua pitämään ruokapäiväkirjaa ainakin viikon ajalta. Kirjaat jokaikisen suupalan vihkoon ja ynnäät yhteen ruokien kalorit proteiinit, hiilihydraatit ja rasvat. Suosittelen suunnittelemaan jonkinlaisen ruokavaliorungon, jota noudatat sitten päivittäin dieettisi aikana. Siitä on helppo sitten tehdä kalorivähennyksiä, kun on tiputtamisen aika.

Milla-81 sanoi:
Nyt kalorilaskurin mukaan voin syödä noin 1200 kcal päivässä, jona en kuntoile. Jos käyn salilla tms. liikun niin voin syödä enemmän kulutuksen mukaan. Tämä tuntuu aivan sairaalta. Päätin tänään että lopetan laihduttamisen kyseisen ohjelman avulla, mutta millä tavalla kulutukseni voisi laskea suht. luotettavasti ja millaisilla miinuskaloreilla olette olleet onnistuneella dietillä päivittäin?

Tuo lukema voi hyvinkin pitää paikkaansa. Sain itselleni reilut 1400 kcal lepopäivien kulutukseksi eräällä erittäin luotettavalla mittaustavalla ja uskon sen! Laske siis paljon syöt tällä hetkellä keskimäärin kaloreita ja aloitat vaikka -200 - 300 kalorin pudotuksella. Noilla miinuskaloreilla pitäisi alkaa tapahtumaan, kaiken lisäksi kun otat ohjelmaasi aamuaerobiset esim. aluksi 3 lenkkiä/viikko. Pidä yksi lepopäivä viikossa, mutta muuten jaottele puntit ja aamuaerobiset tasaisesti muille päiville, näin siis kulutusta tulee vähän enemmän kuutena päivänä viikossa.

Kun olet saanut ruokapäiväkirjasi avulla selville kalorit, proteiinit, hiilarit ja rasvat, niin laitapas ne tähän threadiin, niin voidaan vähän paremmin auttaa.

Kiitos pikaisesta vastauksesta ;)

Mä painan jo "todella" vähän eli n. 53 kg (165cm pitkä) mut syy mix haluun rasvaprossaa vähän pienemmäx on sellun muodostuminen reisiin...ja kyl reisis vähän turhan paljon on fläsää :jahas:

Oon syöny jo aika kauan tietyn rytmityksen mukaan, koska oon huomannu et siten voin välttää mässäilykohtauksia. Eli tällanen on mun päivä näin yleensä syömisen osalta:

AAMU:
kaurahiutaleet 34g
rasvaton maito 150g
näkkäri 10,4g
kinkku 8g
raejuusto 100g

VÄLIPALA:
omena (n. 136g)
tai
ruisleipä 56g
+ kaden munan valkuaiset n. 60g?
kinkut 16g
(välipalan suuruus riippuu siitä mihin aikaan koulussa pääsen syömään eli jos aamupalan ja lounaan väli kasvaa todella suureksi syön leivän, jos väli pienempi syön omenan)
-->lisäksi myös vaikuttaa olenko menossa koulun jälkeen suoraan salille, jolloin syön välipalaksi omenan ennen lounasta ja leivän ennen salille menoa (n 2h ennen)

LOUNAS:
kouluruoka
(katson, että proteiinia tarpeeksi + paljon salaattia)

VÄLIPALA:
jos menen salille suoraan koulusta yllä oleva välipalaleipä
---> treenin jälkeen palautusjuoma

PÄIVÄLLINEN:
esim.
tonnikala-, broitsku-, kalkkuna tms. salaatti tai keitto
(bodaripäivänä myös enemmän hiilareita lisänä esim. täysjyväpastaa)

ILTAPALA:
maitorahka 250 g
mehukeitto (sokeriton) n. 10g
rypsiöljy n. 10g

noita "kunnonruokia" ei oo tullu punnittua :( arvioitua vaan kalorilaskuriin.

Viikossa käyn salilla 3 päivänä ja 2 päivänä teen aerobista, joista toinen ainakin on aamuaerobinen ja aina salikerran jälkeen oon nyt yrittänyt jaksaa fillaroida tms. puolisen tuntia.

Zone-sarja -42%
Milla-81 sanoi:
Oon syöny jo aika kauan tietyn rytmityksen mukaan, koska oon huomannu et siten voin välttää mässäilykohtauksia.
noita "kunnonruokia" ei oo tullu punnittua :( arvioitua vaan kalorilaskuriin.

Hyvä juttu että sulla tulee syötyä tasaisesti!

Jos todellakin haluat onnistua dieetissäsi ja tehdä tarkat kaloritiputukset ja muutenkin koko homman säntillisesti, niin kaloreitten, proteiinien, hiilarin ja rasvojen laskeminen olisi kyllä välttämätöntä! Valitettavasti ei ole millään aikaa rueta ynnäilemään noita :( jospa joku excel-friikki tekisi sen :D

Latest posts

Back
Ylös Bottom